Gjest mangler sort Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Spurte om dette på dataforumet også, men det er kanskje flere som leser her. Kjøpte skriver på tilbud idag, Lexmark X1155 All-in-one. Skriver/scanner/kopimaskin i ett. Er det riktig at det bare skal følge med 1 blekkpatron? Trodde det var vanlig med to, jeg, - en med svart og en med farger. Fikk bare den med farger. Det er jo plass til to patroner oppi skriveren. Må innrømme at det er årevis siden jeg kjøpte skriver sist, så jeg er ikke helt oppdatert på utviklingen... Noen som vet? 0 Siter
Sør Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Den heter jo "All-in-One" nettopp derfor? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gemini Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Du må nok kjøpe den sjøl. Mange skriver-produsenter er ganske kjipe på hva som følger med og ikke. Generelt så lønner det seg dessuten å kjøpe en dyrere skriver, da er som regel driftsutgiftene, bl.a. i form av blekkpatroner lavere. Billig skriver, dyre driftsutgifter, og omvendt altså, sånn litt lettvint forklart. En annen ting er at det lønner seg å kjøpe skriver med separate fargepatroner, altså svart, gul, blå og rød (og evt. en ekstra sort til foto, som det er på vår nye skriver). Da kan man skifte ut den enkelte fargen når denne går tom. Men det er jo litt sent for deg nå... Du kan jo ringe butikken der du kjøpte skriveren og etterlyse den svarte patronen selvsagt, men om de vil gi deg en gratis eller ikke er jeg usikker på. 0 Siter
Gjest mangler sort Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Den heter jo "All-in-One" nettopp derfor? Med vennlig hilsen Jo, men på esken står det oppført både farge- og sort patron, så jeg forstod det slik at den skulle ha vært med. Dessuten var tapen av på den ene siden av esken, så det kunne se ut som om noen har stukket hånden inn og forsynt seg. Det er derfor jeg lurer. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Jo, men på esken står det oppført både farge- og sort patron, så jeg forstod det slik at den skulle ha vært med. Dessuten var tapen av på den ene siden av esken, så det kunne se ut som om noen har stukket hånden inn og forsynt seg. Det er derfor jeg lurer. Det fremgikk jo ikke av det første spørsmålet ditt da. Men hvorfor ikke bare ringe butikken der du kjøpte skriveren og etterlyse den blekkpatronen du savner? 0 Siter
Gjest mangler patron Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Det fremgikk jo ikke av det første spørsmålet ditt da. Men hvorfor ikke bare ringe butikken der du kjøpte skriveren og etterlyse den blekkpatronen du savner? Har gjort det, men der visste de ikke noe, (mulig jeg bare traff på en sommervikar). Derfor prøver jeg å finne det ut på annet vis. 0 Siter
Gjest mangler patron Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Du må nok kjøpe den sjøl. Mange skriver-produsenter er ganske kjipe på hva som følger med og ikke. Generelt så lønner det seg dessuten å kjøpe en dyrere skriver, da er som regel driftsutgiftene, bl.a. i form av blekkpatroner lavere. Billig skriver, dyre driftsutgifter, og omvendt altså, sånn litt lettvint forklart. En annen ting er at det lønner seg å kjøpe skriver med separate fargepatroner, altså svart, gul, blå og rød (og evt. en ekstra sort til foto, som det er på vår nye skriver). Da kan man skifte ut den enkelte fargen når denne går tom. Men det er jo litt sent for deg nå... Du kan jo ringe butikken der du kjøpte skriveren og etterlyse den svarte patronen selvsagt, men om de vil gi deg en gratis eller ikke er jeg usikker på. Hadde kjøpt dyrere skriver om jeg hadde hatt råd til det nå. Men det har jeg ikke, den gamle skriveren kollapset forleden og jeg trenger både skriver og kopimaskin nå. Så da ble det en billig kombitype som nødløsning. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Har gjort det, men der visste de ikke noe, (mulig jeg bare traff på en sommervikar). Derfor prøver jeg å finne det ut på annet vis. Så lenge det står på esken, og det er en ekstra plass i skriveren - OG esken ser ut til å være åpnet, så synes jeg butikken bare burde gi deg den, uten noen form for diskusjon. Stå på - hehe! :-) 0 Siter
oslogutt Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Kjøpte selv en alt i ett maskin fra HP for noen uker siden. Der var begge blekkpatronene med i hvertfall. 0 Siter
Gjest mangler patron Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Så lenge det står på esken, og det er en ekstra plass i skriveren - OG esken ser ut til å være åpnet, så synes jeg butikken bare burde gi deg den, uten noen form for diskusjon. Stå på - hehe! :-) Nå - endelig, etter å ha blitt satt over og satt over, brutt, måttet ringe opp igjen og satt over x antall ganger igjen, fikk jeg tak i et vettugt menneske der. Og joda, den sorte skulle vært med. Den kan jeg hente i morgen. Pussig. Det var nettopp sortfargen som kutta ut på den gamle, brukte en liten formue på å bytte patroner på den, og teste og rense ørti ganger, uten at det hjalp. Så er det akkurat den fargen som mangler på den nye også. Forstemmende! Og jeg som har ca 150 brev som må ut nå. Jaja, jeg får vel bare være glad om det ordner seg. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Nå - endelig, etter å ha blitt satt over og satt over, brutt, måttet ringe opp igjen og satt over x antall ganger igjen, fikk jeg tak i et vettugt menneske der. Og joda, den sorte skulle vært med. Den kan jeg hente i morgen. Pussig. Det var nettopp sortfargen som kutta ut på den gamle, brukte en liten formue på å bytte patroner på den, og teste og rense ørti ganger, uten at det hjalp. Så er det akkurat den fargen som mangler på den nye også. Forstemmende! Og jeg som har ca 150 brev som må ut nå. Jaja, jeg får vel bare være glad om det ordner seg. På enkelte billige skrivere så er eller var det ikke sort toner i det hele tatt, hvor da alle fargene blandet ble "nesten-sort". Har du prøvd å skrive ut og sett om det lar seg gjøre? Evt. kan du brenne dokumentene på en CD og ta med til en venn, eller til et kopisenter/trykkeri el.lign.? 0 Siter
Gjest mangler patron Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 På enkelte billige skrivere så er eller var det ikke sort toner i det hele tatt, hvor da alle fargene blandet ble "nesten-sort". Har du prøvd å skrive ut og sett om det lar seg gjøre? Evt. kan du brenne dokumentene på en CD og ta med til en venn, eller til et kopisenter/trykkeri el.lign.? Har forsøkt å skrive ut, og det blir bare grått der det skulle vært sort. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Har forsøkt å skrive ut, og det blir bare grått der det skulle vært sort. Ja, var det jeg regnet med egentlig... Men hva med å få skrevet ut dokumentene fra en annen maskin slik jeg foreslo? Hvis det haster og du må ha gjort det NÅ mener jeg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.