tiliti Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Nå kom jeg altså hjem fra ferie til en 2 meter høy tomat-skog, i stedet for 4 tomatplanter :-) Hva trengs egentlig å gjøres her? Har coctailtomater og frilandstomater. Vokser så tett at jeg tror jeg bare kan glemme å knipe "tyver", men bør jeg fjerne grener uten blomsteranlegg? Er iallefall 50 tomater på hver av coctailplantene, og frilands'erne blomstrer. Hvor mye bør jeg fjerne? Bør jeg knipe dem av i toppen nå? Gruer meg, da må jeg knipe bort masse blomsteranlegg, hehe. Men de bør vel ikke bli spesielt mye høyere nå? Hvordan gjødsle for å få gode, søte (smakfulle) tomater - men ikke alt for mye grønt løvverk? 0 Siter
tiliti Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 Trenger tomatene direkte sollys for å modnes, altså direkte på tomaten - ikke bare bladene? Er så mye bladverk at det skygger for. 0 Siter
bb71 Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Knip tyvene du! ta toppen etter 4-6 utskudd så blir de modne før frosten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.