Gå til innhold

Depresjon?Vet ikke lenger


Gjest psykojenta

Anbefalte innlegg

Gjest psykojenta

Litt over en måned siden jeg skrev her sist nå. Som du ser av tidpunktet innlegget ble skrevet på,så sliter jeg med søvnen fortsatt. Vet ikke hva jeg skal gjøre med den lenger.

Spurte på VOP om hun hadde noen diagnose på meg ennå. "nei, det tar lang tid å stille diagnoser. Du er nedstemt, noe mer kan jeg ikke si før du er videre utredet. Trapp opp Cipralex,du. Jeg vet det er 14 dager siden siste opptrapping. Disse skjemaene du har fylt ut...har du vært ærlig når du har fylt de ut, eller har du bare krysset av for å ha gjort det?

de viser at angsten din er blitt bedre, mens du scorer høyere på konsentrasjonsproblemer og depresjon enn tidligere"

Selvfølgelig svarer jeg ærlig på disse tingene- skal jeg få hjelp til å takle problemene mine er det ikke noe vits i å lyve...

hmmm.

4mnd og ikke en eneste diagnose. Går nå på 20mg Cipralex. Og hun tar nå 1mnd ferie.

Kan jeg be om noe å sove på? Depresjon/nedstemthet blir jo ikke noe bedre av å ikke få til å sove?

Men da må jeg jo "kreve" noe da, i tillegg vil sosialen at jeg skal søke om rehab.penger. dvs. kreve enda mer. Takler ikke å "kreve" ting. Det er ikke meg!Men jeg må jo, i alle fall rehab.penger..da vil jeg få råd til å betale min andel på en gravsten til et familiemedlem..

Noen dystre tanker og følelser fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Kjære deg.

For det første. Du må legge av deg dette "flink-pike syndromet". Du får ikke økonomisk støtte, det er ikke en sjel som bryr seg om deg og din inntekt -dersom du ikke krever. Det siste du trenger akkurat nå er bekymringer ang økonomi. Dette må du ordne så raskt som mulig.

Diganose. Å gi diagnoser tar tid, dette har din behandler rett i. Og, forhåpentligvis, er hun av den kloke sorten som ikke slenger diagnoser rundt seg i hytt og gevær men faktisk evner å bruke dem fornuftig.. som et verktøy.

Jeg tror deg når du sier at du svarte ærlig på spørsmålene. at hun spør kan være at hun er bekymret for deg. Igjen--> et mulig godt tegn på at mennesket er oppegående.

Søvn. Gudsjammerlig viktig. Forhør deg med ham/henne hva vedk. foreslår av tiltak. Og selvsagt kan du spørre vedkommende om du kan få noe å sove på i en periode. Det blir ikke bedre om du skal ligge å gruble hele natten og være et levende vrak om dagen.

Håper på det beste for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykojenta

Kjære deg.

For det første. Du må legge av deg dette "flink-pike syndromet". Du får ikke økonomisk støtte, det er ikke en sjel som bryr seg om deg og din inntekt -dersom du ikke krever. Det siste du trenger akkurat nå er bekymringer ang økonomi. Dette må du ordne så raskt som mulig.

Diganose. Å gi diagnoser tar tid, dette har din behandler rett i. Og, forhåpentligvis, er hun av den kloke sorten som ikke slenger diagnoser rundt seg i hytt og gevær men faktisk evner å bruke dem fornuftig.. som et verktøy.

Jeg tror deg når du sier at du svarte ærlig på spørsmålene. at hun spør kan være at hun er bekymret for deg. Igjen--> et mulig godt tegn på at mennesket er oppegående.

Søvn. Gudsjammerlig viktig. Forhør deg med ham/henne hva vedk. foreslår av tiltak. Og selvsagt kan du spørre vedkommende om du kan få noe å sove på i en periode. Det blir ikke bedre om du skal ligge å gruble hele natten og være et levende vrak om dagen.

Håper på det beste for deg.

Tusen takk for svaret!

Jeg har skjønt at jeg må kreve for å få til noe her. Det å slite økonomisk er noe jeg har vokst opp med, ikke noen ny situasjon akkurat. Jeg skal på trygdekontoret i morra å be om time for hjelp til å fylle ut søknaden.

Åja, hun er nok av de som ikke kaster diagnoser rundt seg. Men jeg undrer jo litt på hvor lang tid utredninger tar da.

Hun virker til å være et godt medmenneske som bryr seg. Jeg er bare ikke vant til at noen gidder å bruke tid på å bry seg. Riktignok får hun betalt for å høre, men likevel liksom...

Jeg får dessverre ikke hørt med henne når det gjelder søvnen. Hun er gått ut i en måned ferie nå. Men den har jeg slitt med så lenge at jeg takler denne måneden. Jeg har de siste par årene gått rundt som en Zombie...hehe...

Tusen takk igjen for svar, du sprer så mye positivt her inne, thinkerbell!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykojenta

Kjære deg.

For det første. Du må legge av deg dette "flink-pike syndromet". Du får ikke økonomisk støtte, det er ikke en sjel som bryr seg om deg og din inntekt -dersom du ikke krever. Det siste du trenger akkurat nå er bekymringer ang økonomi. Dette må du ordne så raskt som mulig.

Diganose. Å gi diagnoser tar tid, dette har din behandler rett i. Og, forhåpentligvis, er hun av den kloke sorten som ikke slenger diagnoser rundt seg i hytt og gevær men faktisk evner å bruke dem fornuftig.. som et verktøy.

Jeg tror deg når du sier at du svarte ærlig på spørsmålene. at hun spør kan være at hun er bekymret for deg. Igjen--> et mulig godt tegn på at mennesket er oppegående.

Søvn. Gudsjammerlig viktig. Forhør deg med ham/henne hva vedk. foreslår av tiltak. Og selvsagt kan du spørre vedkommende om du kan få noe å sove på i en periode. Det blir ikke bedre om du skal ligge å gruble hele natten og være et levende vrak om dagen.

Håper på det beste for deg.

Tusen takk for svaret!

Jeg har skjønt at jeg må kreve for å få til noe her. Det å slite økonomisk er noe jeg har vokst opp med, ikke noen ny situasjon akkurat. Jeg skal på trygdekontoret i morra å be om time for hjelp til å fylle ut søknaden.

Åja, hun er nok av de som ikke kaster diagnoser rundt seg. Men jeg undrer jo litt på hvor lang tid utredninger tar da.

Hun virker til å være et godt medmenneske som bryr seg. Jeg er bare ikke vant til at noen gidder å bruke tid på å bry seg. Riktignok får hun betalt for å høre, men likevel liksom...

Jeg får dessverre ikke hørt med henne når det gjelder søvnen. Hun er gått ut i en måned ferie nå. Men den har jeg slitt med så lenge at jeg takler denne måneden. Jeg har de siste par årene gått rundt som en Zombie...hehe...

Tusen takk igjen for svar, du sprer så mye positivt her inne, thinkerbell!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...