Gå til innhold

sovemedisin


Gjest sover dårlig

Anbefalte innlegg

Gjest sover dårlig

Jeg sliter med å sovne, samt å sove sammenhengende. Noen sovemedisiner/innsovningsmedisiner som er å anbefale?

Prøvd Tolvon med ok effekt innimellom(men ikke alltid),men den ble seponert pga litt spesielle omstendigheter.

Jeg har bare lyst å sove godt ei natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker sobril til å sove på og det virker veldig bra for meg. ellers så går det an å bruke imovane,som er en innsovingsmedisin. Ellers så finnes det naturmedisin, som heter valerina natt. Den får du uten resept.. Ellers så går jeg på 25 mg om seroquel om kvelden som gjør meg trøtt, og at jeg sover uten å ta sobril..

Det var mine råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

Har du tatt det opp med legen din??

Selv har jeg prøvd forskjellige medikamenter, står nå på Stilnoct (Zolpidem), noe som fungerer bra for meg, så lenge jeg ikke tar dem hver dag.

Tolvon som du brukte før er jo egentlig ikke en sovemedisin, men et antidepressiva. Av andre medikamenter som brukes kan nevnes feks Nozinan og Truxal som er antipsykotika. Disse har den fordelen framfor benzodiazepam som finnes i feks Stilnoct, Sobril, Vival, Imovane og liknende preparater at de ikke er vanedannende i like stor grad.

Det som gjerne prøves ut først er Vallergan, en type allergi medisin som har døsighet som bivirkning. For min del ga denne veldig hang-over.

Håper du finner en løsning som passer deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...