Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er tannlege med carpal tunnelsyndrom. Symptomer oppsto for ca 2 år siden og forsvant etter ca 2-3 måneder. Nå har symptomene kommet tilbake for et par måneder siden. Det er foretatt tester på neurofysiologisk avd på Haukeland s.h. Siden jeg må vente ganske lenge på behandling (kirurgi) på Haukeland, har jeg fått time på Privatsykehuset Haugesund, ortopedisk avd. Det er de samme symptomer i begge hender, så begge må opereres. Spørsmålet er da hvor lang sykemeldingstid en må regne med? Dette er viktig for meg pga praksisen jeg arbeider i. Jeg er 66 år. Har diabetes 2 med insulinbehandling.Hatt hjerteinfarkt for snart 12 år siden, men har etter blokking vært i fin form. Blodtrykk 125/80. Puls 60. Bruker SeloZok 0,25, Albyl E 160x1 og zocor. På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192026-carpal-tunnel-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Også Carpal

Hei.

Jeg ble operert for det samme for fire år siden. Jeg ble operert i høyre hånd, da nerver hadde ligget i klem under svangerskapet.

Legene sa at dette ville gå over bare ungen ble født, men det gjorde det altså ikke.

Jeg fikk en mnd. sykmelding etter inngrepet. Inngrepet hos meg ble gjort på en og samme dag, dagkirurgisk.

Du får tilbud om lokalbedøvelse, men selv valgte jeg full narkose.

De tar kun en hånd ad gangen. Selv skulle jeg nok snart ha operert den venstre hånden min også.

Hvordan inngrepet virker inn på de andre forholdene du nevner, det kan jeg ikke svare deg på. Men lykke til, skal du ha!

• 2 uker senere...
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Normalt ville jeg si minst 2 uker, men siden du er tannlege er situasjonen litt spesiell og jeg ville forsøke å sette av litt mer tid og dessuten starte litt pent til du ser at du ikke får smerter. Kanskje du skulle vurdere å gjøre venstre hånd først, slik at du får "erfaring" før du får gjort høyre hånden (jeg går ut fra at du er høyrehendt)-

Du må diskutere dette med kirurgen din!! Husk også å diskutere evt. seponering av albyl preoperativt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...