Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Melanocytom

Høsten 2002 ble det endelig tatt bilde av hodet mitt etter at jeg i flere år hadde vært plaget med epileptisk aktivitet. Det ble funnet et garnnøste av blodårer på størrelse med en liten appelsin. Garnnøstet ble sendt til Tyskland for analyse og diagnosen ble melanocytom. Høsten 2004 fikk jeg 2 epilepsianfall med kramper og hvor jeg ikke husker hva som skjedde. Det ble funnet 2 nye garnnøster som ble operert bort. Jeg begynte med Thegretol Retard og etter det har jeg ikke hatt epilepsianfall med kramper, kun epileptisk aktivitet. Høsten 2004 så man allerede hvor de neste svultsene ville komme. Disse ble konstantert i påsken 2005 og disse 2 ble fjernet i slutten av juni. På bildene som ble tatt i forbindelsen med operasjonen fant man 4 nye klinkekuler. Disse skal man prøve å behandle i august ved hjelp av stråling.

Hva er melanocytom?

Hvor mange har denne sykdommen?

Hvor lenge kan man leve med dette?

Finnes det noen behandling slik at man slipper å stadig få nye svultser?

Hvor i Norge er ekspertisen på denne sykdommen?

Er det noe forskning på dette?

Lisbet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191718-melanocytom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...