Gå til innhold

Rørt jordbærsyltetøy

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterløk
Skrevet

Har to kasser med jordbær som jeg har fått i dag.

Tenkte jeg skulle lage rørt jordbærsyltetøy (ikke kokt) av den ene kassen. Men har litt lite peil på hvordan få den best mulig. Den skal fryses i i små begre.

Hva slag certo og hvor mye sukker skal til? Og hvordan rører dere får å få den fin?

Er helt blank når det gjelder safting og sylting.

Kan noen hjelpe?

Skrevet

det står på de Certopakkene hva du skal gjøre! :)

Skrevet

Certo (eller det andre merket) har en type som heter Frysetøy om jeg husker riktig, det står i alle fall på pakken om det er for kokt og/eller rørt syltetøy.

Husker ikke hvor mye sukker jeg brukte (eller fruktose som jeg brukte sist), men mye mindre enn det som sto på certo-pakken. Bare smakte meg til jeg.

Bærene kjører jeg i kjøkkenmaskinen, med knivblader i, altså en form for foodprocessor (bare større).

Gjest blomsterløk
Skrevet

det står på de Certopakkene hva du skal gjøre! :)

Ok, takk for svar.

Da blir det rørt syltetøy i kveld.

:)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Certo (eller det andre merket) har en type som heter Frysetøy om jeg husker riktig, det står i alle fall på pakken om det er for kokt og/eller rørt syltetøy.

Husker ikke hvor mye sukker jeg brukte (eller fruktose som jeg brukte sist), men mye mindre enn det som sto på certo-pakken. Bare smakte meg til jeg.

Bærene kjører jeg i kjøkkenmaskinen, med knivblader i, altså en form for foodprocessor (bare større).

Tusen takk for svar.

Da skal det nok bli hjemelaget rørt syltetøy i kveld.

Skrevet

Tips! Du burde prøve litt av de rørte bærene sammen med litt balsamico og basilikum mmmmmmmm!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Tips! Du burde prøve litt av de rørte bærene sammen med litt balsamico og basilikum mmmmmmmm!

Hørtes godt ut, det skal jeg prøve ut.

Takk for tips.

Gjest midia
Skrevet

Hørtes godt ut, det skal jeg prøve ut.

Takk for tips.

Jeg laget nettopp en kopp med rørt jordbærsyltetøy.

Blir nok vaffler med syltetøy i kveld!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg laget nettopp en kopp med rørt jordbærsyltetøy.

Blir nok vaffler med syltetøy i kveld!

Uhm, hørtes deilig ut.

Gleder meg til å lage mitt i kveld.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...