Gå til innhold

Pilates?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En 30 min spasertur om dagen er bra, dog er en 60-90 minutters tur bedre (30 er litt lite).

Men hvis man har andre ambisjoner, og er mer seriøs/gjennomført/etc., så sier det seg selv at det må mer "avanserte" ting til.

"...................................."

Det kommer vel helt an på utgangspunktet?

Om man i utgangspunktet har stillesittende jobb og ikke bruker å trene på noen måte, generelt sett er i liten fysisk aktivitet, så er vel 30 min. gåturer daglig noe som faktisk gir effekt - i alle fall i en periode, inntil formen blir bedre?

Gjest Nosferatü
Skrevet

En 30 min spasertur om dagen er bra, dog er en 60-90 minutters tur bedre (30 er litt lite).

Men hvis man har andre ambisjoner, og er mer seriøs/gjennomført/etc., så sier det seg selv at det må mer "avanserte" ting til.

Hvis du sier til alle at de skal bruke mer tid enn de har og at de må oppsøke mer ubehag enn de er villig til å ta, da gidder de ikke noe.

Bedre med et lite mål som blir gjennomført og nådd, enn et stort som aldri blir påbegynt.

F eks trenger hjertet ca 15-20 min belastning for å komme skikkelig i gang og effektiviteten i treningen begynner å komme. Men 10 min er MYE bedre enn ingenting, selv om det ikke er effektivt.

Skrevet

Hvis du sier til alle at de skal bruke mer tid enn de har og at de må oppsøke mer ubehag enn de er villig til å ta, da gidder de ikke noe.

Bedre med et lite mål som blir gjennomført og nådd, enn et stort som aldri blir påbegynt.

F eks trenger hjertet ca 15-20 min belastning for å komme skikkelig i gang og effektiviteten i treningen begynner å komme. Men 10 min er MYE bedre enn ingenting, selv om det ikke er effektivt.

Folk er ikke alltid like villige til å gjøre det som trengs nei. Men hvis man f.eks skal ned i vekt, så må man ta i litt mer enn 10-30 min. spasertur hver dag.

Skrevet

Det kommer vel helt an på utgangspunktet?

Om man i utgangspunktet har stillesittende jobb og ikke bruker å trene på noen måte, generelt sett er i liten fysisk aktivitet, så er vel 30 min. gåturer daglig noe som faktisk gir effekt - i alle fall i en periode, inntil formen blir bedre?

Selvfølgelig gir det effekt. Alt gir mer effekt enn ingenting.

"................................."

Gjest Nosferatü
Skrevet

Folk er ikke alltid like villige til å gjøre det som trengs nei. Men hvis man f.eks skal ned i vekt, så må man ta i litt mer enn 10-30 min. spasertur hver dag.

Jada.

Men trening er også mye en vanesak, og hjernen unngår ubehageligheter hvis den kan. Jo mindre ubehageligheter, jo mer motivasjon. Mange blir f eks støle og slutter pga det, eller kroppen gjør vondt både her og der hvis man begynner for hardt. Kroppen trenger tid, for at ubehaget ikke skal overstige velværet, noe det ofte gjør hvis man overdriver og kjører hardt for tidlig.

Skrevet

Jada.

Men trening er også mye en vanesak, og hjernen unngår ubehageligheter hvis den kan. Jo mindre ubehageligheter, jo mer motivasjon. Mange blir f eks støle og slutter pga det, eller kroppen gjør vondt både her og der hvis man begynner for hardt. Kroppen trenger tid, for at ubehaget ikke skal overstige velværet, noe det ofte gjør hvis man overdriver og kjører hardt for tidlig.

Folk misforstår fullstendig når de tror at trening skal være fullstendig behagelig og komfortabelt hele tiden. Kroppen venner seg til belastning etter en stund, og man må variere eller øke for å oppnå samme effekten etter en stund.

Men det sier jo litt når disse kvakksalverene på tv-shop o.l faktisk får solgt dritten sin med lovnader som "3 sekunder pr. dag i tre uker og du får vaskebrett" etc. Jeg blir rett og slett kvalm.

".................................."

lalala1365380457
Skrevet

Takk!

Skal sette meg ned i kveld og prøve og få det til.

Jeg roper på deg jeg hvis jeg ikke får det til ;-)

Er det lett og finne serier og filmer via dette programmet også?

ja, veldig lett. har lastet ned omtrent hele sesong 1 av lost med bittorrent.

kan være du må innom en del torrentsider for å finne det du ønsker om det ikke er så veldig 'inn' akkurat nå, men jeg har funnet omtrent alt jeg har søkt etter!

Gjest Shira12
Skrevet

ja, veldig lett. har lastet ned omtrent hele sesong 1 av lost med bittorrent.

kan være du må innom en del torrentsider for å finne det du ønsker om det ikke er så veldig 'inn' akkurat nå, men jeg har funnet omtrent alt jeg har søkt etter!

Hva er torrentsider?

Har ikke tid nå til og laste ned, må lage middag til en liten sulten gutt som kommer fra barnehagen :-)

Men skal sette meg ned i kveld.

Gjest Nosferatü
Skrevet

Folk misforstår fullstendig når de tror at trening skal være fullstendig behagelig og komfortabelt hele tiden. Kroppen venner seg til belastning etter en stund, og man må variere eller øke for å oppnå samme effekten etter en stund.

Men det sier jo litt når disse kvakksalverene på tv-shop o.l faktisk får solgt dritten sin med lovnader som "3 sekunder pr. dag i tre uker og du får vaskebrett" etc. Jeg blir rett og slett kvalm.

".................................."

Enig.

He-he. Vaskebrett har nesten alle, det er mer å avdekke det enn å trene den. Ved ekstrem slanking forsvinner både underhudsfettet og bukfettet, dvs det som ligger som lange gule pølser inni buken sammen med tarmene og fyller opp der. Da forsvinner spennet utover og underhudsfettet som dekker over muskelen. Og vips har man vaskebrett, og er forferdelig tynn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...