Gjest boligselger snart... Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Finner ingen priser på nettet og jeg er så spent, kalrer ikke vente til mandag... Hvor mye koster det å selge en 100 kvm borettslagsleilighet? Prisant. 1,1 mill. ca. Tenker Notar, Garanti, Dnb er mest aktuelt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Det kommer jo helt an på hvor mange visninger du må ha, hvor mange annonser du vil ha og størrelsen og dessuten på meglergebyret. Du kan prute på meglergebyret, det er ofte prosent av salgsummen. Jeg betalte ca 70 000 når jeg solgte leiligheten min i fjor. 0 Siter
Gjest helt sinnsykt Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 jeg brukte notar. Kostet 90000 å selge borettslagleiligheten. Det er helt sinnsykt! 0 Siter
Gemini Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 jeg brukte notar. Kostet 90000 å selge borettslagleiligheten. Det er helt sinnsykt! Det er helt sinnssykt å velge Notar. De er vel kjent for å være den dyreste megleren. Man shopper rundt, spør et par-tre meglere, om omkostninger osv. De kommer gjerne på en uforpliktende (om enn masete...) befaring av leiligheten. Man kan også få satt taksten av en takstmann som ikke er tilknyttet megler. Men eksakt hva det koster, varierer nok en del. Tror jeg har fortrengt hvor mye jeg betalte i meglerhonorar, men tror det var mellom 2,5 og 3% av salgssummen. 0 Siter
Gjest boligselger snart... Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Det er helt sinnssykt å velge Notar. De er vel kjent for å være den dyreste megleren. Man shopper rundt, spør et par-tre meglere, om omkostninger osv. De kommer gjerne på en uforpliktende (om enn masete...) befaring av leiligheten. Man kan også få satt taksten av en takstmann som ikke er tilknyttet megler. Men eksakt hva det koster, varierer nok en del. Tror jeg har fortrengt hvor mye jeg betalte i meglerhonorar, men tror det var mellom 2,5 og 3% av salgssummen. Hvem er kjent for å være av de rimeligste da? Da dropper jeg Notar hvis det du sier stemmer. 0 Siter
Gemini Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hvem er kjent for å være av de rimeligste da? Da dropper jeg Notar hvis det du sier stemmer. Tror det varierer litt fra sted til sted. Ikke bare pris som er avgjørende heller, en megler med litt lokalkunnskap på ditt område kan også være lurt... Men sjekk litt rundt, jeg endte med å bruke Obos' egen megler (solgte obos-leilighet, Oslo). Det er noen år siden nå, så jeg har ikke helt oversikten. Kanskje du finner noen brukbare tips her: http://www.dinside.no/bolig/selge-bolig/ 0 Siter
willow Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 jeg brukte notar. Kostet 90000 å selge borettslagleiligheten. Det er helt sinnsykt! vi brukte vel rundt seksti tusen om jeg husker rett. sparebank 1. de var veldig flinke også 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.