Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann som akkurat har fylt 30. Jeg har alltid vært slank, tidvis nærmest mager. De seneste 10 år har jeg veiet det samme (73kg og 185cm), og variert max 2kg i begge retninger etter jeg begynte trene agressiv kampsport 3-6 dager i uken, á 2-3 timer. Jeg forsøker spise både sunn og proteinrik kost, med noe varierende hell. Den er nok heller ikke tilstrekkelig fiberrik .Mitt problem er, at på tross av treningen, som er svært magemuskelkrevende, har buken den seneste måneden vokst, og virker tidvis svært oppblåst - nærmest som en gravid mage..! :D Det er liten eller ingen endring vektmessig, og det lille 'flesket' jeg har rundt navelen, virker det samme. I en periode før dette, har jeg hatt uregelmessig avføring, både med treg, men i hovedsak løs mage. Det har vært symptomer som kan samsvare med hemorrider, bortsett fra at jeg kan huske å ha hatt lignende voldsomme smerteanfall så langt tilbake som midten av barneskolen, men da sjelden. (Smertene lindres en del av Emla-krem når det blir for ille.)Er mitt problem relatert til et mage-/tarmproblem, eller kan dette være fettansamlinger rundt innvollene, nå som jeg er kommet i 'den alderen'..? Og selvom kirurgi nok er utelukket, kunne det være interessant å vite om slikt fett kan fjernes?Mvh, Christopher

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191976-utspilt-buk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...