Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen og takk for tidligere svar.

Kan du kort si hva slags symptomer man får dersom hovedpulsåren er i ferd med å sprekke.

Og en annen ting: Grunnen til at jeg fikk oppdaget at hovedpulsåren var utvidet, var at jeg hadde vært dårlig en stund med brystsmerter. Legen konkluderte da med stramme brystmuskler (pga tidligere operasjon). Jeg har i det siste også hatt vondt i ryggen og magen - som jeg ikke har hatt tidligere. Blir almentilstanden dårligere når hovedpulsåren er utvidet ?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19183-utposing-av-hovedpuls%C3%A5re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Fare.

Avhengig av hvor defekten oppstår vil man ved begynnende sprekk (ruptur) i hovedpulsåren få smerter, tildels meget sterke, i brystet (utstrålende til ryggen) eller i maven, også her som regel med utstråling til ryggen. Noen ganger kan en slik ruptur opptre uten særlig forutgående forvarsel.

Almentilstanden blir ikke påvirket av en utvidet hovedpulsåre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...