Gå til innhold

Mensatest bare tull?

Anbefalte innlegg

Gjest Mensatest
Skrevet

Jeg kan bli medlem av mensa får jeg til svar etter å ha bestått testen med glans og høy poengsum.

Sikkert! Jeg som er dum som et brød i matte ;p

Tror du på disse iq-testene eller er det bare sprøyt ettersom alle er så lette?

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg har også tatt den mensa-testen light med det resultatet. Jeg tror ikke jeg kan bli medlem i Mensa, må man ikke ha en iq på > 140 eller noe?

Uansett er iq-tester noe man til en viss grad kan trene seg opp til, det er veldig vanskelig å måle "ren", ikke tillært intelligens.

Gjest Mensatest
Skrevet

Jeg har også tatt den mensa-testen light med det resultatet. Jeg tror ikke jeg kan bli medlem i Mensa, må man ikke ha en iq på > 140 eller noe?

Uansett er iq-tester noe man til en viss grad kan trene seg opp til, det er veldig vanskelig å måle "ren", ikke tillært intelligens.

Jo over 140 tror jeg det var ja!

Enkelte spørsmål er barnslig lette, sikkert ment som lurespørsmål?

Jeg er en annen
Skrevet

Jo over 140 tror jeg det var ja!

Enkelte spørsmål er barnslig lette, sikkert ment som lurespørsmål?

Hm, spørs om vi har tatt samme test. Den jeg tok besto bare i å gjenkjenne mønster i serier av fugurer såvidt jeg husker.

Skrevet

Det er nok tull, ja. Man kan trene seg opp til å gjøre det bra på slike tester, dermed er det umulig å måle "medfødt intelligens".

Hva er forresten vitsen med å være medlem i mensa? Gjør de noe morsomt på medlemsmøtene?

Skrevet

Du trenger ikke kunne matte for å være smart. Mensa-testen er ikke en kunskapstest, men en test som kan gi deg en pekepinn i hvor høy IQ du har. Vet ikke helt hva du kan bruke dette resultatet til bortsett fra et å bli Mensa-medlem da. Tror hverken det gjør seg bra ut på en CV eller som sjekketriks på byen å briefe med sitt IQ-nivå (det vil antageligvis i såfall egentlig fortelle mer om et begrenset EQ-nivå).

Tilbake til mattekunnskapene dine, Einstein strøk i matte..!

Gjest Mensatest
Skrevet

Det er nok tull, ja. Man kan trene seg opp til å gjøre det bra på slike tester, dermed er det umulig å måle "medfødt intelligens".

Hva er forresten vitsen med å være medlem i mensa? Gjør de noe morsomt på medlemsmøtene?

Det var ved førstegangsforsøk, men sikkert også en god del porsjon flaks, jepp :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...