Gå til innhold

Går det an å sende en mail til mobiltelefonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bilde jeg vil ha på mobilen min, det ligger på mailen. Hvordan kan jeg få sendt det direkte til mobilen for så å bruke det som bakgrunnsbilde?

Hvis det går an...

På forhånd takk for svar (men jeg kan ikke love at jeg får det til om jeg prøver på noe, men alt er verdt et forsøk ;) )

Skrevet

Du går inn på hjemmesiden til f. eks. Telenor - der står det hvordan du skal konfigurerere telefonen din.

Det er to ting du må gjøre:

1) Sette opp en GPRS "kanal"

2) Sette opp en epost konto.

Begge er meget enkelt å gjøre, men du trenger info fra leverandøren din.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du går inn på hjemmesiden til f. eks. Telenor - der står det hvordan du skal konfigurerere telefonen din.

Med vennlig hilsen

Tusen takk, Sør!

Jeg skal forsøke det :)

Skrevet

Tusen takk, Sør!

Jeg skal forsøke det :)

Jeg har lagt inne epost i flere mobiltelefoner det siste døgnet! Både Netcom og Telenor.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har lagt inne epost i flere mobiltelefoner det siste døgnet! Både Netcom og Telenor.

Med vennlig hilsen

Jeg har Netcom. :)

Så da må jeg bare få satt opp den GPRSkanalen osv.

Håper jeg får det til. Jeg klundrer alltid litt med sånne ting, men er evig optimist.

:)

Skrevet

Jeg har Netcom. :)

Så da må jeg bare få satt opp den GPRSkanalen osv.

Håper jeg får det til. Jeg klundrer alltid litt med sånne ting, men er evig optimist.

Det er bare å gå inn på netcom sine sider og laste ned GPRS-oppsett.

I tillegg må du altså sette opp mail-kontoen, på samme måte som du gjorde på pc-en (i Outlook el.lign.), med server for innkommende og utgående mail (POP/SMTP). Se innstillingene i Outlook (eller annet mailprogram da selvsagt).

Ikke alle mobiltelefoner kan ta imot alle typer vedlegg i mail, tror jeg. Hvis jeg ikke er helt på bærtur nå, så kan "eldre" mobiler bare ta imot selve mail-teksten. Men skader ikke å prøve!

Skrevet

Det er bare å gå inn på netcom sine sider og laste ned GPRS-oppsett.

I tillegg må du altså sette opp mail-kontoen, på samme måte som du gjorde på pc-en (i Outlook el.lign.), med server for innkommende og utgående mail (POP/SMTP). Se innstillingene i Outlook (eller annet mailprogram da selvsagt).

Ikke alle mobiltelefoner kan ta imot alle typer vedlegg i mail, tror jeg. Hvis jeg ikke er helt på bærtur nå, så kan "eldre" mobiler bare ta imot selve mail-teksten. Men skader ikke å prøve!

Hm, ok. Det ser jo greit ut, men noe komplisert. Var inne og prøvde å finne noe ut av sidene til Netcom, men jeg er visst helt blond på dette området.

Tror jeg får vente til mannen er tilbake fra ferie, og se hva han skjønner av dette her oppsettet.

Har ihvertfall samlet infoen så jeg har noe å gå etter nå!

Sofies mamma
Skrevet

Med vennlig hilsen

Her hadde det gjort seg med bindestrek i begge alternativer.

"Begge er meget enkelt å gjøre,..." Dårlig språk.

Siden du ALLTID skal pirke.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Her hadde det gjort seg med bindestrek i begge alternativer.

"Begge er meget enkelt å gjøre,..." Dårlig språk.

Siden du ALLTID skal pirke.

Med vennlig hilsen

Tusen takk. Helt enig.

Med vennlig hilsen

Sofies mamma
Skrevet

Tusen takk. Helt enig.

Med vennlig hilsen

Bare hyggelig : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...