Gemini Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Men de sier i denne artikkelen at det ikke er slik: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visSeksjon?vp_SEKS_ID=896135 ...om jeg tydet teksten riktig da .) Men det er EN artikkel skrevet av en etikkprofessor. Med henvisning til EN leges/medisinsk forskers uttalelser. Det bør i alle fall backes opp med langt flere medisinske artikler før jeg velger å stole på det. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Det står at det ikke var noen egentlig grunn som de vet om -at de på 70-tallet begynte å teste 38-årige gravide for barn med Downs. De reflekterer også over hvem som er i risikogruppen -og utelukker alder. De snakker også om at det ville antagelig være verre for en 19 år gammle, arbeidsledig alenemor å få et barn med Downs enn en reflektert og moden 40-årig - - - - noe sånt står det, Prozak .) Ok :-) "..............................." 0 Siter
Gemini Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Men det er EN artikkel skrevet av en etikkprofessor. Med henvisning til EN leges/medisinsk forskers uttalelser. Det bør i alle fall backes opp med langt flere medisinske artikler før jeg velger å stole på det. Etikkprofessor og filosof er han visstnok. I alle fall ikke medisinsk utdannet. Derimot synes jeg det han skriver om, med den blodprøven og ultralydundersøkelse i "rett uke" (husker ikke i farten hvilken) er et godt alternativ, i og med at det reduserer faren for abort, som ellers er tilstede ifbm. fostervannsprøve. 0 Siter
flisa Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Etikkprofessor og filosof er han visstnok. I alle fall ikke medisinsk utdannet. Derimot synes jeg det han skriver om, med den blodprøven og ultralydundersøkelse i "rett uke" (husker ikke i farten hvilken) er et godt alternativ, i og med at det reduserer faren for abort, som ellers er tilstede ifbm. fostervannsprøve. Veldig enig i det! 0 Siter
Gjest Minnie Mouse2 Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Hvorfor ikke sette inn spiral? Om du ikke vil ha hormoner, så er det jo kobberspiral. Den har jeg og den funker helt fint! Kjenner ingenting, og slipper hormoner og annet. Jeg mistet sexlysten av p-piller, så det er lite aktuellt for meg å bruke hormoner også. Lykke til! 0 Siter
tigertrollet Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Hvorfor ikke sette inn spiral? Om du ikke vil ha hormoner, så er det jo kobberspiral. Den har jeg og den funker helt fint! Kjenner ingenting, og slipper hormoner og annet. Jeg mistet sexlysten av p-piller, så det er lite aktuellt for meg å bruke hormoner også. Lykke til! Har du mange bivirkninger av kobberspiralen? Jeg har hatt det i 5-6 år nå, og har en sterkere menstruasjon, tildels uregelmessige blødninger og jeg "kjenner" hele syklusen veldig (når eggløsning er osv). Begynner å bli kraftig lei og vurderer hormonspiral. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.