Gå til innhold

har noen noen overnaturlige hendelser de har opplevd?

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

7

• muriel

6

• ShitDiddelyDo

5

• flisa

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ja, det har jeg.. har du:-) ??

kan du spesifisere hva du er ute etter?

Skrevet

Hvor mange vil du ha?

1, 2 eller kansje 20? eller fler;)

tigertrollet
Skrevet

jeg opplevde noen ganger at personer kom og gikk i et gammelt hus da jeg var au pair for noen ..korreksjon; _mange_ år siden..;-)

Det var lysbrytere som ble trykket på uten at lyset ble endret, vandring i gangene, samt fest(?) i hallen. Merkelige greier. Åsså jeg som er så mørkeredd!

Det hjalp jo liksom ikke på...grmf.

Skrevet

Mange mulige. Men ingen jeg kan bevise, dokumentere eller argumentere sterkt for. Ergo lar jeg være å si noe :-)

"....................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Så lenge jeg kan huske, har jeg opplevd at jeg kan høre en person komme, før han/hun kommer.

Jeg kan f.eks høre at bilen vår kommer kjørende,og at mannen min kommer inn og roper: Hallo!

Noen minutter senere gjentar det seg. Da kommer han på ordentlig.

Skrevet

Så lenge jeg kan huske, har jeg opplevd at jeg kan høre en person komme, før han/hun kommer.

Jeg kan f.eks høre at bilen vår kommer kjørende,og at mannen min kommer inn og roper: Hallo!

Vardøger kaller vi det. Og jeg har faktisk aldri sett på dette som overnaturlig - enda så rart det høres ut.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vardøger kaller vi det. Og jeg har faktisk aldri sett på dette som overnaturlig - enda så rart det høres ut.

Merkelig er det ihvertfall.

Når jeg tenker etter, lurer jeg på om jeg kan være litt synsk også.

Jeg er ihvertfall ganske flink til å "se" hva som kommer til å skje.

Skrevet

Merkelig er det ihvertfall.

Når jeg tenker etter, lurer jeg på om jeg kan være litt synsk også.

Jeg er ihvertfall ganske flink til å "se" hva som kommer til å skje.

Ja, du har helt rett i at det er merkelig. Noen synes det er skremmende, og blir redd for at det har tilstøtt den personen de hører noe.

Skrevet

Ja, det har jeg, men jeg har ikke så veldig lyst til å leke Margit Sandemo her inne ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg opplevde noe som barn engang. Men det er mulig jeg drømte. Uansett var drømmen ekstremt virkelig. Jeg våknet opp og min gamle bestemor satt på stolen ved siden av senga mi, og jeg husker jeg ble livredd. Dagen etter fikk jeg vite at hun nettopp hadde henfalt til en plantetilværelse hun aldri kom ut av igjen.

Det var så virkelig at jeg fortsatt lurer på om jeg ikke drømte, enda det er veldig lenge siden.

Jeg har også hatt det med å drømme om familie og venner den natta de har dødd. Noe som naturligvis også kan være tilfeldig.

Der jeg jobber hører jeg forresten noen gå i etasjen over meg en gang nesten hver eneste natt. Mellom 03:00 og 03:30. Enda jeg vet det ikke er noen der. Har dog lurt på om det kan være noe ventilasjonsgreier (men det høres virkelig ut som fottrinn). Bedre ble det ikke da jeg for et par måneder siden ble fortalt at noen ansatte er så sikre på at det spøker der at de til og med har begynt å gjøre diverse lydopptak.

Uansett så kjenner jeg svært troverdige personer som har opplevd ting, så jeg skal ikke være den første til å påstå at det ikke finnes mer mellom himmel og jord enn hva vi ser.

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg opplevde noen ganger at personer kom og gikk i et gammelt hus da jeg var au pair for noen ..korreksjon; _mange_ år siden..;-)

Det var lysbrytere som ble trykket på uten at lyset ble endret, vandring i gangene, samt fest(?) i hallen. Merkelige greier. Åsså jeg som er så mørkeredd!

Det hjalp jo liksom ikke på...grmf.

Hehe, når jeg en sjelden gang er skvetten på jobb og tankene tar meg, f.eks. hvis jeg har vært dum nok til å se The Ring eller The Grudge (dumme meg ser jo sånne filmer igjen og igjen...), så tenker jeg faktisk på den historien din.

Da blir jeg mørkredd jeg også. :/

Gjest Spøkelse
Skrevet

Mange.

Jeg har fått mange leker til å spille melodier ved å gå forbi dem, det samme med å tenke på å få fyr i peisen, så har det blitt fyr. 3 ganger, faktisk.

Jeg har sett spøkelser, oldefaren min bl.a.

Jeg har hatt folk i huset som ikke har gjort annet enn å gå i dører og være usynlige. T.o.m. barna mine har hørt de, våknet opp og kommet og spurt hvem som kom nå midt på natten...?

Etter mye ramling og skramling, speil som flyttet på seg o.l., fikk vi en synsk dame på besøk.

Hun mente det måtte være en gjenstand fra tidligere av i huset, så hun "snuste rundt" helt til vi kom til ett soverom. "Her inne..." - sa hun "... står det et skap. Har du sjekket inni det?"

Det hadde jeg ikke, så vi åpnet det. Der var det selvsagt ingenting. Men hun påstod hardnakket at det måtte være det skapet. Så etter mye diskusjon, dro vi av belegget på gulvet og fant ut at skapet hadde dobbel bunn.

Bunnen brakk vi opp og fant ikke noe mer spennende enn en kassalapp fra 1970.

Men vi brant den og jaggu var det stille etter det.

Men det er mye mer som ikke jeg orker å skrive om nå...

Gjest Moliza
Skrevet

Jeg opplevde noe som barn engang. Men det er mulig jeg drømte. Uansett var drømmen ekstremt virkelig. Jeg våknet opp og min gamle bestemor satt på stolen ved siden av senga mi, og jeg husker jeg ble livredd. Dagen etter fikk jeg vite at hun nettopp hadde henfalt til en plantetilværelse hun aldri kom ut av igjen.

Det var så virkelig at jeg fortsatt lurer på om jeg ikke drømte, enda det er veldig lenge siden.

Jeg har også hatt det med å drømme om familie og venner den natta de har dødd. Noe som naturligvis også kan være tilfeldig.

Der jeg jobber hører jeg forresten noen gå i etasjen over meg en gang nesten hver eneste natt. Mellom 03:00 og 03:30. Enda jeg vet det ikke er noen der. Har dog lurt på om det kan være noe ventilasjonsgreier (men det høres virkelig ut som fottrinn). Bedre ble det ikke da jeg for et par måneder siden ble fortalt at noen ansatte er så sikre på at det spøker der at de til og med har begynt å gjøre diverse lydopptak.

Uansett så kjenner jeg svært troverdige personer som har opplevd ting, så jeg skal ikke være den første til å påstå at det ikke finnes mer mellom himmel og jord enn hva vi ser.

Kanskje det er Securitas som har vaktrunde mellom 03:00 og 03:30??

Skrevet

Jeg snøt ei reke ut av nesa en gang. Det føltes veldig overnaturlig. Den var nok en alien, den reka.

Gjest Litt skummelt, ja
Skrevet

Har opplevd å plutselig begynne å tenke på en person som jeg ikke har sett eller tenkt på på evigheter. Så ringer telefonen, og så er det vedkommende som ringer.

En annen gang hørte jeg et smell fra kjøkkenet. Jeg gikk inn og oppdaget at fatet jeg hadde fått av tante X for mange år siden hadde delt seg i to. Et par timer senere ringer tante X sin sønn og forteller at hun døde omtrent på det tidspkt. da fatet knuste.

Skrevet

Åh, jeg er så utrolig glad for at jeg ikke har opplevd sånne ting, for jeg er så pysete at jeg sannsynligvis hadde fått nervøst sammenbrudd av det.

Eneste er at det i gamle huset vårt var det så utrolig mange rare lyder, og alltid når man var alene hjemme hørtes det ut som det gikk noen på kjøkkenet når man hadde vært på do. Men det var bare litt husknirking.

Her jeg bor nå kan alt forklares med naboer som lager lyder, men jeg begynte plutselig å grue meg til vi skal overta hus om et år eller to hvor det sies at en eller annen bestefar bor litt på loftet.

Skrevet

Ja, jeg er vel en sånn troverdig en? :-)

Skrevet

da har mannen din vardøger - som jeg har! :)

Gjest Nosferatü
Skrevet

Noen rare opplevelser med dyr som vet ting før de skjer. Men det hadde sin naturlige forklaring det og. Et par eksperimenter avslørte at det var lukt og hørsel, eller menneskenes kroppspråk, ikke noe overnaturlig.

Overnaturlig er et ord som ikke er dokumentert.

Men illusjoner er godt kjent. Hjernen kan innbilde oss f eks at jeg er på en sydhavsøy i det ene øyeblikket, og på månen det andre. Vi kan se mennesker som ikke eksisterer, tusenvis av mennesker hører og ser både Jesus, Gud og evt Napoleon hver eneste dag i levende live. I USA ser de Elvis. Hvorfor ser ikke folk Elvis i Norge? Her så mange Einar Gerhardsen i mange år etter hans død i 1987. Det er påvirkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...