Gå til innhold

Trauma på discovery i kveld.

Anbefalte innlegg

Snorkfrøken
Skrevet

Fikk bare sett deler av denne episoden, men de fulgte en brannskadet mann. De ga han en behandling på brannsårene med hud fra omskjærte gutter (de kalte det transe-cyte) Det var hud og noe annet organisk så vidt jeg skjønte de hadde laget til plater/ark som de hadde over brannskadde områder.

Syntes dette så interresant ut og lurte litt på hvor og hvordan og sånt, men finner ingen verdens ting når jeg søker..

Hadde vært spennende å lese mer om det...

mvh

Gjest nursia
Skrevet

Jeg vet i hvert fall at små hudflak kjøres gjennom en slags "pressemaskin" og kommer ut igjen som et nett, som er større enn hudflaket var opprinnelig.

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg vet i hvert fall at små hudflak kjøres gjennom en slags "pressemaskin" og kommer ut igjen som et nett, som er større enn hudflaket var opprinnelig.

ja, det gjorde de også, presser de gjennom en sånn som ser ut som en pastamaskin, så det ser ut som biter av en helsetrøye..

Facinerende arbeid..

Skrevet

ja, det gjorde de også, presser de gjennom en sånn som ser ut som en pastamaskin, så det ser ut som biter av en helsetrøye..

Facinerende arbeid..

Jepp, ganske spennende. Datteren min fikk transplantert hud fra lårene sine og opp på ryggen da hun var baby. I følge legene fjerner de huden fra lårene med en slags "ostehøvel" og så presses det igjennom en "pastamaskin".. Litt småekkelt når en lege sammenligner babyen min med et måltid, men pytt, pytt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...