Gjest Mensatest Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jeg kan bli medlem av mensa får jeg til svar etter å ha bestått testen med glans og høy poengsum. Sikkert! Jeg som er dum som et brød i matte ;p Tror du på disse iq-testene eller er det bare sprøyt ettersom alle er så lette? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jeg har også tatt den mensa-testen light med det resultatet. Jeg tror ikke jeg kan bli medlem i Mensa, må man ikke ha en iq på > 140 eller noe? Uansett er iq-tester noe man til en viss grad kan trene seg opp til, det er veldig vanskelig å måle "ren", ikke tillært intelligens. 0 Siter
Gjest Mensatest Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jeg har også tatt den mensa-testen light med det resultatet. Jeg tror ikke jeg kan bli medlem i Mensa, må man ikke ha en iq på > 140 eller noe? Uansett er iq-tester noe man til en viss grad kan trene seg opp til, det er veldig vanskelig å måle "ren", ikke tillært intelligens. Jo over 140 tror jeg det var ja! Enkelte spørsmål er barnslig lette, sikkert ment som lurespørsmål? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jo over 140 tror jeg det var ja! Enkelte spørsmål er barnslig lette, sikkert ment som lurespørsmål? Hm, spørs om vi har tatt samme test. Den jeg tok besto bare i å gjenkjenne mønster i serier av fugurer såvidt jeg husker. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Det er nok tull, ja. Man kan trene seg opp til å gjøre det bra på slike tester, dermed er det umulig å måle "medfødt intelligens". Hva er forresten vitsen med å være medlem i mensa? Gjør de noe morsomt på medlemsmøtene? 0 Siter
Kaoz Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Du trenger ikke kunne matte for å være smart. Mensa-testen er ikke en kunskapstest, men en test som kan gi deg en pekepinn i hvor høy IQ du har. Vet ikke helt hva du kan bruke dette resultatet til bortsett fra et å bli Mensa-medlem da. Tror hverken det gjør seg bra ut på en CV eller som sjekketriks på byen å briefe med sitt IQ-nivå (det vil antageligvis i såfall egentlig fortelle mer om et begrenset EQ-nivå). Tilbake til mattekunnskapene dine, Einstein strøk i matte..! 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Og her leste jeg mens-attest... hehe 0 Siter
Gjest Mensatest Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Det er nok tull, ja. Man kan trene seg opp til å gjøre det bra på slike tester, dermed er det umulig å måle "medfødt intelligens". Hva er forresten vitsen med å være medlem i mensa? Gjør de noe morsomt på medlemsmøtene? Det var ved førstegangsforsøk, men sikkert også en god del porsjon flaks, jepp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.