Gå til innhold

Jeg avrimte fryseboksen i dag!

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Og det er mange år siden sist...

Heldigvis, det var ikke så ille som jeg hadde fryktet. For det første gikk det utrolig fort å tine isen på sidene. I løpet av en halvtime, løsnet store flak med is, Jeg satte to bøtter med varmt vann nedi, og brukte føneren mot sidene.

Isen heiv jeg ut i hagen og sa til ungene at det hadde snødd! Eldstemann skjønte det, men resten av mine og naboungene gikk rundt pratet om snøen i hagen vår!

Tilbake til frysen: Jeg fant mye syltetøy fra 2000 og 2001, men det går vel greit? Verre er det med bokser uten dato med middagsrester og brun saus på... Jeg fant flere glass med eggeplommer som jeg fikk av min søster for 4-5 år siden da hun bakte 30 kransekaker...de er vel ikke særlig tess?

Og kreps fra i høst, er de OK?

Ellers hadde jeg 7-8 kilo røykt sauekjøtt, inkludert et helt smalahove, 5-6 store hjortesteiker, 7 klio hjortekjøttdeig, en makrell uten dato (hives?), en flatribbe fra 2002 (hives?). voksbønner og broccoli fra ca 2001, en kilo reker (hives) + mange andre småting av nyere dato.

Nå er frysen avrimt, vasket og ryddet. Nå skal jeg være flink og holde orden der, og ikke minst bruke det jeg har oppi der!

Skrevet

Wow, hjort, siklesikle.

Jeg bruker helle varmt vann nedover sidene, går kjapt. Så øser jeg det ut med litersmål og tar siste resten med håndklær som går rett i maskina etterpå.

Ville kastet makrellen, ribba, eggene osv osv, alt med masse fett i.

Gjest sommerfugler
Skrevet

Jammen glad jeg ikke har fryseboks jeg. ;)

vi har en sånn liten en. Den pleier samboeren min å avrime.

Ahhhhh....livet er herlig

Skrevet

Du må skrive liste nå med hva du legger nedi og datog - og stryke fra lista når du tar noe ut. Veldig enkelt.....det skal jeg begynne med - hehe

Skrevet

vi har en sånn liten en. Den pleier samboeren min å avrime.

Ahhhhh....livet er herlig

Sånne samboere det vil gamle Norge ha! :)

Gjest prust
Skrevet

Du må skrive liste nå med hva du legger nedi og datog - og stryke fra lista når du tar noe ut. Veldig enkelt.....det skal jeg begynne med - hehe

Vi hadde et sånt system i vår pure ungdom. Det varte noen måneder...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...