Gå til innhold

Utdyping vedr "FRP forslaget"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan se ut til at jeg bør utdype mine meninger noe er.

Det fantes ved inngangen av dette år 1.088.000 barn her i Norge. 9% av alle disse guttene er og blir missbrukt, 19% av jentene er og blir missbrukt. Det blir en helvetes mange missbrukte barn, og veldig mange av disse blir voldtatt etc MANGE ganger. Når en tenker på at det finnes ca 40.000 pedofile å fordele disse overgrepene på, så trenger du ikke være Einstein for å skjønne at mange av disse er gjengangere. Det er faktiske fra 33% til 71% sansynlighet for at disse gjengangerne vil overgripe igjen uansett om de har fått "18 måneders fengsel hvorav 3 er gjort ubetingede". Slik straffesystemet er i dag kan vi ikke sperre disse 40.000 menneskene inne for livstid, så det å tenke i de baner er ikke annet en fjollete. Endres ikke samfunnets reaksjoner mot disse menneskelige avskummene vil heller ikke de endre seg og derfor fortsette med sitt missbruk og voldtekt av uskyldige barn.

FRP sitt "gapestokk-forslag" vil synliggjøre for alle og enhver hvem som er pedofil, og vi som er foreldre har da en mye bedre mulighet til forebygge overgrep mot våre egne barn. Klart dette vil skape nye ofre. Det er ikke kult å være barn/niese etc av kjente pedofile, men det er tross alt helvetes mye bedre å være det enn å være det nye offeret!!!

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kaoz

18

• Sør

12

• MsSophie

12

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå vil naturligvis aldri dette forslaget bli noe mer enn et forslag, men dersom det hadde fått gjennomslag ville det brutt med hele straffesystemet som bygger på å rehabilitere de dømte og gi dem en ny sjanse etter sonet dom.

Det burde heller gjøres noe med den sinnssyke rettspraksisen som sender disse monstrene ut på gata igjen etter en straff som knapt overgår den man får dersom man tråkker litt for hardt på gasspedalen.

Gjest Kvinne78
Skrevet

Hvor har du disse tallene dine fra?

Jeg er enig med ShitDiddelyDo i at straffenivået for slike ting burde være høyere, men jeg tror ikke offentlig gapestokk er veien å gå.

Skrevet

Nå vil naturligvis aldri dette forslaget bli noe mer enn et forslag, men dersom det hadde fått gjennomslag ville det brutt med hele straffesystemet som bygger på å rehabilitere de dømte og gi dem en ny sjanse etter sonet dom.

Det burde heller gjøres noe med den sinnssyke rettspraksisen som sender disse monstrene ut på gata igjen etter en straff som knapt overgår den man får dersom man tråkker litt for hardt på gasspedalen.

I en ideell verden ville det sikkert være mulig å rehabilitere disse "the scum of the earth", men verden er dessverre ikke ideell. Jeg vet at dette er en falitterklæring, men det er sant. Det er INGEN tegn på at rehab-stratgegien vil fungere. Fengslene har ikke de ressursene som trengs. Pedoene blir plassert i egne avdelinger i fengslene, dette for å skjerme dem fra de øvrige fangene. Her kan de sitte runke i kor etter historiene de forteller hverandre om hva de har gjort. Hva tror du motivasjonen til en pedofil er når han slippes ut og tilbake som fotballtrener for gutter fra 10 til 12 år?

Jeg støtter teorien din, men frem til den fungerer synes jeg vi skal benytte de alternativene vi har i stedet for å sitte å vente på neste barnevoldtekt..!

Gjest Kvinne78
Skrevet

Hva med kjemiskkastrasjon...?

Problemet deres sitter vel først og fremst i hodet, og ikke i pikken. Og man kan fortsatt misbruke barn selv om man ikke har fungerende pikk, kan man ikke?

ShitDiddelyDo
Skrevet

I en ideell verden ville det sikkert være mulig å rehabilitere disse "the scum of the earth", men verden er dessverre ikke ideell. Jeg vet at dette er en falitterklæring, men det er sant. Det er INGEN tegn på at rehab-stratgegien vil fungere. Fengslene har ikke de ressursene som trengs. Pedoene blir plassert i egne avdelinger i fengslene, dette for å skjerme dem fra de øvrige fangene. Her kan de sitte runke i kor etter historiene de forteller hverandre om hva de har gjort. Hva tror du motivasjonen til en pedofil er når han slippes ut og tilbake som fotballtrener for gutter fra 10 til 12 år?

Jeg støtter teorien din, men frem til den fungerer synes jeg vi skal benytte de alternativene vi har i stedet for å sitte å vente på neste barnevoldtekt..!

Jeg er ikke på noen måte tilhenger av å oute kriminelle på den måten der. Hva blir det neste? Drapsmenn? Ranere?

Nei, bur dem inne. Lenge.

For jeg stoler heller ikke på at rehabiliteringen fungerer (hva sedelighetsforbrytere angår er det vel godt dokumentert at de forbryter seg igjen og igjen), og derfor bør de bures inne. Både i fengsler og på lukkede psykiatriske avdelinger.

Spørsmålet er jo også om denne outingen av monstrene vil hjelpe. Foreldrene vil aldri klare ha fullt oppsyn med ungene sine hele døgnet, og de kan jo ikke mure dem inne heller dersom de vet at naboen er pedofil?

De kunne jo naturligvis flyttet, men hvor? Som du skriver: Det er jævla mange pedofile der ute. Sannsynligvis har vi alle dem i våre nabolag.

Skrevet

Hvor har du disse tallene dine fra?

Jeg er enig med ShitDiddelyDo i at straffenivået for slike ting burde være høyere, men jeg tror ikke offentlig gapestokk er veien å gå.

Hvorfor lurer du på hvor jeg har tallene fra?

40 000 pedofile i Norge - KRIPOS

Overgripere hvor man har registrert mer enn et overgrep gir 33% til 71% sannsynlighet for utøver nye overgrep - S. Mossige i boken "Personer som har begått overgrep mot barn og deres rehabiliteringsmuligheter"

9% av alle gutter og 19% av alle jenter utsettes for seksuelle overgrep før fylte 18 år - Sætre i boken "Tvang til seksualitet".

Det er bare omtrent 40.000 av befolkningen her i Norge på 4 604 745 (tall fra SSB9 som mener straffenivået er tilstrekkelig. Vi andre 98,1313% av befolkningen mener antagelig at den er utilstrekkelig, men vi klarer ikke gjøre en dritt med det. Så hvor lenge skal vi lulle oss inn i en fantasiverden og tro at snart blir alt så mye bedre???

Vi kan ikke avlive dem, vi kan ikke låse dem inne, vi makter ikke å lære dem at det de gjør er galt. Har vi da så jævla mange alternativer?

Skrevet

Jeg er ikke på noen måte tilhenger av å oute kriminelle på den måten der. Hva blir det neste? Drapsmenn? Ranere?

Nei, bur dem inne. Lenge.

For jeg stoler heller ikke på at rehabiliteringen fungerer (hva sedelighetsforbrytere angår er det vel godt dokumentert at de forbryter seg igjen og igjen), og derfor bør de bures inne. Både i fengsler og på lukkede psykiatriske avdelinger.

Spørsmålet er jo også om denne outingen av monstrene vil hjelpe. Foreldrene vil aldri klare ha fullt oppsyn med ungene sine hele døgnet, og de kan jo ikke mure dem inne heller dersom de vet at naboen er pedofil?

De kunne jo naturligvis flyttet, men hvor? Som du skriver: Det er jævla mange pedofile der ute. Sannsynligvis har vi alle dem i våre nabolag.

Helt seriøst SDD, hva tror du er mest sannsynlig for at kan fungere? "oute" dem, eller å putte 40.000 mennesker i fengsel til de dør?

Skrevet

Problemet deres sitter vel først og fremst i hodet, og ikke i pikken. Og man kan fortsatt misbruke barn selv om man ikke har fungerende pikk, kan man ikke?

Og lobotomeringspraksisen vi tidligere hadde her til lands er vel noe vi ikke akkurat er stolt over..!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helt seriøst SDD, hva tror du er mest sannsynlig for at kan fungere? "oute" dem, eller å putte 40.000 mennesker i fengsel til de dør?

Jeg stiller meg skeptisk til om outing vil fungere i det hele tatt.

Det kan også slå motsatt vei. Disse menneskene har ingenting å tape lenger. Hvorfor ikke voldta flere?

Noen vil helt sikkert ta livet av seg, men det er sannsynligvis ikke alle som vil løse problemet på denne måten. De vil bli utstøtt fra samfunnet, ikke ha noen å snakke med annet enn andre pedofile, og det vil jeg tro kan gjøre dem enda farligere.

Skrevet

Jeg trodde man tok fra dem seksualdriften ved å kastrere de.

Det sto en artikkel i Magasinet for en stund siden om en pedofil som frivillig hadde latt seg kjemiskkastrere. Jeg mener å huske at det var vellykket.

Skrevet

Jeg stiller meg skeptisk til om outing vil fungere i det hele tatt.

Det kan også slå motsatt vei. Disse menneskene har ingenting å tape lenger. Hvorfor ikke voldta flere?

Noen vil helt sikkert ta livet av seg, men det er sannsynligvis ikke alle som vil løse problemet på denne måten. De vil bli utstøtt fra samfunnet, ikke ha noen å snakke med annet enn andre pedofile, og det vil jeg tro kan gjøre dem enda farligere.

Alt hva jeg har lest om dette outing-fenomenet tilsier at det vingeklipper de pedofile, og begrenser deres muligheter til å begå nye overgrep. Eneste "negative" tilbakemeldinger jeg har fått med meg vedr dette er at familie og venner av drittsekkene føler det ubehagelig, og naboer av pedoene blir stresset av å ha en pedo rundt barna side. Det at de tar sitt eget liv ser jeg mer på som en positiv sideeffekt..!

Skrevet

Og lobotomeringspraksisen vi tidligere hadde her til lands er vel noe vi ikke akkurat er stolt over..!

...du mener med andre ord at kjemiskkastrasjon og lobotomering er det samme....eller?

Og er så gapestokkmetoden en ting vi bør være stoltere av enn lobotomeringspraksisen...?

Skrevet

Jeg trodde man tok fra dem seksualdriften ved å kastrere de.

Det sto en artikkel i Magasinet for en stund siden om en pedofil som frivillig hadde latt seg kjemiskkastrere. Jeg mener å huske at det var vellykket.

Husker også å ha lest noe om dette, men etter hva jeg husker forutsatte virkningen av dette at pedoen måtte tygge medisiner resten av livet. Så kastreringen var etter hva jeg husker kun virkningsfull så lenge behandlingen ble ivaretatt. Dette er helt klart bedre en å sette dem på skolebenken og skjenne på dem, men stemmer det jeg husker så er risikoen for tilbakefall likevel høy.

Skrevet

Husker også å ha lest noe om dette, men etter hva jeg husker forutsatte virkningen av dette at pedoen måtte tygge medisiner resten av livet. Så kastreringen var etter hva jeg husker kun virkningsfull så lenge behandlingen ble ivaretatt. Dette er helt klart bedre en å sette dem på skolebenken og skjenne på dem, men stemmer det jeg husker så er risikoen for tilbakefall likevel høy.

...da får vi dømme dem til livsvarig kjemiskkastrasjon. Skulle de unlate å la se medisinere, så er det rett under kniven...:)

Skrevet

...du mener med andre ord at kjemiskkastrasjon og lobotomering er det samme....eller?

Og er så gapestokkmetoden en ting vi bør være stoltere av enn lobotomeringspraksisen...?

Nei nei, du missforstår. "kvinne78" skrev at det var i hjernen problemet satt, ikke i pikken. Så hva jeg skrev var bare ment som en forlengelse av svaret hennes.

Jeg vil ikke være stolt over å vise verden at vi bygdetullinger her oppe i nord faktisk har 40.000 pedofile, men heller det en å si at 14% av befolkningen er blitt eller blir missbrukt og voldtatt som barn, og at vi ikke har gjort en jævla ting som har bedret disse tallene!!

Skrevet

Hei,

Problemet sitter vanligvis mellom ørene, og ikke mellom benene, både på mannlige og kvinnelige overgripere. Ved en kastrasjon risikerer man bare at de bruker objekter i stedet. Dessverre.

Straffene må være langt, langt lengre enn i dag, og i noen tilfeller kanskje livsvarig forvaring.

Det er dessverre små sjanser for å "rehabilitere" pedofile, etter det jeg vet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Problemet sitter vanligvis mellom ørene, og ikke mellom benene, både på mannlige og kvinnelige overgripere. Ved en kastrasjon risikerer man bare at de bruker objekter i stedet. Dessverre.

Straffene må være langt, langt lengre enn i dag, og i noen tilfeller kanskje livsvarig forvaring.

Det er dessverre små sjanser for å "rehabilitere" pedofile, etter det jeg vet.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...