Gjest Prevensjon for menn? Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Er gift med to barn. Vi skal ikke ha flere barn. Mannen min har brukt kun kondom etter at nr. 2 ble født. Jeg har dårlig erfaring med hormonell prevensjon og vil helst unngå det. Vi synes det er greit med kondom begge to, men lurer på om det er sikkert nok. Bør man bruke sæddrepende krem i tillegg? Hva finnes av annen prevensjon for menn? 0 Siter
amber sun Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Kan du ikke prøve spiral, da? Kobberspiral er jo uten hormoner, og hormonspiral har så lite hormoner, som virker så lokalt, at det ikke har samme bivirkninger som annen hormonell prevensjon. 0 Siter
Gjest Prevensjon for menn? Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Kan du ikke prøve spiral, da? Kobberspiral er jo uten hormoner, og hormonspiral har så lite hormoner, som virker så lokalt, at det ikke har samme bivirkninger som annen hormonell prevensjon. Takker for svar! Så hormonspiral blir man ikke sånn sur og grinete av som p-piller? Jeg trodde hormonspiral virket akkurat likt. Hva er evt. negativt om kobberspiral? Jeg vet at man da i prinsippet tar "abort" hver måned, fordi man hindrer et allerede befruktet egg i å feste seg. Vet du om det er noen bivirkninger knyttet til spiral i det hele tatt? 0 Siter
Gemini Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Takker for svar! Så hormonspiral blir man ikke sånn sur og grinete av som p-piller? Jeg trodde hormonspiral virket akkurat likt. Hva er evt. negativt om kobberspiral? Jeg vet at man da i prinsippet tar "abort" hver måned, fordi man hindrer et allerede befruktet egg i å feste seg. Vet du om det er noen bivirkninger knyttet til spiral i det hele tatt? Økt blødning og/eller økte menstruasjonssmerter er bivirkninger med spiralen (kobber). Se for øvrig http://www.prevensjon.net/pages/spiral.htm 0 Siter
amber sun Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Takker for svar! Så hormonspiral blir man ikke sånn sur og grinete av som p-piller? Jeg trodde hormonspiral virket akkurat likt. Hva er evt. negativt om kobberspiral? Jeg vet at man da i prinsippet tar "abort" hver måned, fordi man hindrer et allerede befruktet egg i å feste seg. Vet du om det er noen bivirkninger knyttet til spiral i det hele tatt? Jeg har brukt begge typer spiral. Kobberspiralen tålte jeg ikke, jeg fikk magesmerter og masse uregelmessige blødninger av den. Men mange andre syns den fungerer greit, så det er jo individuelt. .) Nå har jeg hormonspiral, og er kjempefornøyd. Jeg sluttet med p-piller etter mange års bruk pga .flere bivirkninger, og disse bivirkningene er nå helt borte! :) Jeg har heller ikke mens lenger, noe som er utrolig greit. :-D Den hormonmengden som er i hormonspiralen er så liten at det ikke virker sånn inn på kroppen som p-pillene gjorde. Så jeg anbefaler denne, men jeg vet at mange også er veldig fornøyd med kobberspiralen. 0 Siter
Gjest Prevensjon for menn? Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Jeg har brukt begge typer spiral. Kobberspiralen tålte jeg ikke, jeg fikk magesmerter og masse uregelmessige blødninger av den. Men mange andre syns den fungerer greit, så det er jo individuelt. .) Nå har jeg hormonspiral, og er kjempefornøyd. Jeg sluttet med p-piller etter mange års bruk pga .flere bivirkninger, og disse bivirkningene er nå helt borte! :) Jeg har heller ikke mens lenger, noe som er utrolig greit. :-D Den hormonmengden som er i hormonspiralen er så liten at det ikke virker sånn inn på kroppen som p-pillene gjorde. Så jeg anbefaler denne, men jeg vet at mange også er veldig fornøyd med kobberspiralen. *takker* 0 Siter
Gjest Prevensjon for menn? Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Økt blødning og/eller økte menstruasjonssmerter er bivirkninger med spiralen (kobber). Se for øvrig http://www.prevensjon.net/pages/spiral.htm *takker* 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Hva med å kutte strengen? ".................................." 0 Siter
Gjest Prevensjon for menn? Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Hva med å kutte strengen? ".................................." Har tenkt på det, men vil at han i så fall skal komme med forslaget selv. Synes vi er litt for unge til en så drastisk sak (er 33 og 37 år), ser på sterilisering som en ikke-reversibel greie. Tenkhvisomattedetatte.... 0 Siter
Gjest Ikke nick akkurat nå Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Har tenkt på det, men vil at han i så fall skal komme med forslaget selv. Synes vi er litt for unge til en så drastisk sak (er 33 og 37 år), ser på sterilisering som en ikke-reversibel greie. Tenkhvisomattedetatte.... Vi var veldig glade for at ikke mannen min hadde sterilisert seg, den gangen han og hans ex hadde fått de barna de skulle ha... Hun steriliserte seg istedet (de hadde 3 barn, og mente at det var veldig nok). Ting kan skje. Uansett hva man tror. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Har tenkt på det, men vil at han i så fall skal komme med forslaget selv. Synes vi er litt for unge til en så drastisk sak (er 33 og 37 år), ser på sterilisering som en ikke-reversibel greie. Tenkhvisomattedetatte.... Joda, man bør være sikker på at man ikke vil ha flere barn. Forøvrig er det faktisk mulig å reversere mannlig sterilisering, med ganske gode statistikker for suksess. Jeg kommer nok til å gjøre det om noen år, hvis ikke min holdning til å få barn har endret seg. "....................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Vi var veldig glade for at ikke mannen min hadde sterilisert seg, den gangen han og hans ex hadde fått de barna de skulle ha... Hun steriliserte seg istedet (de hadde 3 barn, og mente at det var veldig nok). Ting kan skje. Uansett hva man tror. "Ting kan skje. Uansett hva man tror." Absolutt. Men før eller siden kommer man til et punkt til at man er såpass gammel at man ikke bør få barn. "..................................." 0 Siter
Gjest Prevensjon for menn? Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Joda, man bør være sikker på at man ikke vil ha flere barn. Forøvrig er det faktisk mulig å reversere mannlig sterilisering, med ganske gode statistikker for suksess. Jeg kommer nok til å gjøre det om noen år, hvis ikke min holdning til å få barn har endret seg. "....................................." Jeg vet at det er reversibelt på menn, men jeg synes man bør være overbevist og mer enn 100 % sikker før man går og får gjort et slikt inngrep. 0 Siter
Gjest Prevensjon for menn? Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Vi var veldig glade for at ikke mannen min hadde sterilisert seg, den gangen han og hans ex hadde fått de barna de skulle ha... Hun steriliserte seg istedet (de hadde 3 barn, og mente at det var veldig nok). Ting kan skje. Uansett hva man tror. Jeg vet, jeg er ikke så naiv at jeg tror noe annet enn at ting kan skje. Egentlig kan man vel aldri være 100 % sikker på noe ang. ekteskap, barn osv. Uansett vil ikke jeg være den som overtaler ham til å sterilisere seg, hvis det en eller annen gang skulle vise seg at han/vi angrer på det. 0 Siter
Gjest Ikke nick akkurat nå Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 "Ting kan skje. Uansett hva man tror." Absolutt. Men før eller siden kommer man til et punkt til at man er såpass gammel at man ikke bør få barn. "..................................." Njo...mannen min var godt over 40 da yngstemann ble født,- helt OK det,- synes jeg... Var ikke glad i unger selv heller, jeg. Men mine egne...det er helt spesielt,da. Men, selvsagt,- jeg har lagt merke til at du har sans for katter,- så da har du jo familien på plass uansett ;-) 0 Siter
Gjest Ikke nick akkurat nå Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Jeg vet, jeg er ikke så naiv at jeg tror noe annet enn at ting kan skje. Egentlig kan man vel aldri være 100 % sikker på noe ang. ekteskap, barn osv. Uansett vil ikke jeg være den som overtaler ham til å sterilisere seg, hvis det en eller annen gang skulle vise seg at han/vi angrer på det. Veldig fornuftig av deg! 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Jeg vet at det er reversibelt på menn, men jeg synes man bør være overbevist og mer enn 100 % sikker før man går og får gjort et slikt inngrep. _Mer enn_ 100%? :-) Enig i at man bør føle seg veldig sikker. Men det må man jo ta ansvar for selv. Hvis man oppdager fem år senere at man angrer, så får man ta konsekvensene av det. "...................................." 0 Siter
flisa Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Njo...mannen min var godt over 40 da yngstemann ble født,- helt OK det,- synes jeg... Var ikke glad i unger selv heller, jeg. Men mine egne...det er helt spesielt,da. Men, selvsagt,- jeg har lagt merke til at du har sans for katter,- så da har du jo familien på plass uansett ;-) Men Przak sa ikke at grensen var 40 - hehe 0 Siter
Gjest Prevensjon for menn? Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 _Mer enn_ 100%? :-) Enig i at man bør føle seg veldig sikker. Men det må man jo ta ansvar for selv. Hvis man oppdager fem år senere at man angrer, så får man ta konsekvensene av det. "...................................." Ok, 100 % sikker holder da. Ü 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.