Gå til innhold

Skummelt! Skummelt! EDDERKOPP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

*vrææl*

Nå har vi nettopp drept en svær edderkopp, håper jeg ihvertfall!

Det verste var ikke at den var der, men at den IKKE VAR DØD DA VI TRODDE VI HADDE DREPT DEN!

Først oppdaget vi den da den kravlet oppover mot halsen til søsteren min som var her. Hun spratt i været og edderkoppen ble slengt av toppen.

Vi gikk på jakt og fant den tilslutt på armlenet på stolen, et SVÆRT kryp som hadde onde hensikter.

Den måtte bort, og jeg slo den med fluesmekka. Happy over at den var død, tok jeg den opp på fluesmekka og bar den med for å hive den i do.

Men idet jeg slapp den ned mot vannet i do, KOM DEN OPP IGJEN! MOT MEG! Uæææ, den levde likevel!

Slang fra meg både fluesmekke og edderkopp og løp ut av rommet.

Tilslutt mannet vi oss opp og gikk tilbake, fant den på gulvet og slo den til den ikke under noen omstendighet kunne være levende mer.

Jeg som var trøtt...nå sitter jeg med øya på vidt gap i tilfelle den kommer krypende tilbake.

*grøss*

Skrevet

Har ikke en overtroisk bestemor fortalt deg at det betyr ulykke å drepe edderkopper? ;-)

Gjest sommerfugler
Skrevet

GRØSS GRØSS GRØSS!!!

Hvordan skal jeg få sove nå??

Jeg er så redd edderkopper, hvis jeg har sett en i huset i løpet av dagen, så har jeg mareritt om det om natten! Vi flyttet for 1 måned siden, og her finner jeg edderkopper flere ganger i uken. Det er grusomt, og jeg gleder meg til å flytte igjen! 1-2 år må vi bo i dette marerittet!

Hin dagen sto det en i vasken. En DIGER. Da jeg skulle slå den med en sko, hoppet den opp i luften!!! Jeg klarer faktisk ikke å skrive om det uten å få frysninger på ryggen. Skrekkslagen slo jeg etter den om og om igjen!

Skrevet

Har ikke en overtroisk bestemor fortalt deg at det betyr ulykke å drepe edderkopper? ;-)

Det betyr nok mer ulykke for meg hvis jeg vet det er en edderkopp der som jeg ikke finner. *grøss*

Det er det som er så ille med edderkopper ser du, at de er så uberegnelige! De er jo små og ikke farlige og alt sånn, men de kravler og kryper og er overalt, og svært uberegnelige.

*titter meg over skulderen*

Skrevet

GRØSS GRØSS GRØSS!!!

Jeg er så redd edderkopper, hvis jeg har sett en i huset i løpet av dagen, så har jeg mareritt om det om natten! Vi flyttet for 1 måned siden, og her finner jeg edderkopper flere ganger i uken. Det er grusomt, og jeg gleder meg til å flytte igjen! 1-2 år må vi bo i dette marerittet!

Hin dagen sto det en i vasken. En DIGER. Da jeg skulle slå den med en sko, hoppet den opp i luften!!! Jeg klarer faktisk ikke å skrive om det uten å få frysninger på ryggen. Skrekkslagen slo jeg etter den om og om igjen!

Det siste avsnittet der om den i vasken, hvor du slo og slo med en sko...det kunne vært meg det og ja.

Frysningene sitter lenge i, og det blir sånn at bare en kjenner en liten ting på beinet etterpå så hopper jeg i været fordi jeg instinktivt tror det er edderkoppen. *grøss*

Gjest sommerfugler
Skrevet

Det siste avsnittet der om den i vasken, hvor du slo og slo med en sko...det kunne vært meg det og ja.

Frysningene sitter lenge i, og det blir sånn at bare en kjenner en liten ting på beinet etterpå så hopper jeg i været fordi jeg instinktivt tror det er edderkoppen. *grøss*

Jeg fant en på badegulvet hin dagen. Jeg stod helt paralysert og så på den, etterhvert klarte jeg og snu meg i et brøkdels sekund for å finne noe å slå med. Da jeg snudde meg tilbake igjen, var han vekk!!!!!

Jeg fikk helt panikk. Det endte meg at jeg spente borti en genser som lå på gulvet, og der var krapylet. Den begynte å springe i en sinnsyk fart bortover gulvet, og jeg begynte å slå som en galning igjen!!

En annen dag skulle jeg ta ut en topp av klesskapet, og da falt det en stor edderkopp ned på gulvet, den hadde vært inni toppen!!! Jeg lever i et sant he...... her:(((((

Skrevet

Det betyr nok mer ulykke for meg hvis jeg vet det er en edderkopp der som jeg ikke finner. *grøss*

Det er det som er så ille med edderkopper ser du, at de er så uberegnelige! De er jo små og ikke farlige og alt sånn, men de kravler og kryper og er overalt, og svært uberegnelige.

*titter meg over skulderen*

Jeg vet, synes de er ekle sjøl, selv om jeg har mer noia for veps.

Skrevet

Jeg fant en på badegulvet hin dagen. Jeg stod helt paralysert og så på den, etterhvert klarte jeg og snu meg i et brøkdels sekund for å finne noe å slå med. Da jeg snudde meg tilbake igjen, var han vekk!!!!!

Jeg fikk helt panikk. Det endte meg at jeg spente borti en genser som lå på gulvet, og der var krapylet. Den begynte å springe i en sinnsyk fart bortover gulvet, og jeg begynte å slå som en galning igjen!!

En annen dag skulle jeg ta ut en topp av klesskapet, og da falt det en stor edderkopp ned på gulvet, den hadde vært inni toppen!!! Jeg lever i et sant he...... her:(((((

Føler med deg, virkelig!

Det er jo rett før en blir nervevrak når en får flere sånne episoder!

Jeg så også en på badet en gang i vår, som forsvant før jeg fikk slå den. Da lukket jeg døra og åpnet den ikke før jeg kom fra jobb igjen. Listet meg inn og finkjemmet hele badet før jeg fant ut at den sikkert var under badekaret.

I ren desperasjon tok jeg dusjen ut av badekaret og dusjet lenge lenge under badekaret, så edderkoppen skulle bli skylt ned i sluket og bli borte.

Etterpå fikk jeg høre av noen her på dol at edderkoppen da ville spise seg tykk nedi sluket, og kravle opp igjen for å ta hevn! *vræl* For det _kunne_ jo være sant...

Edderkopper burde være forbudt.

:-)

Skrevet

Jeg vet, synes de er ekle sjøl, selv om jeg har mer noia for veps.

Veps angripes med Radar når de nærmer seg her...jeg liker heller ikke veps nei. Sprayer dem til de flyr bort eller segner om.

Jeg er nok enda mer redd edderkopper enn veps, men de stiller nok ganske så rett bak edderkoppene.

Gjest sommerfugler
Skrevet

Veps angripes med Radar når de nærmer seg her...jeg liker heller ikke veps nei. Sprayer dem til de flyr bort eller segner om.

Jeg er nok enda mer redd edderkopper enn veps, men de stiller nok ganske så rett bak edderkoppene.

INGENTING slår edderkopper!

Skrevet

Mannen min liker ikke radar-spraying, særlig ikke når det er der hvor hunden oppholder seg...

Men det ALLER verste jeg har opplevd, var når jeg - som singel for en del år siden - kom inn på soverommet mitt, og fant et grønt svæææææææært insekt (?) på veggen min,rett over senga.

Først kobla jeg ikke, men fant ut at det var en gresshoppe da...

Den var ALTFOR stor til å kunne smashes, det ville bare blitt gørr utover halve senga mi...

Klarte - med telefonhjelp fra en snill eks - å få den ut med en boks som jeg slang over krapylet.

Skrevet

Wæææ

*hårene reiser seg*

Mine også. De står ennå. Håper de legger seg igjen før jeg finner sengen.

Gjest togli
Skrevet

Husk å saumfare soverommet før du legger deg da!!

*setter griller i hodet på amber*

;-)

Gjest Bzzzzzzzzz
Skrevet

GRØSS GRØSS GRØSS!!!

Gjelder skrekken alle kryp?

Hvordan reagerer du om det kommer en veps i bilen da, kjører du av veien?

Skrevet

Kanskje hele slekta til den du drepte er på vei til begravelse nå? ;-)

Gjest sommerfugler
Skrevet

Husk å saumfare soverommet før du legger deg da!!

*setter griller i hodet på amber*

;-)

jeg ba samboeren min om å ta knekken på en edderkopp som løp under sofaen.

Han dro sofaen frem, og der var det jammen meg to av dem. Da tenker jeg på hvor mange det egentlig er her, som jeg ikke ser

Gjest sommerfugler
Skrevet

Gjelder skrekken alle kryp?

Hvordan reagerer du om det kommer en veps i bilen da, kjører du av veien?

da stanser jeg, og skrur ned vinduet. Denne frykten gjelder bare edderkopper. Hadde det kommet en edderkopp i bilen, så hadde jeg sikkert kjørt av veien

Gjest sommerfugler
Skrevet

Kanskje hele slekta til den du drepte er på vei til begravelse nå? ;-)

hahahaha

Gjest togli
Skrevet

da stanser jeg, og skrur ned vinduet. Denne frykten gjelder bare edderkopper. Hadde det kommet en edderkopp i bilen, så hadde jeg sikkert kjørt av veien

*grøss*

For noen uker siden var jeg ute og kjørte bil. Plutselig ser jeg noe lite, svart som beveger seg i sidesynet. Rett over fanget mitt, i taket på bilen, står en edderkopp (eller den henger på hodet??)og titter olmt på meg!!

Jeg blir helt paralysert og kjører til siden og stanser bilen. Bildøra åpnes og i det jeg skal smette ut, faller edderkoppen rett i fanget på meg. Jeg vræler og fyker ut av bilen og hopper rundt som en tulling. Flere bilister kjører forbi og ser måpende på meg...

Jeg finner ut at før jeg kan kjøre videre, må jeg forsikre meg om at udyret ikke lenger er i bilen. Jeg går på med mord i blikket og oppdager at dyret sitter på matta i dørken på bilen. Rolig og (u)fattet drar jeg matta ut av bilen og rister den febrilsk før jeg tør å fortsette bilturen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...