Gå til innhold

Torturister fikk opphold i Norge

Anbefalte innlegg

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

44

• Goliath

38

• Prozak

4

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Norge er vel etterhvert blitt landet som gir opphold til de som minst burde fått det/har fortjent det.....

Og dette vil ikke minst føre til konflikter mellom ulike innvnadringsmiljøer i Norge.

Det MÅ bli problemer når vi gir opphold til mennesker fra ulike miljøer som mer eller mindre kriger og slåss med hverandre i landet/landene de kommer fra....

Skrevet

Norge er vel etterhvert blitt landet som gir opphold til de som minst burde fått det/har fortjent det.....

Og dette vil ikke minst føre til konflikter mellom ulike innvnadringsmiljøer i Norge.

Det MÅ bli problemer når vi gir opphold til mennesker fra ulike miljøer som mer eller mindre kriger og slåss med hverandre i landet/landene de kommer fra....

Hvorfor "MÅ" det det?

Skrevet

Nei, torturister er noe møkk - det er alle enige i. De burde selvsagt vært buret inne, og ikke sendt tilbake og sluppet løs på lokalbefolkningen igjen.

Skrevet

Hvorfor "MÅ" det det?

Fordi de ikke etterlater seg de følelser/det hatet de har opparbeidet seg der de kom fra - i tillegg til den (u)kulturen de har med i bagasjen.....

Skrevet

Nei, torturister er noe møkk - det er alle enige i. De burde selvsagt vært buret inne, og ikke sendt tilbake og sluppet løs på lokalbefolkningen igjen.

Med de krav som settes til en domsfellelse i Norge (ikke minst ved forbrytelser begått av utlendinger i utlandet), så er det ren utopi å tro at vi skal kunne få til.

Vi klarer jo ikke en gang å få til en eller annen form for avgjørelse vedrørende kreket Krekar....

Og han har vel belastet det norske rettsapparatet nok nå?

Hvordan skulle det gått om vi fikk noen hundre slike saker til?

Skrevet

Med de krav som settes til en domsfellelse i Norge (ikke minst ved forbrytelser begått av utlendinger i utlandet), så er det ren utopi å tro at vi skal kunne få til.

Vi klarer jo ikke en gang å få til en eller annen form for avgjørelse vedrørende kreket Krekar....

Hva slags "logikk" er det?

"Det er så vanskelig å få dem dømt at vi bryr oss ikke med det..."

Skal vi gjøre det samme med folk som er anklaget for voldtekt? Bare regne med de er skyldige, og bure dem inne?

Skrevet

Fordi de ikke etterlater seg de følelser/det hatet de har opparbeidet seg der de kom fra - i tillegg til den (u)kulturen de har med i bagasjen.....

De er vel her fordi de nettopp ikke vil være "der"....

Dessuten - jeg ser ikke noen krig mellom de forskjellige gruppene fra Sri Lanka, eller andre steder.

Derimot ser jeg "noen" som gjerne ønsker at det skal bli konflikter...

Jeg er en annen
Skrevet

"Med de krav som settes til en domsfellelse i Norge ..."

Sist jeg sjekket var det dette man kalte rettssikkerhet.

Skrevet

"Med de krav som settes til en domsfellelse i Norge ..."

Sist jeg sjekket var det dette man kalte rettssikkerhet.

Og med den rettssikkerheten vi har i Norge og de krav vi stiller til objektive faktaopplysninger innhentet uten misstanke om bruk av "ikke akseptable" metoder i de land disse mulige forbryterne kommer fra, så finnes det tilnærmet INGEN mulighet for å få disse dømt i Norge.

Ergo må konklusjonen bli at vi ikke bør slippe slike inn i landet og gi dem oppholdstillatelse her - for når det gjelder den avgjørelsen, så kan den tas på et vesentlig enklere grunnlag.

Skrevet

Hva slags "logikk" er det?

"Det er så vanskelig å få dem dømt at vi bryr oss ikke med det..."

Skal vi gjøre det samme med folk som er anklaget for voldtekt? Bare regne med de er skyldige, og bure dem inne?

Vi kan løse dette problemet meget enkelt, ved ikke å slippe slike individer inn i landet i det hele tatt.

Og så kan vi heller bruke noe mer ressurser på en mer omfattende (og strengere) kontroll av de vi vurdere om skal få oppholdstillatelse her.

Og sette noen andre og strengere krav til de som i det hele tatt skal få slippe inn i landet - ikke minst når det gjelder krav til ettersporbar ID.

Skrevet

Vi kan løse dette problemet meget enkelt, ved ikke å slippe slike individer inn i landet i det hele tatt.

Og så kan vi heller bruke noe mer ressurser på en mer omfattende (og strengere) kontroll av de vi vurdere om skal få oppholdstillatelse her.

Og sette noen andre og strengere krav til de som i det hele tatt skal få slippe inn i landet - ikke minst når det gjelder krav til ettersporbar ID.

Det var ikke det jeg spurte om - de er allerede her.

Spørsmålet var:

Skrevet

Over 90% av de som søker asyl har ødelagt sine id-papirer. Myndigheten har ingen anelse om hvem de er, hvor de kommer fra eller hva de skal gjøre her i landet (bortsett fra å hale trygdepenger, selvsagt).

De har sluppet inn titusener opp gjennom årene og det er selvsagt fullt av torturister, krigsforbrytere, terrorister osv blant disse...på trygd fra norske skattebetalere.

Selvsagt er denne situasjonen både politisk og sikkerhetsmessig uholdbar.

I England vil poltikerne trolig våkne. I motsatt fall vil borgerne ta seg til rette og sørge for egen sikkerhet og passende straffereaksjoner. En del moskeer ligger allerede tynt an.

I Norge må vi trolig vente på en terroraksjon før mytene sprenges.

....

Husk at en stor del av muslimene er rene terror-fans, og britene er sjokkerte:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/24/438257.html

Skrevet

Og med den rettssikkerheten vi har i Norge og de krav vi stiller til objektive faktaopplysninger innhentet uten misstanke om bruk av "ikke akseptable" metoder i de land disse mulige forbryterne kommer fra, så finnes det tilnærmet INGEN mulighet for å få disse dømt i Norge.

Ergo må konklusjonen bli at vi ikke bør slippe slike inn i landet og gi dem oppholdstillatelse her - for når det gjelder den avgjørelsen, så kan den tas på et vesentlig enklere grunnlag.

Hvis de ikke kan dømmes, så er de uskyldige. Slik er det i en rettsstat, og slik skal det være.

Det gjelder også deg.

Skrevet

De er vel her fordi de nettopp ikke vil være "der"....

Dessuten - jeg ser ikke noen krig mellom de forskjellige gruppene fra Sri Lanka, eller andre steder.

Derimot ser jeg "noen" som gjerne ønsker at det skal bli konflikter...

"De er vel her fordi de nettopp ikke vil være "der"...."

Da er det meget merkelig at så mange av "disse" gjør hva de kan for å bringe deres kultur og levemåte "hit" - om det ikke er for å holde liv i den (u)kulturen de forlot.

De aller fleste av de som kommer hit gjør det av økonomiske årsaker, og burde selvfølgelig være avvist. Spesielt siden de tross alt tilhører den økonomiske eller maktmessige "elite" i det landet de kommer fra.

Det er selvfølgelig ikke disse vi burde hjelpe, men heller de som er reelle flyktninger som har et akutt behov for bistand.

Disse utgjør desverre bare en liten brøkdel av våre "nye borgere"....

Skrevet

Over 90% av de som søker asyl har ødelagt sine id-papirer. Myndigheten har ingen anelse om hvem de er, hvor de kommer fra eller hva de skal gjøre her i landet (bortsett fra å hale trygdepenger, selvsagt).

De har sluppet inn titusener opp gjennom årene og det er selvsagt fullt av torturister, krigsforbrytere, terrorister osv blant disse...på trygd fra norske skattebetalere.

Selvsagt er denne situasjonen både politisk og sikkerhetsmessig uholdbar.

I England vil poltikerne trolig våkne. I motsatt fall vil borgerne ta seg til rette og sørge for egen sikkerhet og passende straffereaksjoner. En del moskeer ligger allerede tynt an.

I Norge må vi trolig vente på en terroraksjon før mytene sprenges.

....

Husk at en stor del av muslimene er rene terror-fans, og britene er sjokkerte:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/24/438257.html

Når du er ferdig med paranoiaen din:

"Målingen viser at et stort flertall på 88 prosent fordømmer selvmordsbomberne i London."

Ikke bare det, du stiller på siden til terroristene når du gjør knefall for dem på denne måten.

Du er direkte feig!

Skrevet

"De er vel her fordi de nettopp ikke vil være "der"...."

Da er det meget merkelig at så mange av "disse" gjør hva de kan for å bringe deres kultur og levemåte "hit" - om det ikke er for å holde liv i den (u)kulturen de forlot.

De aller fleste av de som kommer hit gjør det av økonomiske årsaker, og burde selvfølgelig være avvist. Spesielt siden de tross alt tilhører den økonomiske eller maktmessige "elite" i det landet de kommer fra.

Det er selvfølgelig ikke disse vi burde hjelpe, men heller de som er reelle flyktninger som har et akutt behov for bistand.

Disse utgjør desverre bare en liten brøkdel av våre "nye borgere"....

Og de tallene kommer fra?

Skrevet

Hvis de ikke kan dømmes, så er de uskyldige. Slik er det i en rettsstat, og slik skal det være.

Det gjelder også deg.

Har jeg sagt noe annet?

I tillegg har jeg sagt at den eneste måten å løse dette problemet på, er å la være å slippe de inn i landet - nettopp fordi problemstillingen ikke kan løses på annen måte slik verden er i dag og i all uoverskuelig fremtid.

Vanskligere er det ikke.

Skrevet

Når du er ferdig med paranoiaen din:

"Målingen viser at et stort flertall på 88 prosent fordømmer selvmordsbomberne i London."

Ikke bare det, du stiller på siden til terroristene når du gjør knefall for dem på denne måten.

Du er direkte feig!

Jeg vet ikke hva du babler om. Les artikkelen en gang til.

Hver tredje muslim mener vestlige samfunn er dekadente og bør ødelegges.

Skrevet

Det var ikke det jeg spurte om - de er allerede her.

Spørsmålet var:

Før jeg kan svare deg på spørsmålet, så må jeg vite hva du spør om.

"Skal vi gjøre det samme med folk som er anklaget for voldtekt? Bare regne med de er skyldige, og bure dem inne?

Samme som hva? Hvor har jeg skrevet at hvem bare skal bures inne?

Ikke lett å svare på dine løgner av noen påstander når de kommer som perler på en snor....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...