Gå til innhold

Vesten har skylda - menes det også i Oslo

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg tror ærlig talt ikke "de fleste av oss" flyr rundt å legger skylda for at folk sprnger bein, armer og hoder av f.eks. småbarn med viten og vilje på andre enn gjerningsmennene.

At du og endel andre idioter ønsker å skyve ansvaret over på andre, og dermed løpe mordernes ærend kommer heldigvis aldri til å bli noe flertallsmening, bortsett fra muligens i de miljøer du vanker.

"jeg tror ærlig talt ikke "de fleste av oss" flyr rundt å legger skylda for at folk sprnger bein, armer og hoder av f.eks. småbarn med viten og vilje på andre enn gjerningsmennene."

Men jeg tror de fleste av oss er i stand til å se hvorfor noen mennesker er fly forbanna på vesten, uten at vi med det unnskylder noen for å sprenge unger i lufta.

Gjest Morsk
Skrevet

"jeg tror ærlig talt ikke "de fleste av oss" flyr rundt å legger skylda for at folk sprnger bein, armer og hoder av f.eks. småbarn med viten og vilje på andre enn gjerningsmennene."

Men jeg tror de fleste av oss er i stand til å se hvorfor noen mennesker er fly forbanna på vesten, uten at vi med det unnskylder noen for å sprenge unger i lufta.

Nei, nettopp. Det unnskylder ingen ting og har derfor ikke noe i diskusjonen om terror å gjøre.

La de være så forbannet de vil.

Hvor mange tror du det var som var forbannet på Tyskland etter krigen?

Skrevet

Hvordan skal segregering hjelpe? Det blir jo bare å "låse sivilbefolkningen inne sammen med fundamentalistene".

Hvem tror du da sivilbefolkningen vil sympatisere med?

Og hvordan har du tenkt å innføre effektive boikotter og blokader mm uten at det vil berøre sivilbefolkningen?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, nettopp. Det unnskylder ingen ting og har derfor ikke noe i diskusjonen om terror å gjøre.

La de være så forbannet de vil.

Hvor mange tror du det var som var forbannet på Tyskland etter krigen?

En latterlig sammenligning. Etter krigen var Tyskland beseiret og lagt i ruiner, mens deler av vesten fortsetter å hisse på seg både den ene og den andre med uforminsket kraft.

Sånt avler terrorister. Det er vel de færreste i tvil om.

Gjest Morsk
Skrevet

En latterlig sammenligning. Etter krigen var Tyskland beseiret og lagt i ruiner, mens deler av vesten fortsetter å hisse på seg både den ene og den andre med uforminsket kraft.

Sånt avler terrorister. Det er vel de færreste i tvil om.

Javisst. "Selvsagt" avler det terrorister blandt folk født, oppvokst og med arbeid i Storbitannia. Som har gått på skole og være klasekamerater med de de senere bomber i fillebiter...

Kan du være vennlig å kutte ut de latterlige forenklingene av terrorens vesen?

Og hva har dette med vesten å gjøre? Russland er minst like utsatt, Også India og Thailand.

Jeg gremmes av de stadig mer fantasifulle "forklaringene" og underfortsåtte unnskyldningene som stadig dukker opp.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Javisst. "Selvsagt" avler det terrorister blandt folk født, oppvokst og med arbeid i Storbitannia. Som har gått på skole og være klasekamerater med de de senere bomber i fillebiter...

Kan du være vennlig å kutte ut de latterlige forenklingene av terrorens vesen?

Og hva har dette med vesten å gjøre? Russland er minst like utsatt, Også India og Thailand.

Jeg gremmes av de stadig mer fantasifulle "forklaringene" og underfortsåtte unnskyldningene som stadig dukker opp.

Det er vel ikke jeg som tenker enkelt her. Tvert imot er det du og dine likesinnede.

Skrevet

Og hvordan har du tenkt å innføre effektive boikotter og blokader mm uten at det vil berøre sivilbefolkningen?

Ved å blokkere for handel, og å nekte folk fra styresmaktene visum.

petter smart
Skrevet

Hvis de er så forbannet på vesten så er det pussig at de aller fleste offer for deres terrorhandlinger er muslimer.

Leste et sted at ca 40 000 sivile irakere var drept etter at det ble "fred" i Irak. De færreste er drept av amerikanerne.

I Egypt nylig var også de fleste drepte egyptere.

Skrevet

Hvis de er så forbannet på vesten så er det pussig at de aller fleste offer for deres terrorhandlinger er muslimer.

Leste et sted at ca 40 000 sivile irakere var drept etter at det ble "fred" i Irak. De færreste er drept av amerikanerne.

I Egypt nylig var også de fleste drepte egyptere.

Det er bare fordi de trenger en "god(?) grunn" til forsvar for de avskyelige handlinger de begår mot uskyldige sivile - uansett om det er deres egne trosfeller eller andre.....

Det virkelig merkelige er hvorfor ikke muslimer verden over går sterkere til muntlige angrep mot de muslimer som sprenger seg selv og andre i luften flere ganger daglig verden over.....

Skrevet

Ved å blokkere for handel, og å nekte folk fra styresmaktene visum.

Å blokkere for handel vil selvfølgelig gå ut over sivilbefolkningen - og derfor være en "utidig" inngripen i sivilbefolkningens "ve og vell"....

Skrevet

Det er bare fordi de trenger en "god(?) grunn" til forsvar for de avskyelige handlinger de begår mot uskyldige sivile - uansett om det er deres egne trosfeller eller andre.....

Det virkelig merkelige er hvorfor ikke muslimer verden over går sterkere til muntlige angrep mot de muslimer som sprenger seg selv og andre i luften flere ganger daglig verden over.....

Ja, det er akkurat det jeg tenker også.....nettopp fordi folk da tror at "den som tier samtykker", og at de egentlig er enig......men det er j o ikke en umulig tanke at de slett ikke ser på seg selv gruppert sammen med de gærningene der heller.

Jeg setter meg f.eks ikke i bås med de nordmenn som alltid drikker seg snydens i syden - selv om de gjør slik at at nordmenn blir sett på som de som tar'n helt ut med billig fyll rundt seg. Men jeg syns det er pinlig.

Nå er vel også "nordmenn" en snevrere gruppe enn alle verdens muslimer også, så det er mulig det ikke har slått dem at de "burde" stå opp og fordømme det.

Derfor er det like feil å fordømme "Vesten" som en homogen gruppe.

Jeg syns det er vanskelig ja...

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg tenker også.....nettopp fordi folk da tror at "den som tier samtykker", og at de egentlig er enig......men det er j o ikke en umulig tanke at de slett ikke ser på seg selv gruppert sammen med de gærningene der heller.

Jeg setter meg f.eks ikke i bås med de nordmenn som alltid drikker seg snydens i syden - selv om de gjør slik at at nordmenn blir sett på som de som tar'n helt ut med billig fyll rundt seg. Men jeg syns det er pinlig.

Nå er vel også "nordmenn" en snevrere gruppe enn alle verdens muslimer også, så det er mulig det ikke har slått dem at de "burde" stå opp og fordømme det.

Derfor er det like feil å fordømme "Vesten" som en homogen gruppe.

Jeg syns det er vanskelig ja...

Lett er det ikke, og jeg forstår godt hva du mener - og vilke spørsmål du stiller deg.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...