ShitDiddelyDo Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Alt hva jeg har lest om dette outing-fenomenet tilsier at det vingeklipper de pedofile, og begrenser deres muligheter til å begå nye overgrep. Eneste "negative" tilbakemeldinger jeg har fått med meg vedr dette er at familie og venner av drittsekkene føler det ubehagelig, og naboer av pedoene blir stresset av å ha en pedo rundt barna side. Det at de tar sitt eget liv ser jeg mer på som en positiv sideeffekt..! Blir de ikke outet i USA? Har det i så fall ført til færre overgrep mot mindreårige? 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hei, Jeg tror ikke det vil utgjøre noen forskjell, i praksis. Ingen kan gjenkjenne "40 000" mennesker, og en pedofil kan operere overalt. Hadde muligvis "virket" i en bygd med 100 mennesker, men ikke andre steder. Dessuten er faren for lynsjinger osv. alt for stor. Med vennlig hilsen 0 Siter
MsSophie Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hei, Problemet sitter vanligvis mellom ørene, og ikke mellom benene, både på mannlige og kvinnelige overgripere. Ved en kastrasjon risikerer man bare at de bruker objekter i stedet. Dessverre. Straffene må være langt, langt lengre enn i dag, og i noen tilfeller kanskje livsvarig forvaring. Det er dessverre små sjanser for å "rehabilitere" pedofile, etter det jeg vet. Med vennlig hilsen Ja, men jeg trodde at ved kastrasjon så tar man fra dem selve seksualdriften..., og at de med det også mister lysten til å misbruke barn...? 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Blir de ikke outet i USA? Har det i så fall ført til færre overgrep mot mindreårige? Avisen News of the World outet en pedofil ("paedophile") i Storbritannia. Resultatet var at en barne-doktor ("paediatrician") nesten ble lynsjet, fordi svært mange i Storbritannia kan ikke lese ordentlig, og forvekslet skiltet på døren hennes med den pedofile som bodde i samme nabolag! Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Ja, men jeg trodde at ved kastrasjon så tar man fra dem selve seksualdriften..., og at de med det også mister lysten til å misbruke barn...? Hei, Det virker nok for *noen*, men svært ofte er det visst ikke seksualdriften som ligger bak, men tanken om maktmisbruk. Den er dessverre inntakt. Det er rapportert om flere tilfeller om voldtekt begått av kjemisk kastrerte personer i USA, hvor kastrasjonen ble utført for å forhindre nye overgrep. Med vennlig hilsen 0 Siter
Kaoz Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 Hei, Jeg tror ikke det vil utgjøre noen forskjell, i praksis. Ingen kan gjenkjenne "40 000" mennesker, og en pedofil kan operere overalt. Hadde muligvis "virket" i en bygd med 100 mennesker, men ikke andre steder. Dessuten er faren for lynsjinger osv. alt for stor. Med vennlig hilsen Nå er nå jeg engang av den mening at samfunnet ikke hadde hatt det store tapet om noen lynsjet pedofile, men jeg vet at dette er for ekstremt til argumentere for. 0 Siter
Kaoz Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 Blir de ikke outet i USA? Har det i så fall ført til færre overgrep mot mindreårige? Jeg har liten eller ingen info om overgrep etc i USA, så jeg har rett og slett ikke peiling på om det funker der..! 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Nå er nå jeg engang av den mening at samfunnet ikke hadde hatt det store tapet om noen lynsjet pedofile, men jeg vet at dette er for ekstremt til argumentere for. Et samfunn med lynsjinger er ikke et samfunn man vil leve i - enten det er for mord, voldtekter, eller annet. Rettsstaten plikter å beskytte sine borgere, men borgerene har også rett til vern. Den rette veien å gå er at domstolene bruker strafferammene som politikerene har gitt dem (det er ikke noe i veien med strafferammene, men med utmålingen). Med vennlig hilsen 0 Siter
MsSophie Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hei, Det virker nok for *noen*, men svært ofte er det visst ikke seksualdriften som ligger bak, men tanken om maktmisbruk. Den er dessverre inntakt. Det er rapportert om flere tilfeller om voldtekt begått av kjemisk kastrerte personer i USA, hvor kastrasjonen ble utført for å forhindre nye overgrep. Med vennlig hilsen ...så hva blir løsningen da..., når detikke hjelper å kastrere, ikke er det plass eller ressurser nok til å sperre de inne for evig og alltid, ikke har jeg tro på rehabilitering via terapi da disse menneskene også ofte er psykopater/sosiopater, og en gapestokkmetode er ikke en rettsstat verdig, og sist men ikke minst....jeg er motstander av dødsstraff. 0 Siter
Kaoz Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 Et samfunn med lynsjinger er ikke et samfunn man vil leve i - enten det er for mord, voldtekter, eller annet. Rettsstaten plikter å beskytte sine borgere, men borgerene har også rett til vern. Den rette veien å gå er at domstolene bruker strafferammene som politikerene har gitt dem (det er ikke noe i veien med strafferammene, men med utmålingen). Med vennlig hilsen I en undersøkelse kom det frem at det er lekdommerne som gir de mildeste straffene i overgrepssaker, ikke fagdommerne. Dette forklares med at lekdommerne ikke har evnen til å la være å syns synd på overgriperne når de forteller sin "historie". Dette viser hvor forbannet vanskelig dette temaet egentlig er. Jeg vett'a fanken hva som er rett å gjøre, men det som blir gjort i dag er tydeligvis feil. 0 Siter
Kaoz Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 ...så hva blir løsningen da..., når detikke hjelper å kastrere, ikke er det plass eller ressurser nok til å sperre de inne for evig og alltid, ikke har jeg tro på rehabilitering via terapi da disse menneskene også ofte er psykopater/sosiopater, og en gapestokkmetode er ikke en rettsstat verdig, og sist men ikke minst....jeg er motstander av dødsstraff. Skal ikke være lett dette. Jeg er i utgangspunktet ikke enig i utsagnet om at "målet helligjør middelet", men i dette tilfellet når målet er å forhindre at uskyldige barn blir voldtatt, missbrukt og ødelagt for livet er jeg villig til å få litt blod på skjorteermet..! 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 ...så hva blir løsningen da..., når detikke hjelper å kastrere, ikke er det plass eller ressurser nok til å sperre de inne for evig og alltid, ikke har jeg tro på rehabilitering via terapi da disse menneskene også ofte er psykopater/sosiopater, og en gapestokkmetode er ikke en rettsstat verdig, og sist men ikke minst....jeg er motstander av dødsstraff. Forvaring av de verste, lange fengselstraffer, evt. husarrest, samt å fortelle unger igjen og igjen at ingen har lov til å "gjøre sånn med dem", og at de må fortelle det til deg. Det er en av verdens grusomheter. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 I en undersøkelse kom det frem at det er lekdommerne som gir de mildeste straffene i overgrepssaker, ikke fagdommerne. Dette forklares med at lekdommerne ikke har evnen til å la være å syns synd på overgriperne når de forteller sin "historie". Dette viser hvor forbannet vanskelig dette temaet egentlig er. Jeg vett'a fanken hva som er rett å gjøre, men det som blir gjort i dag er tydeligvis feil. At det settes minimumsstraffer på X år, for eksempel - som ikke blir sabotert av rettssystemet. Gjennomsnittsstraffen for voldtekt har igjen fallt til under 2 år - sist jeg hørte. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Skal ikke være lett dette. Jeg er i utgangspunktet ikke enig i utsagnet om at "målet helligjør middelet", men i dette tilfellet når målet er å forhindre at uskyldige barn blir voldtatt, missbrukt og ødelagt for livet er jeg villig til å få litt blod på skjorteermet..! Hei, Men jeg tror ikke det hjelper stort. (Bortsett fra all de andre problemene.) La oss si at det bor 8000- 10000 pedofile i Oslo. Hvordan skal man holde styr på dem? Du vet kanskje at det bor en i nabogaten, men han kan jo bare dra 5 km vekk (tar 5 minutter i en bil), og der kjenner ingen han! Med vennlig hilsen 0 Siter
Kaoz Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 Forvaring av de verste, lange fengselstraffer, evt. husarrest, samt å fortelle unger igjen og igjen at ingen har lov til å "gjøre sånn med dem", og at de må fortelle det til deg. Det er en av verdens grusomheter. Med vennlig hilsen I dette øyeblikk mens du sitter og proklamerer "forvaring og lange fengselsstraffer" blir voldtatt og skamfert. Akkurat nå! Av de 40.000 pedoene vi har her i Norge, hvor mange sitter i forvaring. Etter hva jeg et er det kun én og det er Viggo Kristiansen. Med det i bakhånd må jeg påstå at forvaring av pedofile ikke har funket særlig i Norge etter at det ble innført 1.1.2002, altså for 3 år og 7 måneder siden. 0 Siter
Kaoz Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 Hei, Men jeg tror ikke det hjelper stort. (Bortsett fra all de andre problemene.) La oss si at det bor 8000- 10000 pedofile i Oslo. Hvordan skal man holde styr på dem? Du vet kanskje at det bor en i nabogaten, men han kan jo bare dra 5 km vekk (tar 5 minutter i en bil), og der kjenner ingen han! Med vennlig hilsen Hitler merket jødene som han trodde var roten til alt ondt, la oss merke pedoene som definitivt er roten til en helvetes mye ondt!! 0 Siter
MsSophie Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Forvaring av de verste, lange fengselstraffer, evt. husarrest, samt å fortelle unger igjen og igjen at ingen har lov til å "gjøre sånn med dem", og at de må fortelle det til deg. Det er en av verdens grusomheter. Med vennlig hilsen Men hvis vi kjemisk kastrerer dem, samtidig som vi kutter av dem armer og ben....DA holder de seg kanskje i ro....? Kveldens beste forslag synes nå jeg...:-) 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Men hvis vi kjemisk kastrerer dem, samtidig som vi kutter av dem armer og ben....DA holder de seg kanskje i ro....? Kveldens beste forslag synes nå jeg...:-) Og lobotomerer dem! :nemlig: Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 I dette øyeblikk mens du sitter og proklamerer "forvaring og lange fengselsstraffer" blir voldtatt og skamfert. Akkurat nå! Av de 40.000 pedoene vi har her i Norge, hvor mange sitter i forvaring. Etter hva jeg et er det kun én og det er Viggo Kristiansen. Med det i bakhånd må jeg påstå at forvaring av pedofile ikke har funket særlig i Norge etter at det ble innført 1.1.2002, altså for 3 år og 7 måneder siden. *kremt* Kaoz - jeg ville vært *meget* forsiktig med hva du skriver til folk her inne, så lenge du ikke kjenner verken bakgrunnen dere, eller hva de/familien har vært utsatt for. Jeg vet meget godt hvordan situasjonen er i Norge, og andre land. Det betyr ikke at vi løser den med "Frp-metoder". Du har selv skrevet nedenfor at du ikke vet om dette fungerer - da er det ingen grunn til å forfekte det. Problemstillingen er for kompleks til "enkle Frp-metoder". Med vennlig hilsen 0 Siter
Kaoz Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 Og lobotomerer dem! :nemlig: Med vennlig hilsen Hva med å sende dem til Tjernobyl får å rense opp der, så får de gjort noe samfunnsnyttig? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.