Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

hadde nokon spørsmål angåande lasarfjerning av føflekk.

har ein føflekk (ca. o,5cm, lys brun på farge) kloss opp under auge som eg gjerne vil ha fjerna. den har ikkje vist tegn til å vere vondarta men er svært skjemmande. lurte på kva prisen for lasarfjerning ca. ligg på? Er det nokon risiko?

Det hadde vore kjempe fint om eg kunne få navna på

nokre seriøse klinikkar i sogn og fjordane (eller bergen om ikkje nærmare)som kan tilby laserfjerning av føflekk.

helsing jente 15

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191814-fjerning-av-f%C3%B8flekk/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg ville ha ringt en klinikk og hørt jeg..

Søk på gulesider.no om det er noe sånt i nærheten eller gå til legen din, de vet sånt.

Jeg var først hos almennlege når jeg skulle fjerne min, er en del år siden så jeg husker ingenting av priser (var vel uansett mamma som betalte den gang.) Den var dessuten på låret og ingen laser i siktet, den ble skjært bort.

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det er nok dessverre ingen seriøse klinikker som fjerner føflekker med laser, det er nemlig ikke "god medisin". Årsaken er at man ikke helt vet hvordan det vil gå med en føflekk etter at den har absorbert store mengder lysstråler ved bruk av laser. Føflekker som er laserbehandlet, viser også en tendens til å repigmentere senere.

Hvis du har en skjemmende føflekk som ikke er større enn 5 mm, synes jeg du burde få en plastikkirurg, eventuelt en øyelege siden den sitter nær øyet ditt, til å fjerne den. Det blir som regel svært pent, og er tryggere og billigere behandling.

Hvis du fortsatt vil diskutere laser med en lege, er det ingen hudleger som har pigmentlaser i ditt distrikt, heller ikke Bergen ( i alle fall ikke hudleger). Stavanger har, men det er ikke sikkert de vil prøve av de grunner jeg har nevnt.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...