Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest offentliggjøring rammer flere
Skrevet

Smart og smart... Jeg forsvarer ikke pedofiles handlinger. For meg kan de gjerne dra dit peppern gror og enda varmere steder.

Men jeg vil ikke akkurat kalle det smart å henge ut forbrytere på den måten. Den pedofiles handlinger har flere ofre enn barna som rammes. Nemlig ektefelle/sambo og barn av den pedofile. For ikke å nevne resten av vedkommendes familie og omgangskrets som også vil bli rammet av en slik uthenging.

Hvis dette skal bli brukt (i fex borettslag) for å opplyse barn om at "Pettersen i nr.10 er pedofil, pass dere for han!", så er jeg redd for at det vil ta fokuset vekk fra de andre på stedet som også er pedofile, men ikke står på lista.

Jeg mener pedofile bør straffes med fengsel og forvaring for resten av livet, for på den måten å hindre dem rent fysisk i å få kontakt med barn. Så kan de heller gjøre nytte for seg i fengselet og arbeide for å betale tilbake noe av kostnadene samfunnet har ved å holde dem innesperret.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Ang. "mail til pedofiles kollegaer". Hvordan visste de at de var pedofile? Var de dømt for overgrep, eller var det kun på mistanke?

Gjest rister på hodet
Skrevet

Dette er så til de grader lite gjennomtenkt at jeg blir dårlig. Men ikke noe nytt at frp henger seg på ekstreme amerikanske metoder!

Skrevet

Smart og smart... Jeg forsvarer ikke pedofiles handlinger. For meg kan de gjerne dra dit peppern gror og enda varmere steder.

Men jeg vil ikke akkurat kalle det smart å henge ut forbrytere på den måten. Den pedofiles handlinger har flere ofre enn barna som rammes. Nemlig ektefelle/sambo og barn av den pedofile. For ikke å nevne resten av vedkommendes familie og omgangskrets som også vil bli rammet av en slik uthenging.

Hvis dette skal bli brukt (i fex borettslag) for å opplyse barn om at "Pettersen i nr.10 er pedofil, pass dere for han!", så er jeg redd for at det vil ta fokuset vekk fra de andre på stedet som også er pedofile, men ikke står på lista.

Jeg mener pedofile bør straffes med fengsel og forvaring for resten av livet, for på den måten å hindre dem rent fysisk i å få kontakt med barn. Så kan de heller gjøre nytte for seg i fengselet og arbeide for å betale tilbake noe av kostnadene samfunnet har ved å holde dem innesperret.

Så du mener seriøst at du heller vil at "nevøen til pedoen" skal beskyttes fra et uheldig rykte enn at "nabojenta til hun i fjerde" skal slippe å suge pikken til pedoen i syvende??

Hadde jeg visst at pedoen var "kurert" ville jeg sett meg enig i synspunktene, men 33-71% av overgripere som har gjort mer enn ett overgrep vil gjøre det igjen!!!

Tenk deg om MANGE ganger før du på noen som helst måte beskytter pedofile.

Skrevet

Ang. "mail til pedofiles kollegaer". Hvordan visste de at de var pedofile? Var de dømt for overgrep, eller var det kun på mistanke?

Den ene saken som jeg har hørt om var det en hel gruppe med overgrippere. Det var kollegaene "sjefspedoen" i gruppa som fikk mailen. Pedogruppa har gjentatte ganger voldtatt og missbrukt 74 barn og ungdommer (pluss det det måtte være av skjulte tilfeller) så jeg vil anta han fortjente denne offentliggjøringen.

Skrevet

Dette er så til de grader lite gjennomtenkt at jeg blir dårlig. Men ikke noe nytt at frp henger seg på ekstreme amerikanske metoder!

Hmmm, undrer meg på om det er noe du vet om dette som ikke jeg vet?

Gjest rister på hodet
Skrevet

Hmmm, undrer meg på om det er noe du vet om dette som ikke jeg vet?

Det er ikke umulig!;)

petter smart
Skrevet

Så du mener seriøst at du heller vil at "nevøen til pedoen" skal beskyttes fra et uheldig rykte enn at "nabojenta til hun i fjerde" skal slippe å suge pikken til pedoen i syvende??

Hadde jeg visst at pedoen var "kurert" ville jeg sett meg enig i synspunktene, men 33-71% av overgripere som har gjort mer enn ett overgrep vil gjøre det igjen!!!

Tenk deg om MANGE ganger før du på noen som helst måte beskytter pedofile.

Du bør lære deg å lese før du kommer med slikt sprøyt. Vedkommende skrev jo at h*n mente de burde bures inne for resten av sitt liv.

Skrevet

Du bør lære deg å lese før du kommer med slikt sprøyt. Vedkommende skrev jo at h*n mente de burde bures inne for resten av sitt liv.

Av ca. 40.000 pedofile her i Norge er det ca én som er dømt til forvaring, og følgelig er det bare én som kan risikere å bli sittende livet ut, men heller ikke det er sikkert. De andre vil før eller siden slippe ut, eller de er allerede sluppet ut.

Mulig det ikke er smart å offentliggjøre navnet på pedofile, men det som blir gjort nå er heller ikke særlig smart. Nesten alt arbeidet "staten", som du nevner i andre svar til meg, har gjort er å beskytte og skjerme de pedofile. Dette er ikke synsing, dette finnes det dessverre statistikk på. Så dersom vi kan konkludere med at det som det offentlige gjør og har gjort ikke er tilstrekkelig, og at "livstid" neppe blir innført, hva gjør vi da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...