Gå til innhold

Naturlig utvelgelse.


Gjest Ikke annet enn et ugress

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke annet enn et ugress

Jeg veit egentlig ikke hvor jeg skal begynne..

Det jeg sliter med er at jeg har lyst å ta livet mitt fordi jeg er lei av livet.

Jeg har lagt dødsjuk av depresjon som bare gjentar seg. Og nå er jeg så sliten av det, og ser så svart på ting. + at jeg har en masse andre livsproblemer og jeg isolerer meg.

Jeg føler meg som en belastning og til plage for mine omgivelser og jeg er som et jaget dyr.

Kan du forstå at en vil ta livet av seg NHD når en har en alvorlig depresjon hengende over hodet?

Forstår du det ? Er det "feil"

Skjønner du som psykiater at når lidelsen blir så stor at en kan ta livet sitt..

Eller er det et tegn på svakhet.Usselhet. veikhet..egoisme..?

Hva er det som er så feil med å dø for egen hånd? Når det er det en vil. Og når livet ikke har noen mening lenger. Og en ikke ser noen vits i å stå opp.

Jeg har kjempet ganske mye. Mer enn folk er klar over.

Folk vet ikke hvor syk jeg blir.

Det er ganske tungt å tenke feil tanker. Ensomt å skjule at jeg senest i dag konkluderte med at gevær er fin måte å ta livet sitt på. Kjappt og effektivt.

Jeg kan jo ikke fortelle det til folk rundt meg.

Og jeg synes det er synd at jeg ikke ser andre utveier egentlig. Men jeg har jo prøvd.

Lurer bare på..

tipper at du NHD aldri har følt skikkelig depresjon på kroppen.. altså hvordan det føles.. Tipper at du også vil si at det er galt.. uakseptabelt.. og veikt å ta livet sitt..

Men jeg lurer.. kan du forstå det litt..? At man velger å dø for å slippe mer smerte..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må først av alt si at jeg føler med deg. Har prøvd å ta mitt eget liv mange ganger, og vet hva det vil si når smertene blir for store. Men forsøk å tenke slik: Er det smertene du vil bort ifra, eller vil du virkelig dø? Går det ikke an å løse de problemen du har? Hvem kan du snakke med som kan hjelpe deg? Går du til psykiater/psykolog? Eller kanskje du skal begynne med fastlegen din. Jeg syns du skal ta deg selv på alvor først, og ikke ta livet ditt men gi det en real sjanse. Forsøk å definere hva som er problemene, og hva som skal til for å løse dem. Deretter må du finne noen som kan hjelpe deg. Høres veldig banalt ut, men etter min erfaring er det ikke det. Hovedproblemet med suicidalitet er at alt annet overskygges, så man ser ikke annet enn ønsket om å dø. Derifra kommer man ikke videre. Du må vite hva du vil - mer enn bare å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...