Gå til innhold

Brannmur-helvete

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg har avinstallert ZoneAlarm fordi jeg har hørt at den spiser opp alt for mye CPU. Lastet ned en annen freeware-brannmur, Outpost. Den blokkerer alt og må avsluttes for å få nettilgang. Da er mye av vitsen borte.

Noen som kan anbefale en grei freeware-brannmur som ikke spiser mye CPU og som faktisk fungerer?

Skrevet

Du har hørt at ZoneAlarm spiser mye CPU - men hadde du faktisk problemer med at maskinen var treg når du brukte ZA?

De fleste bruker langt fra all CPU-kapasiteten sin uansett, medmindre maskinen er svært gammel og treg.

Jeg er en annen
Skrevet

Du har hørt at ZoneAlarm spiser mye CPU - men hadde du faktisk problemer med at maskinen var treg når du brukte ZA?

De fleste bruker langt fra all CPU-kapasiteten sin uansett, medmindre maskinen er svært gammel og treg.

Det vet jeg, men jeg vil ha optimale frame rates når jeg spiller :) Jeg leste at ZoneAlarm var helt jævlig i så måte.

Fant en gratis brannmur som ser ut til å fungere fint -- Sygate.

Skrevet

Det vet jeg, men jeg vil ha optimale frame rates når jeg spiller :) Jeg leste at ZoneAlarm var helt jævlig i så måte.

Fant en gratis brannmur som ser ut til å fungere fint -- Sygate.

En annen er Jetico Personal Firewall - men jeg har ingen personlig erfaring med den. Du kan laste den ned fra

http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002610

Skrevet

"Den blokkerer alt og må avsluttes for å få nettilgang"

Heh-heh - det er fordi den er satt til å sperre alt i ugangspunktet. Det er slik en ordentlig sikker brannmur skal være - når du trenger at noe får tilgang, så åpner du for det. Etter en liten stund har du åpnet for det du trenger, og branmuren sperrer for alt annet.

"....................................."

Jeg er en annen
Skrevet

Heh-heh - det er fordi den er satt til å sperre alt i ugangspunktet. Det er slik en ordentlig sikker brannmur skal være - når du trenger at noe får tilgang, så åpner du for det. Etter en liten stund har du åpnet for det du trenger, og branmuren sperrer for alt annet.

"....................................."

Selvsagt åpnet jeg for det jeg skulle bruke, det fungerte likevel ikke.

Skrevet

Selvsagt åpnet jeg for det jeg skulle bruke, det fungerte likevel ikke.

Da har du nok gjort feil. Det finnes ingen brannmur som ikke lar seg åpne - hele poenget med en brannmur er å stenge alt først, for så å åpne det som trengs.

"...................................."

Jeg er en annen
Skrevet

Da har du nok gjort feil. Det finnes ingen brannmur som ikke lar seg åpne - hele poenget med en brannmur er å stenge alt først, for så å åpne det som trengs.

"...................................."

Jeg er kjent med prinsippene for hvordan en brannmur fungerer. Poenget er at jeg ikke gadd å bruke år og dag på å finne ut av en gjenstridig brannmurs særegenheter når jeg kunne bytte til en som fungerte slik den skulle med én gang.

Skrevet

Jeg er kjent med prinsippene for hvordan en brannmur fungerer. Poenget er at jeg ikke gadd å bruke år og dag på å finne ut av en gjenstridig brannmurs særegenheter når jeg kunne bytte til en som fungerte slik den skulle med én gang.

Ut i fra det du sa der virket det ikke som at du var klar over at ingen brannmurer stenger alt "for godt".

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...