Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp skaffet oss katter, og vil gjerne unngå at de gjør fra seg i sandkassa. Noen tips?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Legg over en pressening når det ikke er i bruk.

Skrevet

Ha alltid kattedo inne også, selv om kattene går ute. Dekk alltid til sandkassa når den ikke er i bruk.

Gjest Ramina
Skrevet

Lage lokk til sandkassa som settes på med en gang den ikke er i bruk.

Av tre, en pressening el.

Ikke tillate kattene å nærme seg kassa...sånn FYYYY hvis det skjer :)

Evnt. midler mot katter rundt kassa.

:)

Skrevet

Lage lokk til sandkassa som settes på med en gang den ikke er i bruk.

Av tre, en pressening el.

Ikke tillate kattene å nærme seg kassa...sånn FYYYY hvis det skjer :)

Evnt. midler mot katter rundt kassa.

Hva slags "midler mot katter", og hvor får man tak i det?

Det er flere plasser også jeg gjerne vil slippe kattebæsj, for eksempel under trappa til inngangen. Man kan jo ikke akkurat bruke presenning eller lokk der...

hjertebarnet
Skrevet

Jeg lurer på om jeg har hørt at hvitløkspulver holder katten unna? Men jeg er ikke sikker.

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har hørt at hvitløkspulver holder katten unna? Men jeg er ikke sikker.

Hmm, det er jo verdt et forsøk...

*henter hvitløkspulver*

ikke fast nick
Skrevet

Det er flere plasser også jeg gjerne vil slippe kattebæsj, for eksempel under trappa til inngangen. Man kan jo ikke akkurat bruke presenning eller lokk der...

Husker ikke helt hva det heter, men det er et middel man kjøper i dyrebutikker. "Get off" eller noe slikt...

Gjest Ramina
Skrevet

Hmmm...heter det ikke noe sånt som "katt deg vekk" eller noe i den duren der.

Er desverre ikke helt sikker på hvor du kan få tak i det.

Du får spørre deg litt rundt.

Skrevet

pepper og appelsinskall er ting jeg husker. Noe som lukter sterkt i hvertfall. Hvis ikke får du endel i dyrebutikken. Men ikke ha det i sandkassa hvis det er fare for at barna putter sand i munnen. Du kan jo lage en skikkelig blanding av hvitløk og pepper og helle oppi og rundt. Vi har katt og sandkasse, men har ikke hatt noen problemer. Vi har heller ikke kasse inne. Lykke til.

lalala1365380457
Skrevet

som copy skriver; pepper! strø pepper rundt om kring i sandkassa så holder katten seg borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...