Gå til innhold

deprimert igjen. hva nå?


Gjest Zahara

Anbefalte innlegg

Gjest Zahara

nå er jeg på min tredje uke.deprimert. etter noen uker som var.. ok..

Blir så fort utmattet. så lei. så trøtt. mange tanker. om selvmord. men prøver å holde ut.

Er bipolar 2

Jeg skal liksom forsøke å holde meg utenfor sykehuset.

men hva gjør jeg nå?

Ba legen på et dps jeg bruker iblant om å se på medisineringen.

Men hun visste ikke hva hun skulle gjøre.

bruker 350 mg lamictal

150 med effexor. som jeg føler ikke hjelper i det hele tatt. seroquel. trappet ned fra 600 til 300 mg og det går bra. ingen rare tanker eller noe.

bruker 50 mg largactil for å sove.

legen ( en psykiater.. som ikke aner hva han skal gjøre) tenker på å sette meg på tolvon. Etter at jeg ba på mine knær. vil ikke bruke seroquel og largactil for å sove resten av livet, får sånn hjertebank.

Jeg faller ned i tunge depresjoner hele tiden de varer fra et par uker til et par mnd. lamictalen hjelper MYE , men ikke nok. klarer ikke ha et liv.

Har begynt å jobbe to dager i uka. det gjør godt. men blir ufattelig sliten. Jeg forsøker å være ute blant venner. elsker kafè livet. Liker å trene. men har ødelagt kneet,og venter på operasjon.

nettopp fått vite at jeg har lavt stoffskifte. skal ta nye prøver om to mnd.

må da være mer å gjøre? hva med andre meds?

jeg vil ikke gi meg. MÅ være noe å gjøre.

søke meg inn på en plass? Hvor noen har peil?

Jeg får bare høre at veien har svinger og alt det der. også har de jo hengt seg oppi masse møkk som ikke er sant... se tildigere innlegg.

HJELP!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøhesten

Hva skal en si.. Ingen ting kan sikkert hjelpe likevel.. Men du høres ut til å være flink da, lukker deg ikke inne etter som jeg skjønner - det er jo bra!!

Dette gjør jeg når jeg blir deppa: går mye tur, engasjerer meg i konstruktive ting, spiser sundt osv. Jeg har også hund, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten! Det holder meg oppe, og har gitt meg en helt ny livskvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har lest mye om stoffskifte

Hvis du har fått diagnostisert lavt stoffskifte, så må du få orden på det! Kanskje må du ta thyroxin. Lavt stoffskifte kan gjøre at en blir deprimert, så kanskje blir alt bedre hvis du får stoffskiftet under kontroll. Det nytter vel ikke å pøse på med andre medisiner hvis noe av depresjon kommer av det lave stoffskiftet?

Vanlige leger har ikke alltid så mye peil på dete, du burde be om å få komme til en hormonspesialist, endokrinolog heter det (eller noe sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoffskiftet

Lavt stoffskifte kan faktisk forårsake depresjon, så det er det viktig at du får behandlet skikkelig. Søker du mer informasjon om hypotyreose, finner du ganske mange som er i lignende situasjoner som din: www.toreolsen.com/forum/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...