Gå til innhold

Hvordan fortelle barn om død/selvmord?


Gjest kommunikasjonen

Anbefalte innlegg

Gjest kommunikasjonen

Vår nærmeste (bor 50 meter fra oss) nabo begikk selvmord nylig. Han var i slutten av 40 åra. Jeg har et barn på seks år og han spør en del hvordan denne personen døde. Jeg sa han ble alvorlig syk. Er det riktig å si det slik?

Det virker nok litt rart for min sønn siden han visste godt hvem han var og ikke virket noe syk. Han var jo frisk og fin.

Hvordan fortelle barn om slikt uten å skremme de? Regner med man ikke bør fortelle at personen ikke gjorde det selv. Men er også redd for at min sønn skal engste seg for at vi også kan bli brått borte. Hva pleier du å anbefale folk å si til barn om slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...