Gå til innhold

Fortelle sjalu ex-sambo..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

..alt han påstår han har lyst til å vite?

For eksempel om nye flings og kjekkaser som legger inn aksjer og sånn?

Magefølelsen min roper nei, men på den annen side påstår han at han blir dritsur hvis jeg ikke er ærlig, men driver og lyver og bedrar. Og jeg vil jo gjerne være venner, sånn til slutt..(kanskje vi til og med finner tonen engang igjen en gang i fremtiden?)

Saken er at jeg faktisk både lyver og "bedrar", jeg har møtt flere som vil legge inn aksjer, og tilog med en jeg finner vanvittig tiltrekkende. Har han virkelig godt av å vite dette?! Jeg vet dere her inne ofte mener at "ærlighet varer lengst"...Men seriøst? Jeg hadde blitt både gul og grønnøyd, og hadde absolutt ikke villet vite slikt i en situasjon der jeg ble slått opp med..(selvom jeg sa at jeg ville, aldri så mye..)

Han vil også vite hvem jeg synes er søte og hvem jeg eventuelt ville ha hatt sex med og sånn..Jeg GJØR lurt i å holde munnen godt lukket her, selvom han maser og graver hva?

Jeg VET jeg var uvanlig fort tilbake på markedet her, og det virker som om at jeg ikke tar ting særlig tungt,men det gjør jeg faktisk. Jeg vil IKKE såre exen, men på den annen side er det bare nyyydelig med tiltrengt maskulin oppvartning og beundring..;-)

Hvor lenge skåner man ekser for nye flings?

Eller gjør man ikke det?

P.S..En ekstra ulempe er det at eksen min tidvis er hakkepine og SINT,og jeg vil jo helst ikke at verken han eller nye beilere og sånn skal komme i håndgemeng..:-o

:-)

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

14

• MsSophie

6

• flisa

5

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Hvem du har deg med/flørter med/whatever, har han naturligvis ingenting med, siden dere ikke lenger er sammen. :)

laguna1365380434
Skrevet

Hvem du har deg med/flørter med/whatever, har han naturligvis ingenting med, siden dere ikke lenger er sammen. :)

Nei, ikke sant? :-)

Og jeg mener virkelig at det ville være unaturlig å sitte å diskutere dette med ham,som kompiser..Kanskje om et år..Nå vil han da bare ha denslags info for å fore sjalusien, ikke sant?

mariaflyfly
Skrevet

Nei, ikke sant? :-)

Og jeg mener virkelig at det ville være unaturlig å sitte å diskutere dette med ham,som kompiser..Kanskje om et år..Nå vil han da bare ha denslags info for å fore sjalusien, ikke sant?

Nettopp. Han kan ikke kalle dette å lyve og bedra, for det er ingen å lyve og bedra i et forhold som ikke eksisterer. Nemlig.

Hold nå korta tett mot kroppen. Du skylder han ikke forklaring på noenting når dere ikke er sammen. :)

Jeg hadde forresten ikke fått med deg at du hadde pælma han på hue og ræva ut. Tror ikke det er det summeste du har gjort... ;)

laguna1365380434
Skrevet

Nettopp. Han kan ikke kalle dette å lyve og bedra, for det er ingen å lyve og bedra i et forhold som ikke eksisterer. Nemlig.

Hold nå korta tett mot kroppen. Du skylder han ikke forklaring på noenting når dere ikke er sammen. :)

Jeg hadde forresten ikke fått med deg at du hadde pælma han på hue og ræva ut. Tror ikke det er det summeste du har gjort... ;)

Han flytter ut den første august, så akkurat nå er det en del mas og stress..Litt sånn limboperiode..

Vi har såkalt "pause"..Som nok kommer tilå ende som uomtvistelig slutt. Men han har mast og mast på at vi skal kalle det noe annet, så pause it is..

Jeg gir SÅ etter for emosjonell utpressing..;-)

Men hvem jeg flørter med, det får han ikke vite altså. Da blir han garantert bare vrang,og dessuten ser jeg ikke annet enn at denslags info vil såre ham mer enn nødvendig,uansett hva han påstår.

Så det så.

Gjest lurulf
Skrevet

Han er jo en ex... Hvorfor i all verden skulle du betro deg til ham som om han var en besteveninne?

Du bør heller ligge litt lavt i forhold til han (ikke treffe han mer enn nødvendig) slik at han venner seg til tanken på at dere ikke lenger er et par og at han ikke har noe med deg på den måten å gjøre lenger.

Har dere barn sammen slik at du er nødt til å bevare en venskaplig tone med ham?

laguna1365380434
Skrevet

Han er jo en ex... Hvorfor i all verden skulle du betro deg til ham som om han var en besteveninne?

Du bør heller ligge litt lavt i forhold til han (ikke treffe han mer enn nødvendig) slik at han venner seg til tanken på at dere ikke lenger er et par og at han ikke har noe med deg på den måten å gjøre lenger.

Har dere barn sammen slik at du er nødt til å bevare en venskaplig tone med ham?

Vi har ingen barn,eller forbindelser som gjør at jeg MÅ ha en god tone med ham..Men jeg har jo lyst tilåha det, han er en flott gutt,og en av de jeg snakker aller best med,om alt og ingenting,

Vi kan også ha det morsomt sammen. Jeg har virkelig lyst til å være vennen hans, men ikke kjæresten. Og jeg synes det blir vanvittig unaturlig, og dessuten stygt, å fortelle han slikt, når jeg holder ham grovt mistenkt for å ikke egentlig ville vite noe som helst om den slags..Han vil vel sikkert bare at jeg skal si "ingen"...;-)

Men f*** somhan maser!

Gjest lurulf
Skrevet

Vi har ingen barn,eller forbindelser som gjør at jeg MÅ ha en god tone med ham..Men jeg har jo lyst tilåha det, han er en flott gutt,og en av de jeg snakker aller best med,om alt og ingenting,

Vi kan også ha det morsomt sammen. Jeg har virkelig lyst til å være vennen hans, men ikke kjæresten. Og jeg synes det blir vanvittig unaturlig, og dessuten stygt, å fortelle han slikt, når jeg holder ham grovt mistenkt for å ikke egentlig ville vite noe som helst om den slags..Han vil vel sikkert bare at jeg skal si "ingen"...;-)

Men f*** somhan maser!

Det var da godt at det ikke er barn inne i bildet, det gjør problemstillingen mye enklere.

Jeg ville tro at det er enklere å få til et vennskapsforhold til ham (som du ønsker) om dere først har et null-forhold. Siden han er så opptatt av hvem du flørter med, tyder det på at han har sterke følelser for deg fortsatt.

Jeg er redd det blir vanskelig å ha et normalt vennskapsforhold før hans følelser kjølner. Og det er helt klart: så lenge han hører om dine nye beundrere vil det ta mye lenger tid!

Så jeg støtter deg fullt ut i at du sier minst mulig.

Skrevet

Du gjør selvsagt helt rett ved å holde kjeft om dette, han vil bare gjerne få litt fôr til sjalusien sin. Også vil han etterpå komme med "I told you so", og jeg hadde helt rett i at du traff noen mens vi var sammen, for teknisk sett bor dere jo sammen osv...

Been there, done that, baught the fucking t-shirt ;)

laguna1365380434
Skrevet

Det var da godt at det ikke er barn inne i bildet, det gjør problemstillingen mye enklere.

Jeg ville tro at det er enklere å få til et vennskapsforhold til ham (som du ønsker) om dere først har et null-forhold. Siden han er så opptatt av hvem du flørter med, tyder det på at han har sterke følelser for deg fortsatt.

Jeg er redd det blir vanskelig å ha et normalt vennskapsforhold før hans følelser kjølner. Og det er helt klart: så lenge han hører om dine nye beundrere vil det ta mye lenger tid!

Så jeg støtter deg fullt ut i at du sier minst mulig.

Takk! :-)

Da fortsetter jeg å knipe munnen godt sammen og vifte bort denslags samtaleemner..

laguna1365380434
Skrevet

Du gjør selvsagt helt rett ved å holde kjeft om dette, han vil bare gjerne få litt fôr til sjalusien sin. Også vil han etterpå komme med "I told you so", og jeg hadde helt rett i at du traff noen mens vi var sammen, for teknisk sett bor dere jo sammen osv...

Been there, done that, baught the fucking t-shirt ;)

Takk! :-)

Da lyttes det til erfarne sjøfolk her..;-)

Jeg holder tett!

Skrevet

Er det ikke slutt da? Da hadde jeg ikke pratet så innmari mye med han uansett, langt mindre om mitt nye privatliv.

Ærlighet varer lengst ja, men taushet er gull. ;)

Gjest Flystripa
Skrevet

Hvorfor fortelle? Kapp navlesnora til den vannvittig umodne fyren *klippe*

Du tenker vel ikke seriøst på å bli sammen med han igjen? Da er du jo like langt/kort...

Skrevet

Hvorfor fortelle? Kapp navlesnora til den vannvittig umodne fyren *klippe*

Du tenker vel ikke seriøst på å bli sammen med han igjen? Da er du jo like langt/kort...

Enig! klippe, klippe!

Skrevet

Ojjojj jeg ville definitivt holdt kjeft. Det er tre år siden det ble slutt mellom meg og eksen min, og vi har en veldig hyggelig tone (over internett, han bor langt unna nå;) sammen nå, men selv om han er fullstendig klar over at jeg har ny samboer (som jeg fikk veldig fort etter det ble slutt), så snakker jeg veldig lite om han. Ikke fordi eksen er sjalu (spesielt ikke SÅ lenge etter), men det blir liksom bare automatisk sånn. Jeg hører ikke så mye om den nye dama hans heller, så jeg går ut ifra at det går begge veier ;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

La han få venne seg til at det er slutt og få muligheten til å få deg litt på avstand først.

Da blir det ikke sårt.

Skrevet

Du skal ikke si en ting! Han har ikke noe med det.

Skrevet

Han flytter ut den første august, så akkurat nå er det en del mas og stress..Litt sånn limboperiode..

Vi har såkalt "pause"..Som nok kommer tilå ende som uomtvistelig slutt. Men han har mast og mast på at vi skal kalle det noe annet, så pause it is..

Jeg gir SÅ etter for emosjonell utpressing..;-)

Men hvem jeg flørter med, det får han ikke vite altså. Da blir han garantert bare vrang,og dessuten ser jeg ikke annet enn at denslags info vil såre ham mer enn nødvendig,uansett hva han påstår.

Så det så.

Kan du ikke bare ta og gifte deg med SDD så vi kjenner begge parter og det blir lettere for oss her på DOL å forholde oss til råd og vink til dere? hæ?

Skrevet

Jeg har aldri skjønt det der jeg, med at man absolutt skal være så veldig gode venn med eksen.

Jeg foretrekker å ha et veldig distansert forhold til "alle" mine ekser, med unntak av han som er far til mine barn, han_MÅ_jeg forholde meg til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...