Gå til innhold

studielån, søke på nytt?

Anbefalte innlegg

Gjest helt blank nå
Skrevet

Jeg søkte om studielån i fjor høst og vår, men er blitt litt usikker på om jeg må søke om lån igjen? Altså via statens lånekasse? Eller hvordan fungerer egentlig dette?

Skrevet

Du må nok søke på nytt, du kan gjøre det på lanekassen.no

Gjest M.Angelica
Skrevet

Man må søke til hvert år, ja. Hadde du gjort det i mai, så hadde penge ligget klart til du begynte på skolen igjen ;)

Jeg er en annen
Skrevet

Ja, det må du nok. Tror ikke du kan søke om støtte for mer enn ett år av gangen. Du bør forte deg også, behandlingstida er 8 uker.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Du må nok det, og i år er det ny utbetalingsmetode, hvor du får gjeldsbrev på skolen eller i postkassen som du må signere og sende tilbake til lånekassen. Så kontrollerer de opplysningene og pengene blir satt inn på konto.

Søkte for 3 uker siden, og etter en uke var søknaden ferdig:) (og jeg måtte søke på papir).

Gjest Astral
Skrevet

Behandlingstiden er på 2-4 dager hvis du søker med nettsøknad, ikke 8 uker som noen sa under her... Og du må betale semesteravgiften før du får et brev eller en mail du må signere og sende tilbake, da får du lånet på kontoen din etter ca 1 uke.

Jeg er en annen
Skrevet

Du må nok det, og i år er det ny utbetalingsmetode, hvor du får gjeldsbrev på skolen eller i postkassen som du må signere og sende tilbake til lånekassen. Så kontrollerer de opplysningene og pengene blir satt inn på konto.

Søkte for 3 uker siden, og etter en uke var søknaden ferdig:) (og jeg måtte søke på papir).

"Søkte for 3 uker siden, og etter en uke var søknaden ferdig:) (og jeg måtte søke på papir)."

Steike ta! Jeg som søkte på nettet fikk beskjed om behandlingstid på 8 uker. Så mye for teknologisk effektivisering.

Jeg er en annen
Skrevet

Behandlingstiden er på 2-4 dager hvis du søker med nettsøknad, ikke 8 uker som noen sa under her... Og du må betale semesteravgiften før du får et brev eller en mail du må signere og sende tilbake, da får du lånet på kontoen din etter ca 1 uke.

Vel, jeg har fått beskjed både på epost og sms om at de tar 8 uker. Du søkte kanskje tidlig på sommeren?

Gjest den ekte noor
Skrevet

"Søkte for 3 uker siden, og etter en uke var søknaden ferdig:) (og jeg måtte søke på papir)."

Steike ta! Jeg som søkte på nettet fikk beskjed om behandlingstid på 8 uker. Så mye for teknologisk effektivisering.

Mine søknader har alltid blitt ferdigbehandlet raskt, selv om jeg alltid har fått beskjed om at behandlingstiden var på 6 til 8 uker.

Men en plass må jo jeg og ha flaks:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...