Gå til innhold

Mangel på østrogen/depresjon


livspuls

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ung to-barnsmor som sliter med østrogenproblemer, magesmerter og etter hvert litt depresjon. Håper du kan gi meg noen råd for å bedre livskvaliteten min.

Fjernet eggstokker 2 år siden, og har det siste halve året vært uten østrogen. Har nå gått 3 uker på activelle, før eg skjønnte at det var for svakt, og nå to uker på kliogest. Synes magesmertene har kommet seg, tåler mye mer mat…

Etter mange ulike lege-undersøkelser av magen, kommer eg ikkje noen vei, noe som naturlig nok gir en håpløshets-følelse. Har begrenset erfaring med depresjon, har det bra med familien og hverdagen, god kontakt med følelser, og ser heller lite grunn til at det skulle bli verre nå. Er i en leder-stilling som krever full tilstedeværelse. Merker eg er litt redd for at dette skal bli et permanent problem.. Har tidligere jobbet meg ut av (psykolog) panikk-angst uten medikamenter.

1. Kan depresjon ha sammenheng med østrogen-mangel? Vil dette da bedre seg etter hvert som eg går på kliogest?

2. Vil Hypericum stada være noe for meg, tro? (Hva med forholdet til østrogen).

Er egentlig ei livsglad og kreativ jente, men merker at dette stjeler mye energi.

Takker hjerteligst for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...