Gå til innhold

trenger hjelp for å hjelpe!

Anbefalte innlegg

ei jeg kjenner har blitt mishandlet og blir nok mishandlet nå. Jeg har ringt politiet om hjelp på det distriktet de bor i, men de sa igår at de ikke hadde patruljebil inne og idag at de hadde alle i en leteaksjon, og at de kommer til saken etterhvert. Jeg vet ikke hva eller hvor jeg skal henvende meg til når ikke politiet kan hjelpe engang. Kan alle som vet vise meg vei? Det haster fryktelig for hun har vært under hans kontroll og oppsyn i ca 3 år nå. De er konstant sammen for han er kontrollerende og ikke vil at hun skal komme i kontakt med hjelp. Hun prater heller ikke norsk. Han er dømt tidligere for mishandling av sin forrige kone. Ingen av konene han har giftet seg med visste noe av bakgrunnen hans fordi han skaffer en "ny" hvert år i forskjellige land. Nå gjelder det altså henne.

Jeg må bare hjelpe det jeg klarer. Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191830-trenger-hjelp-for-%C3%A5-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ingen andre gode ideer enn å ringe igjen. La det ringe lenge, kanskje det er få folk til å betjene telefonen nå i ferietiden.

Kom fram til slutt, men det er bare politiet som kan rykke ut og hente henne. Problemet er at politiet har begrenset kapasitet og er nå under en leteaksjon etter en mann som har gått seg vill. Derfor må denne saken vente imens. Utrolig rart. Jeg kan ikke annet enn å ringe igjen og mase. Men føler meg maktesløs i en situasjon som dette hvor jeg vet at hun nå blir mishandlet. Det er så fryktelig. Ihvertfall når bare politiet kan hjelpe, men ikke akkurat nå liksom. Må det dø folk før de rykker ut, lurer jeg på. Er så skuffet.

Kom fram til slutt, men det er bare politiet som kan rykke ut og hente henne. Problemet er at politiet har begrenset kapasitet og er nå under en leteaksjon etter en mann som har gått seg vill. Derfor må denne saken vente imens. Utrolig rart. Jeg kan ikke annet enn å ringe igjen og mase. Men føler meg maktesløs i en situasjon som dette hvor jeg vet at hun nå blir mishandlet. Det er så fryktelig. Ihvertfall når bare politiet kan hjelpe, men ikke akkurat nå liksom. Må det dø folk før de rykker ut, lurer jeg på. Er så skuffet.

Jeg vet ikke hva annet du kan gjøre. Det måtte i såfall vært om politiet kunne få forsterkninger fra et annet politidistrikt i nærheten.

Ellers må du få med deg noen "store sterke karer" av typen "torpedo" og hente henne selv. Hvis det altså er slik at hun ikke kan forlate huset frivillig, selv. Om jeg forstår deg riktig?

Annonse

Jeg vet ikke hva annet du kan gjøre. Det måtte i såfall vært om politiet kunne få forsterkninger fra et annet politidistrikt i nærheten.

Ellers må du få med deg noen "store sterke karer" av typen "torpedo" og hente henne selv. Hvis det altså er slik at hun ikke kan forlate huset frivillig, selv. Om jeg forstår deg riktig?

Ja, planlegger en sivilaksjon hvis ikke politiet kan rykke ut snart. Ringer dem siste gang imorgen. Jeg orker ikke å se enda et konadrap bare fordi noen ikke har nok kapasitet.Da jeg ringte et annet politidistrikt like ved ble jeg kjeftet på huden full nemlig. Politiet er ikke så behjelpelig når man virkelig trenger det føler jeg. Men takker for alle dine svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...