Gå til innhold

Statskirken

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kanskje et dumt spm. Men hvordan melder man seg ut?

Skrevet

Det vet jeg. :)

Gjorde det for noen år siden, og det du må gjøre er å fylle ut et skjema som du finner på nettsiden til statkirken. (skal se om jeg finner det til deg). Så må du ha kopi av dåpsattesten din og levere sammen med utmeldingen, syns jeg at jeg husker.

Skal sjekke om jeg finner skjemaet, vent litt.

*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det vet jeg. :)

Gjorde det for noen år siden, og det du må gjøre er å fylle ut et skjema som du finner på nettsiden til statkirken. (skal se om jeg finner det til deg). Så må du ha kopi av dåpsattesten din og levere sammen med utmeldingen, syns jeg at jeg husker.

Skal sjekke om jeg finner skjemaet, vent litt.

*

Thanx =)

Skrevet

Ta kontakt med din lokale menighet, og be om utmeldingsskjema.

Eventuelt kan du stikke innom hjemmesidene til Human-Etisk forbund, som har utmeldingsskjema liggende på sine sider (hadde det ihvertfall sist jeg sjekket).

Gjest M.Angelica
Skrevet

Her er utmeldingsskjema (fra HumanEtiskForbund sine sider):

http://www.human.no/templates/Page____168.aspx

Takk! Har tenkt på det lenge, men i går så bestemte jeg meg for at nå SKAL jeg gjøre det.

Er du medlem i HEF? Vurderer å melde meg inn der i stedet.. =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ta kontakt med din lokale menighet, og be om utmeldingsskjema.

Eventuelt kan du stikke innom hjemmesidene til Human-Etisk forbund, som har utmeldingsskjema liggende på sine sider (hadde det ihvertfall sist jeg sjekket).

Takk =)

Skrevet

Om du melder deg inn i Humanetisk så får de den samme pengesummen som nå går til kirka fordi du er medlem der. Melder du deg ut uten å melde deg inn i et annet tros- eller livssynssamfunn så får kirka de pengene allikevel.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Om du melder deg inn i Humanetisk så får de den samme pengesummen som nå går til kirka fordi du er medlem der. Melder du deg ut uten å melde deg inn i et annet tros- eller livssynssamfunn så får kirka de pengene allikevel.

Jeg tenker ikke på penger her. Gjør det pga hva som føles riktig for meg

Men jeg har faktisk planer om å melde meg inn i HEF. =)

Skrevet

Takk! Har tenkt på det lenge, men i går så bestemte jeg meg for at nå SKAL jeg gjøre det.

Er du medlem i HEF? Vurderer å melde meg inn der i stedet.. =)

Jepp, jeg er medlem i HEF.

:)

Så går ikke pengene til å støtte kirken, men heller til HEF (selv om jeg ikke alltid er enig i absolutt alt de gjør heller).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...