Gå til innhold

Han har alfabetisk rekkefølge :-I

Anbefalte innlegg

Gjest bekmymringsverdig?
Skrevet

Jeg er sammen med en mann i 40-årene. Han er alle tiders, og vi har nå kjent hverandre en stund. Til min forskrekkelse så jeg i dag at han har bøker og cd-plater i alfabetisk rekkfølge. Har også det mest ryddige klesskapet jeg noen gang har sett. Er det vanlig å alfabetisere bøker og cd-plater?

Skrevet

Alle våre cd'er står alfabetisk. Mye enklere å finne frem når man etterhvert begynner å få endel plater...

Bøkene er sortert etter kategori, men ikke alfabetisk.

Skrevet

Er vel ikke uvanlig å forsøke å ha slike systemer. Å klare å opprettholde dem overgår dessverre våre evner :-(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde jeg hatt ork skulle jeg kategorisert mine dvd-plater. Det er 250-300 av dem, så jeg har lekt med tanken om å kategorisere dem.

Men jeg innser nok at det blir en hard jobb, og er noe jeg burde begynt med da jeg kjøpte min første film.

Forstår ikke hva du bekymrer deg for, men du er kvinnfolk, rundt 40, meget mulig et pms vrak hvor faenskapet er i ferd med å slå ut i full blomst, og dermed forholdsvis unnskyldt for din ustabilhet.

hjertebarnet
Skrevet

Så heldig du er som har funnet en mann med ordenssans...

:-)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Ikke med mindre han går bananas om du setter en cd/bok på feil plass. Og han må rette opp feilen, samt løpe opp og ned trappa femti ganger for at ikke jorda skal gå under... ;0)

Jeg har forsøkt meg med alfabetisering av cder selv. For det ER praktisk når man har mange. Men barna mine er ikke så flinke med bokstaver enda...og ser ikke helt poenget heller.

Så... ;0)

Skrevet

Vi har også cd'ene sortert alfabetisk.

Ellers er det jo umulig å finne den vi vil ha. Nå kan vi bare gå rett til hylla og finne den istedenfor å lete gjennom et ras med plater.

:)

Skrevet

Vi har også cd'ene sortert alfabetisk.

Ellers er det jo umulig å finne den vi vil ha. Nå kan vi bare gå rett til hylla og finne den istedenfor å lete gjennom et ras med plater.

:)

jeg skal gå og sjekk om mine 5 cd'er tilfeldigvis står i en viss rekkefølge *rødme*

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

jeg skal gå og sjekk om mine 5 cd'er tilfeldigvis står i en viss rekkefølge *rødme*

Køntri alt ihopa?:)

Skrevet

Nei, en er Peter Jöback, en er Halvdan Sivertsen, en er Cher, - den er dobbel, en er Rondo Veneziano, en er Bob Carlisle. :)

Skrevet

.oj - glemte de 2 jeg har på jobben - Zantana og Overturer.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

.oj - glemte de 2 jeg har på jobben - Zantana og Overturer.

Carlos Santana, da er det vel "Supernatural" du har? Den har jeg på DVD også. Svinger godt til karsk:)

Skrevet

Heller beundringsverdig enn bekymringsverdig :-)

(Reknar med at det var dét du meinte, ikkje bekmymringsverdig ;-) sant ? )

Skrevet

LOL

Hvis jeg hadde hatt så få cd'er så hadde jeg heller ikke giddi å sortere alfabetisk. ;)

Det er verre når det begynner å bli et par hundre eller mer.

*s*

Gjest Også ordensmenneske
Skrevet

Hvis en har veldig mange CD'er eller bøker må en jo kategorisere dem på en måte for å finne det en skal ha!

Selv så har jeg samleplater for seg, avslappende ala panfløyte og klassisk for seg, og 'vanlige' artister alfabetisk.

Bøker har jeg ikke så mange av, så her har det holdt å ha fagboker og romaner adskilt.

Skrevet

Ja, det tror jeg er vanlig hvis man har mange og har stor interesse for musikk og bøker.

Lettere å finne fram, vet du

Skrevet

Hva er det folk tenker med her?? Klart det kan være grunn til bekymring at fyren kategoriserer bøker og cd'er, og holder klinisk orden inne i et skap. Det finnes faktisk en benevnelse på lidelsen - Tvangstanker! Alle som har sett American Psyco ville umiddelbart skygget banen om de traff på en slik kar.

Jentungen1365380808
Skrevet

Vil du bytte? Jeg har et mannfolk som knapt nok kan alfabetet og aldri har lest ei bok. Selv har jeg hatt bøkene mine sortert alfabetisk etter forfatter siden jeg var 8 år, og cd-er/plater/kassetter sortert alfabetisk etter artist. Jeg får ikke hysterisk anfall om han setter en cd på feil plass, men setter den på riktig plass når jeg oppdager det. Liker å finne det jeg skal ha uten å måtte lete i en halvtime.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kanskje han har damene i alfabetisk rekkefølge også? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...