Gå til innhold

Oppskrift på kyllingsalat?

Anbefalte innlegg

Gjest ...eller annen salat...
Skrevet

Fikk lyst til å lage det nå i varmen... Noen som kan gi meg en oppskrift på en god kyllingsalat - eller en annen salat

Skrevet

Oppskrift på kyllingsalat?

Tar man ikke bare litt kylling og de salatgrønnsakene man liker? Og evt. litt pastaskruer etc?

Jeg ville vel brukt grillet kyllling (uten skinn & bein selvsagt, kuttet i passelige biter), kokt pasta, osteterninger, mais, salat etter ønske (IKKE kinakål!!!), grønn paprika, rødløk, tomat (gjerne cherry-/plomme-/klase-tomat). Evt. også stangselleri, sukkererter, reddiker.

Dressing: kesam eller lettrømme (evt. blandet med yoghurt naturell) med Knorrs dressingmix, type gresk.

Rundstykker med (hvitløks-)smør ved siden av.

Skrevet

Ferdiggrillet kylling, eller stekt kyllingfilet i skiver, med masse godt krydder.

Salat, synes Lollo-salatene er sprø og fine. Riv slaten, ikke skjær.

Cherrytomater, delt i to

Rødløk i ringer

Fennikkel i biter

Stangselleri i biter

Fetaost i terninger

Krutonger (fra butikken eller hjemmelaget)

Legg gjerne opp salaten på tallerken, med salat underst og resten dandert oppå.

Lag dressing av lettrømme, kesam eller matyoghurt, med feks ketchup, sitronpepper, hvitløk, litt sitronsaft og krydder som koordinerer med kyllingen.

Eller skrell og riv en agurk, legg raspet i en bolle med litt salt, slik at vannet trekker ut (ca 10-15 min), ta bort overflødig vann, bland i et beger kesam eller matyogurt, tilsett hvitløk, god olivenolje, nykvernet pepper, en dæsj hvitvinseddikk og gjerne frisk mynte (ikke nødvendig). Da har du en deilig tzatziki-dressing!

uhm...er sulten her, jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...