Gemini Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jeg har aldri skjønt det der jeg, med at man absolutt skal være så veldig gode venn med eksen. Jeg foretrekker å ha et veldig distansert forhold til "alle" mine ekser, med unntak av han som er far til mine barn, han_MÅ_jeg forholde meg til. Mens jeg skjønner ikke helt hvorfor man på død og liv skal bli uvenner med eksen. Selv om de romantiske følelsene dør, så kan man godt sitte igjen med vennskapelige følelser. Jeg har beholdt kontakten med noen av mine ekser der det har vært naturlig, i andre tilfeller har vi kuttet kontakten, alt etter hva som har føltes riktig. Og i noen tilfeller er kontakten blitt kuttet pga ny kjærestes reaksjon på slik vennskaplig kontakt. 0 Siter
MsSophie Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Mens jeg skjønner ikke helt hvorfor man på død og liv skal bli uvenner med eksen. Selv om de romantiske følelsene dør, så kan man godt sitte igjen med vennskapelige følelser. Jeg har beholdt kontakten med noen av mine ekser der det har vært naturlig, i andre tilfeller har vi kuttet kontakten, alt etter hva som har føltes riktig. Og i noen tilfeller er kontakten blitt kuttet pga ny kjærestes reaksjon på slik vennskaplig kontakt. Men nå har jeg vel aldri sagt at man trenger å bli uvenner heller...? Det finnes mange nyanser mellom venner og uvenner....distansert forhold for eksempel:) 0 Siter
Gemini Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Men nå har jeg vel aldri sagt at man trenger å bli uvenner heller...? Det finnes mange nyanser mellom venner og uvenner....distansert forhold for eksempel:) Selvsagt. Men poenget mitt er at i en del forhold kjølner de romantiske følelsene, og man sitter kanskje nettopp igjen med bare en vennskapelig følelse, som gjør at det føles feil å fortsette forholdet. Men hvor man allikevel setter pris på å klare å bevare vennskapet, selv om det kanskje er sårt og vondt midt oppe i bruddfasen. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Kan du ikke bare ta og gifte deg med SDD så vi kjenner begge parter og det blir lettere for oss her på DOL å forholde oss til råd og vink til dere? hæ? Kjempe ide! ;-) SDD hvor er du!? ;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Hvorfor fortelle? Kapp navlesnora til den vannvittig umodne fyren *klippe* Du tenker vel ikke seriøst på å bli sammen med han igjen? Da er du jo like langt/kort... Prøver... Men den har jo grodd godt fast..;-) Vi har jo sånn i prinsippet "prøvetid".. Han er joen kjekkog morsom fyr, så plukker han av seg uvanene og unotene er jeg jo ikke fremmed for å prøve igjen..:-o Men omdet er MULIG å plukke av seg unoter sånn uten videre, DET er jo en helt annen sak. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Ojjojj jeg ville definitivt holdt kjeft. Det er tre år siden det ble slutt mellom meg og eksen min, og vi har en veldig hyggelig tone (over internett, han bor langt unna nå sammen nå, men selv om han er fullstendig klar over at jeg har ny samboer (som jeg fikk veldig fort etter det ble slutt), så snakker jeg veldig lite om han. Ikke fordi eksen er sjalu (spesielt ikke SÅ lenge etter), men det blir liksom bare automatisk sånn. Jeg hører ikke så mye om den nye dama hans heller, så jeg går ut ifra at det går begge veier Lurt! Jeg får mye samme type råd her,og jeg kommer definitivt til å holde snåt, uansett masmengde.. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 La han få venne seg til at det er slutt og få muligheten til å få deg litt på avstand først. Da blir det ikke sårt. Nettopp! Det tenkte jeg også..Men så tenkte jeg også,sånn i et svaktøyeblikk, at det var dårlig av meg å sitte å tolke hva han egentlig ville, istedet for å høre på hva han faktisk sa.. Men det må ha vært i et øyeblikks galskap. Han får ikke vite sliktnå,uansett hvor mye han presser. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Du skal ikke si en ting! Han har ikke noe med det. Nei, jeg skal ikke det:-) Jeg ble bare litt usikker, han virket så veldig bestemt på å ville vite, så ble jeg usikker påom jeg er falsk og fæl.. Men du har rett. Det har han ikke noe med. Takker:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Jeg har aldri skjønt det der jeg, med at man absolutt skal være så veldig gode venn med eksen. Jeg foretrekker å ha et veldig distansert forhold til "alle" mine ekser, med unntak av han som er far til mine barn, han_MÅ_jeg forholde meg til. Der tror jeg folk bare er SÅ forskjellige..:-) Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan tenke at de IKKE vil være venner med ekser.(med mindre de har gjort grusomme ting, dengt deg opp påukentlig basis eller lignende..) Her har man jo gått, gjerne over lang tid,og delt hele livet sitt med en annen, og på veien gjerne blitt bestevenner i tillegg til kjærestegreiene.. Jeg skjønner ikke hvorfor noen ville kutte hele personer, sånn brått. Jeg er ikke så hard&kompromissløs, hvertfall.. Men litt distanse, sånn i begynelsen er sikkert ikke dumt. Men jeg skulle virkelig, virkelig ønske at vi klarte å beholde et fint vennskap! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Mens jeg skjønner ikke helt hvorfor man på død og liv skal bli uvenner med eksen. Selv om de romantiske følelsene dør, så kan man godt sitte igjen med vennskapelige følelser. Jeg har beholdt kontakten med noen av mine ekser der det har vært naturlig, i andre tilfeller har vi kuttet kontakten, alt etter hva som har føltes riktig. Og i noen tilfeller er kontakten blitt kuttet pga ny kjærestes reaksjon på slik vennskaplig kontakt. På linje med deg på den der..! :-) 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Prøver... Men den har jo grodd godt fast..;-) Vi har jo sånn i prinsippet "prøvetid".. Han er joen kjekkog morsom fyr, så plukker han av seg uvanene og unotene er jeg jo ikke fremmed for å prøve igjen..:-o Men omdet er MULIG å plukke av seg unoter sånn uten videre, DET er jo en helt annen sak. :-) Lykke til i alle fall - i det jeg for din del håper er en løsrivelse fra parasitten... 0 Siter
flisa Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Der tror jeg folk bare er SÅ forskjellige..:-) Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan tenke at de IKKE vil være venner med ekser.(med mindre de har gjort grusomme ting, dengt deg opp påukentlig basis eller lignende..) Her har man jo gått, gjerne over lang tid,og delt hele livet sitt med en annen, og på veien gjerne blitt bestevenner i tillegg til kjærestegreiene.. Jeg skjønner ikke hvorfor noen ville kutte hele personer, sånn brått. Jeg er ikke så hard&kompromissløs, hvertfall.. Men litt distanse, sånn i begynelsen er sikkert ikke dumt. Men jeg skulle virkelig, virkelig ønske at vi klarte å beholde et fint vennskap! :-) enig med deg i det! 0 Siter
MsSophie Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Der tror jeg folk bare er SÅ forskjellige..:-) Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan tenke at de IKKE vil være venner med ekser.(med mindre de har gjort grusomme ting, dengt deg opp påukentlig basis eller lignende..) Her har man jo gått, gjerne over lang tid,og delt hele livet sitt med en annen, og på veien gjerne blitt bestevenner i tillegg til kjærestegreiene.. Jeg skjønner ikke hvorfor noen ville kutte hele personer, sånn brått. Jeg er ikke så hard&kompromissløs, hvertfall.. Men litt distanse, sånn i begynelsen er sikkert ikke dumt. Men jeg skulle virkelig, virkelig ønske at vi klarte å beholde et fint vennskap! :-) Hehe...egentlig trodde jeg ikke jeg var verken hard, kompromissløs og kynisk. Men ved nærmere ettertanke, så er det kanskje akkurat det jeg er...:-) 0 Siter
flisa Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Men nå har jeg vel aldri sagt at man trenger å bli uvenner heller...? Det finnes mange nyanser mellom venner og uvenner....distansert forhold for eksempel:) Mulig det er forskjell på tidligere samboere og kjærester også 0 Siter
MsSophie Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Mulig det er forskjell på tidligere samboere og kjærester også ...mest sannsynlig er det vel jeg som er av den selskaplige typen...:-) 0 Siter
MsSophie Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Mulig det er forskjell på tidligere samboere og kjærester også ...IKKE er av den vennskaplige typen.... skulle det selvfølgelig være. 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 ...IKKE er av den vennskaplige typen.... skulle det selvfølgelig være. Vennskaplig eller selskapelig? Hehe... Jeg syns iallefall du er hyggelig. 0 Siter
MsSophie Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Vennskaplig eller selskapelig? Hehe... Jeg syns iallefall du er hyggelig. Takk dette samme...:-) Jeg skriver så mye tull og feil i dag at jeg lurer på om jeg er full, men man blir ikke full av skalldyrsalat - gjør man vel...? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Der tror jeg folk bare er SÅ forskjellige..:-) Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan tenke at de IKKE vil være venner med ekser.(med mindre de har gjort grusomme ting, dengt deg opp påukentlig basis eller lignende..) Her har man jo gått, gjerne over lang tid,og delt hele livet sitt med en annen, og på veien gjerne blitt bestevenner i tillegg til kjærestegreiene.. Jeg skjønner ikke hvorfor noen ville kutte hele personer, sånn brått. Jeg er ikke så hard&kompromissløs, hvertfall.. Men litt distanse, sånn i begynelsen er sikkert ikke dumt. Men jeg skulle virkelig, virkelig ønske at vi klarte å beholde et fint vennskap! :-) Er man parten som har gjort det slutt, så vil man vel gjerne være venner. Men ikke ta det for gitt at den forlatte tenker det samme.. Skulle gjerne vært venner med i hvert fall en av eksene mine, men tror neppe det ville vært så bra for han. Falske forhåpninger etc.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Er man parten som har gjort det slutt, så vil man vel gjerne være venner. Men ikke ta det for gitt at den forlatte tenker det samme.. Skulle gjerne vært venner med i hvert fall en av eksene mine, men tror neppe det ville vært så bra for han. Falske forhåpninger etc.. Selvsagt sant det,det er stor forskjell på å gå og å bli gått i fra..Og den som blir forlatt må selvfølgelig få lov til å definere seg til exen på en måte som er komfortabel. Men nå har jeg vært i begge ender av den der, og har alltid hatt lyst til å beholde vennskap med eksene..Jeg ble jo tross alt sammen med de av gode grunner! :-) Men som sagt tror jeg folk er grunnleggende forskjellige på slikt, og hvis eksen min kommer frem til at han IKKE vil være vennen min, må jeg jo respektere ham for det, selvom jeg ville synes det var nitrist. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.