Gå til innhold

Pilates?

Anbefalte innlegg

Gjest amparro
Skrevet

Er det noen her inne som driver med pilates? Får dere resultater?

Har meldt meg på kurs :-)

Skrevet

Har en dvd liggende, tok en 20-minutters økt en gang, men så ikke mye resultater av det. ;)

Har veldig tro på at det funker, så en eller annen gang skal jeg rote frem dvden igjen og ta meg selv i nakken.

Men ikke nå...

Skrevet

Jeg har akkurat bestilt meg dvd, matte og sånn ball. Har hørt så mange andre skryte av dette at jeg må prøve selv nå.

Regner med det funker hvis jeg er disiplinert nok.......

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har akkurat bestilt meg dvd, matte og sånn ball. Har hørt så mange andre skryte av dette at jeg må prøve selv nå.

Regner med det funker hvis jeg er disiplinert nok.......

Hvor bestilte du?

Vurderer og ta meg selv i nakken og få skikk på skrotten ;-)

Gjest Nosferatü
Skrevet

Uten et viktig element:

disiplin,

er det ikke verd papiret det er skrevet på.

Skrevet

Nosferatü har nok veldig rett, hehe. Jeg har vært på et par-tre pilatestimer på treningssenteret jeg går på, for jeg har jo hørt så mye om hvor fantastisk denne treningsmåten er. Jeg fikk det ikke til i det _HELE TATT_. Jeg klarte ikke stramme slik man skulle mens man gjorde øvelsene og ikke fikk jeg til å puste ordentlig og jeg ble bare irritert, spesielt da dama gang på gang sa "hold nå inn sånn at magen er helt flat, HELT FLAT FOLKENS!" Men i helvete da, magen min BLIR ikke flat den, samma hvor mye jeg suger den inn :P Jeg gikk derifra hver gang og følte at jeg ikke fikk en dritt ut av timen. Men så har jeg totaalt mangel på disiplin da, og hvis jeg ikke behersker ting på første forsøket, så gir jeg gjerne opp *host*

Hvis man derimot holder ut og lærer seg teknikkene ordentlig og sånn, så er det sikkert en kjempekjekk måte å trene på ;)

Skrevet

Jeg begynte med pilates 5 ganger i uken, kjøpte en sånn dvd, funka kjempebra for meg, hadde aldri trodd jeg ville noen gang få flat mage, men det gjorde, men det kostet masse disiplin og slit ;)

Skrevet

Uten et viktig element:

disiplin,

er det ikke verd papiret det er skrevet på.

Det gjelder jo absolutt all trening, da.

"................................."

Gjest Nosferatü
Skrevet

Det gjelder jo absolutt all trening, da.

"................................."

Underlig at ikke fler deltar i de ordinære idrettslagenes aktiviteter? Det er billig, effektivt og som regel profesjonelt.

For noen få hundrelapper i året får alle ganske mye for pengene.

Men det er vel søken etter lettvinte løsninger som ikke krever disiplin?

En normal ergometersykkel er -meget- effektiv hvis den brukes. 20-30 min pr dag, og effekten er enorm, målbar etter bare noen dager. Billig og enkelt, men dessverre kjedelig.

lalala1365380457
Skrevet

Hvor bestilte du?

Vurderer og ta meg selv i nakken og få skikk på skrotten ;-)

last ned over nett, så sparer du deg mange penger ;) bruk bittorrent f.eks.

Gjest Shira12
Skrevet

last ned over nett, så sparer du deg mange penger ;) bruk bittorrent f.eks.

Ah, det var ikke dumt!

Takk for tips.

lalala1365380457
Skrevet

Ah, det var ikke dumt!

Takk for tips.

bare hyggelig. er akkurat ferdig med å laste ned pilates basic og pilates 20min workout selv. snart ferdig nedastet pilates body sculpting, så det skal bli spennende å sette igang ;)

var forresten veldig god kvalitet på de jeg fant gjennom bittorrent.

Skrevet

Underlig at ikke fler deltar i de ordinære idrettslagenes aktiviteter? Det er billig, effektivt og som regel profesjonelt.

For noen få hundrelapper i året får alle ganske mye for pengene.

Men det er vel søken etter lettvinte løsninger som ikke krever disiplin?

En normal ergometersykkel er -meget- effektiv hvis den brukes. 20-30 min pr dag, og effekten er enorm, målbar etter bare noen dager. Billig og enkelt, men dessverre kjedelig.

En ergometersykkel gir én type trening, og kan ikke sammenlignes med et mer komplett program.

Idrettslag kan heller ikke sammenlignes med trening på et studio.

".................................."

Gjest Shira12
Skrevet

bare hyggelig. er akkurat ferdig med å laste ned pilates basic og pilates 20min workout selv. snart ferdig nedastet pilates body sculpting, så det skal bli spennende å sette igang ;)

var forresten veldig god kvalitet på de jeg fant gjennom bittorrent.

Jeg har ikke lastet ned annet enn musikk før.

Har du link til det programmet du bruker, eller skal jeg bare søke etter det?

Er det enkelt i bruk?

Er litt blond skjønner du ;-)

Gjest Nosferatü
Skrevet

En ergometersykkel gir én type trening, og kan ikke sammenlignes med et mer komplett program.

Idrettslag kan heller ikke sammenlignes med trening på et studio.

".................................."

Det er riktig, men å gjøre det dyrt og komplisert er ikke riktig.

En ting med trening er at alle monner drar, selv ørlite bevegelse gjør stor forskjell.

Vil du anbefale en 30 min spasertur hver dag for å gjøre det enkelt og billig?

Det vil jeg.

Hjertet er det viktigste og minst krevende å trene, det er bare å gå litt fort over lengere tid enn 20 min, mer komplisert er det ikke.

Mange setter seg så høye mål og får så kompliserte og dyre råd at de aldri får ut fingern.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg har ikke lastet ned annet enn musikk før.

Har du link til det programmet du bruker, eller skal jeg bare søke etter det?

Er det enkelt i bruk?

Er litt blond skjønner du ;-)

det er relativt enkelt i bruk, men det som er det flotte er at når du laster ned så får du mulighet til å se rating av filen, pluss kommentarer fra folk, i forkant.

først laster du ned en 'downloader', som er nedlastingsprogrammet. For å søke etter filer bruker du internettsider, og når du finner den filen du vil ha trykker du på den, og downloaderen kommer opp. her finner du downloaderen:

http://www.myfilesharing.com/index.asp?page=filesharing&action=bittorrent

for å finne filer å laste ned kan du gå på denne siden:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/romeria/bittorrentsites.htm

jeg bruker ofte 'the piratebay', synes den er god. det var der jeg fant pilatesfilmene.

det kan være litt tregere enn f.eks. DC++, men så får man bedre filer ;)

bare spør hvis noe var uklart/du lurer på noe =)

Skrevet

Det er riktig, men å gjøre det dyrt og komplisert er ikke riktig.

En ting med trening er at alle monner drar, selv ørlite bevegelse gjør stor forskjell.

Vil du anbefale en 30 min spasertur hver dag for å gjøre det enkelt og billig?

Det vil jeg.

Hjertet er det viktigste og minst krevende å trene, det er bare å gå litt fort over lengere tid enn 20 min, mer komplisert er det ikke.

Mange setter seg så høye mål og får så kompliserte og dyre råd at de aldri får ut fingern.

En 30 min spasertur om dagen er bra, dog er en 60-90 minutters tur bedre (30 er litt lite).

Men hvis man har andre ambisjoner, og er mer seriøs/gjennomført/etc., så sier det seg selv at det må mer "avanserte" ting til.

"...................................."

Gjest Shira12
Skrevet

det er relativt enkelt i bruk, men det som er det flotte er at når du laster ned så får du mulighet til å se rating av filen, pluss kommentarer fra folk, i forkant.

først laster du ned en 'downloader', som er nedlastingsprogrammet. For å søke etter filer bruker du internettsider, og når du finner den filen du vil ha trykker du på den, og downloaderen kommer opp. her finner du downloaderen:

http://www.myfilesharing.com/index.asp?page=filesharing&action=bittorrent

for å finne filer å laste ned kan du gå på denne siden:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/romeria/bittorrentsites.htm

jeg bruker ofte 'the piratebay', synes den er god. det var der jeg fant pilatesfilmene.

det kan være litt tregere enn f.eks. DC++, men så får man bedre filer ;)

bare spør hvis noe var uklart/du lurer på noe =)

Takk!

Skal sette meg ned i kveld og prøve og få det til.

Jeg roper på deg jeg hvis jeg ikke får det til ;-)

Er det lett og finne serier og filmer via dette programmet også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...