Gå til innhold

Hva vet du om Remax?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har blitt tilbudt jobb i eiendomsmeglerfirmaet Remax. Jeg skal først gejnneom en skole /et program - og deretter er jeg etter deres begrep godkjent som eiedomsmegler hos dem.

jeg er skeptisk, mest fordi dette ikke kvalifiserer som eiendomsmegler og fordi jeg ikke vil få noen utdannelse på papiret, kun et kurs.

har også hørt at det er en del snusk i firmaet, men jeg vet ikke. Aner heller foreløpig ikke noe om lønn. Har tre uker på å bestemme meg på om jeg tar jobben eller ei...

Hva vet du om firmaet? Høres dette seriøst ut eller...?

Mvh

Gjest uinteressant
Skrevet

Jeg skulle til et intervju på en eiendomsjobb/assistent en gang. I telefonen spurte han meg 30 spørsmål. jeg var interessert helt til jeg fant ut at jeg ikke fikk noe lønn hvis jeg ikke solgte noe. Ikke en liten grunnlønn engang.

Skrevet

Jeg skulle til et intervju på en eiendomsjobb/assistent en gang. I telefonen spurte han meg 30 spørsmål. jeg var interessert helt til jeg fant ut at jeg ikke fikk noe lønn hvis jeg ikke solgte noe. Ikke en liten grunnlønn engang.

Er det Remax du snakker om her, eller var det et helt annet firma...? i såfall er jo det også forsåvidt uinteressant for min del ;-) (beklager å si det...)

Forøvrig er det jo ikke slik i alle eiendomsmegler-firma, da...Eller?

Gjest Wer bist du?
Skrevet

meglerne må være selvstendig næringsdrivende og er tilknyttet firmaet gjennom en franchiseavtale. Du står derfor selv ansvarlig for egen inntjening. Det fant jeg ut bare ved å gå inn på www.remax.no , noe trådstarter også vel burde være i stand til.

Gjest uinteressant
Skrevet

Er det Remax du snakker om her, eller var det et helt annet firma...? i såfall er jo det også forsåvidt uinteressant for min del ;-) (beklager å si det...)

Forøvrig er det jo ikke slik i alle eiendomsmegler-firma, da...Eller?

Nei, ikke remax. Det er nok veldig forskjellig, men jeg tror det er mye rart i eiendomsfirmaene.

Gjest uinteressant
Skrevet

meglerne må være selvstendig næringsdrivende og er tilknyttet firmaet gjennom en franchiseavtale. Du står derfor selv ansvarlig for egen inntjening. Det fant jeg ut bare ved å gå inn på www.remax.no , noe trådstarter også vel burde være i stand til.

Men det er jo ikke sikkert at trådstarter skal være en franchisetaker. Kanskje hun skal assistere en?

Skrevet

Du er tilbudt jobb, men har ikke fått vite noe om lønn???

Det hørtes mer enn useriøst ut... :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...