Gå til innhold

Skummelt! Skummelt! EDDERKOPP!

Anbefalte innlegg

Gjest sommerfugler
Skrevet

*grøss*

For noen uker siden var jeg ute og kjørte bil. Plutselig ser jeg noe lite, svart som beveger seg i sidesynet. Rett over fanget mitt, i taket på bilen, står en edderkopp (eller den henger på hodet??)og titter olmt på meg!!

Jeg blir helt paralysert og kjører til siden og stanser bilen. Bildøra åpnes og i det jeg skal smette ut, faller edderkoppen rett i fanget på meg. Jeg vræler og fyker ut av bilen og hopper rundt som en tulling. Flere bilister kjører forbi og ser måpende på meg...

Jeg finner ut at før jeg kan kjøre videre, må jeg forsikre meg om at udyret ikke lenger er i bilen. Jeg går på med mord i blikket og oppdager at dyret sitter på matta i dørken på bilen. Rolig og (u)fattet drar jeg matta ut av bilen og rister den febrilsk før jeg tør å fortsette bilturen...

Jeg fikk edderkopp på genseren min. Jeg dro den av meg, og hoppet og løp og vrei meg. Vennene og venninnene mine holdt på å le seg halvt ihjel.

Ikke like morsomt for meg!

Gjest togli
Skrevet

jeg ba samboeren min om å ta knekken på en edderkopp som løp under sofaen.

Han dro sofaen frem, og der var det jammen meg to av dem. Da tenker jeg på hvor mange det egentlig er her, som jeg ikke ser

Ugh, ja... Lurt å proppe igjen ører og nesebor om natta....

Gjest togli
Skrevet

Jeg fikk edderkopp på genseren min. Jeg dro den av meg, og hoppet og løp og vrei meg. Vennene og venninnene mine holdt på å le seg halvt ihjel.

Ikke like morsomt for meg!

Du har min dypeste medfølelse!

Edderkopper og tusenbein får meg til å skjelve i buksene..... *grøsser*

Gjest Ramina
Skrevet

Du har sikkert funnet ut til nå at den ikke er som katta...og har ni liv ;)

Du har min dypeste medfølelse altså...og det har den stakkars søstra di også.

Hadde jeg funnet en krabbende på meg så...det synet kan ikke beskrives :(

Skrevet

Du har sikkert funnet ut til nå at den ikke er som katta...og har ni liv ;)

Du har min dypeste medfølelse altså...og det har den stakkars søstra di også.

Hadde jeg funnet en krabbende på meg så...det synet kan ikke beskrives :(

Takk.

Jeg fikk ihvertfall sove, og det håper jeg hun også fikk... :)

Som sagt, edderkopper burde vært forbudt ;-p

Gjest Ramina
Skrevet

Takk.

Jeg fikk ihvertfall sove, og det håper jeg hun også fikk... :)

Som sagt, edderkopper burde vært forbudt ;-p

Ja, du sier noe...og folk klager på katter og hunder *ler*

:)

Gjest Aimabel
Skrevet

Usj:-( edderkopper er forferdelige. Og så på halsen? Har du ikke en tøff mann som ordner sånt? Samboeren min har en slags ekkel interesse av å pine myredderkoppene, ved å putte dem i en flaske. Greit for meg så lenge han fjerner dem:-)

En natt her om dagen våknet jeg av at samboeren min hadde skrudd på lyset. Kl tre om natta. Han jaktet på en spissmus! Den hadde kommet inn gjennom vinduet, og for rundt på gulvet, og inn i skittentøyskurven. Jeg løp ut og hentet en bøtte. Han sparket i kurven og med ett var musa på toppen av tøyet. Han fikk tilslutt slengt bøtta over musa. Nå må vi sove med vinduet igjen. Heldigvis flytter vi snart.

Skrevet

Egentlig er det jo absurd å være redd for et så bittelite dyr som ikke gjør noen skade - det finnes ikke farlige edderkopper i Norge, tross alt. Det er i alle fall det jeg forteller meg selv når jeg manner meg opp til å gå nær edderkopper og studere dem og eventuelt drepe dem eller hive dem ut. Når du ser litt nærmere på dem er edderkopper faktisk ganske pene, de har forskjellige mønstre på ryggen. De blir litt mindre skumle når man får sett nøye på dem. (Men de kan godt krype et annet sted enn på huden min når jeg studerer dem..)

Skrevet

Har du tenkt på hvor flink edderkoppen er til å holde andre innsekter og "små kryp" borte fra leiligheten/huset ditt?

Noen få edderkopper fjerner mange andre (og mer plagsomme) innsekter hver eneste dag, så hos meg er de velkommne:-)

Skrevet

Har du tenkt på hvor flink edderkoppen er til å holde andre innsekter og "små kryp" borte fra leiligheten/huset ditt?

Noen få edderkopper fjerner mange andre (og mer plagsomme) innsekter hver eneste dag, så hos meg er de velkommne:-)

Hm, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Så de er litt nyttige også da altså.

*prøve å vri tankene til å tenke _litt_ bedre om de skumle krypene*

:)

Skrevet

Egentlig er det jo absurd å være redd for et så bittelite dyr som ikke gjør noen skade - det finnes ikke farlige edderkopper i Norge, tross alt. Det er i alle fall det jeg forteller meg selv når jeg manner meg opp til å gå nær edderkopper og studere dem og eventuelt drepe dem eller hive dem ut. Når du ser litt nærmere på dem er edderkopper faktisk ganske pene, de har forskjellige mønstre på ryggen. De blir litt mindre skumle når man får sett nøye på dem. (Men de kan godt krype et annet sted enn på huden min når jeg studerer dem..)

Ja, det er sant som du sier. Egentlig er de jo fine og nyttige og sånn, men det er vanskelig å finne fram den tanken når den kravler og kryper overalt.

Jeg tror det hadde vært lettere å forholde meg rolig til dem dersom de hadde vært litt mindre kjappe og uberegnelige. hehe men det hjelper vel ikke å fortelle dem ;-p

Skrevet

Usj:-( edderkopper er forferdelige. Og så på halsen? Har du ikke en tøff mann som ordner sånt? Samboeren min har en slags ekkel interesse av å pine myredderkoppene, ved å putte dem i en flaske. Greit for meg så lenge han fjerner dem:-)

En natt her om dagen våknet jeg av at samboeren min hadde skrudd på lyset. Kl tre om natta. Han jaktet på en spissmus! Den hadde kommet inn gjennom vinduet, og for rundt på gulvet, og inn i skittentøyskurven. Jeg løp ut og hentet en bøtte. Han sparket i kurven og med ett var musa på toppen av tøyet. Han fikk tilslutt slengt bøtta over musa. Nå må vi sove med vinduet igjen. Heldigvis flytter vi snart.

uæ', mus på soverommet? Det hørtes ikke moro ut nei.

Joda, jeg har en mann som gjerne knerter dem for meg, men denne uken er han bortreist da. Så det var vi to vettskremte edderkoppfobi'ere (eller hva det heter) som måtte til pers og ta den...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Edderkopper er ingenting!! Fulger derimot! GRØSS

Skrevet

Edderkopper er ingenting!! Fulger derimot! GRØSS

Du kan jo være edderkoppjeger her denne uken du, da. Siden han som vanligvis tar sånne jobber er bortreist ;)

*s*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du kan jo være edderkoppjeger her denne uken du, da. Siden han som vanligvis tar sånne jobber er bortreist ;)

*s*

Jepp, den er grei. =)

Det bor forresten en gedigen edderkopp på badet på jobben. Vi har så og si blitt kompiser nå ;)

Skrevet

Jepp, den er grei. =)

Det bor forresten en gedigen edderkopp på badet på jobben. Vi har så og si blitt kompiser nå ;)

Og så har du ikke knerta den ennå?

*sjokkert*

;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Og så har du ikke knerta den ennå?

*sjokkert*

;)

Næh..han er så rolig og fredlig.. Fortjener å leve =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...