Gå til innhold

Snus

Gjest snusmumerikkenpåreisefor

Anbefalte innlegg

Gjest snusmumerikkenpåreisefor
Skrevet

Er det sånn at snus ikke selges i EU land? Kan man ta med seg snus til hvilket som helst land i verden?

Skrevet

Snus er da omtrent nasjonalvaren i Sverige, som er medlem i EU.

"......................................"

Skrevet

Snus er da omtrent nasjonalvaren i Sverige, som er medlem i EU.

"......................................"

...jo, men jeg lurer på om de har fått disp til å selge snus, og at det faktisk er forbudt å innføre i en god del andre land...

Skrevet

...jo, men jeg lurer på om de har fått disp til å selge snus, og at det faktisk er forbudt å innføre i en god del andre land...

Jeg mener å huske at det var snakk om noe sånt,ja. Men jeg lurer også på om det ikke ble noe av.

".................................."

Gjest Persille
Skrevet

Jeg mener å huske at det var snakk om noe sånt,ja. Men jeg lurer også på om det ikke ble noe av.

".................................."

Joda, det ble noe av. Snus er forbudt i alle EU-land unntatt Sverige og Finland.

Har akkurat vært på ferie i Danmark med en som ikke visste dette og gikk tom nemlig - hyggelige dager :)

Gjest Persille
Skrevet

Det er helt korrekt. Snus selges kun i Norge, Sverige og Finland - de to sistnevnte er de eneste EU-landene som har fått dispensasjon.

Om du har lov å innføre det vet jeg ikke. Antar du kan det - men ikke får selge det? Men jeg vet ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...