noami Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Er det bare meg eller er wok uten gasskomfyr helt wasted? Har bare vanlig komfyr og det er helt umulig å wokke frosne grønnsaker skikkelig, da må maten ligge ganske lenge -- trodde poenget med wok var at maten skulle varmes opp kjapt? Bør jeg heller bruke vanlige grønnsaker eller gi opp wok prosjektet så lenge jeg ikke har gasskomfyr? 0 Siter
flisa Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Det går fint å woke på plate. Man må steke litt og litt - så det blir brunt og ikke kokt. Friske grønnsaker er et must, syns jeg 0 Siter
Osiris Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jeg trodde også en stund det hadde med komfyren og gjøre, men det har det ikke. Min største feil var at jeg brukte en plate som passet til diameteren på toppen av woken og ikke til bunnen. Dermed ble ikke woken varm nok. Det er også bedre å bruke ferske grønnsaker enn frosne, men jeg har begynt å tine wokgrønnsaker før jeg slenger de i woken. Det går mye bedre da, men det blir aldri som ferske. 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hei, Vi har wok-bluss, og det er på over 4 kW - hvilket vil si at det produserer over dobbelt så mye varme som en stor elektrisk plate. Så det er en forskjell. Jeg har sett støpejernswok, som man kanskje kan varme opp til de blir glovarme, før man ta grønnsakene i (og beholder varmen lengre), men jeg vet ikke hvor godt det fungerer. Med vennlig hilsen 0 Siter
Velouria Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Det kan funke på vanlig komfyr, men skaff deg en skikkelig wok, tung og tykk i støpejern. Disse superlette nonstick wokene er bare søppel og blir kalde bare man puster på dem. Husk å varme woken skikkelig opp først, så blir det bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.