Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 22 år som er i fin fysisk form. Jeg trener minimum 2 ganger i uka og går en liten tur hver dag.Jeg røyker litt av og til, men ikke så mye. Jeg hadde lavt blodtrykk når jeg var gravid, men rett etter fødselen hadde jeg veeeldig høyt, husker det ikke nå, men det gikk tilbake etter et par dager til et mer normalt trykk. Jeg målte blodtrykket mitt på en hjemme måler nå, nesten to år etter sist jeg målte. Da var trykket 147/99 på det høyeste. Det laveste jeg fikk ( etter å ha nesten sovet på sofaen i to timer) da fikk jeg 133/85. Pulsen lå på mellom 85 og 92. Er ikke dette litt høyt? Jeg har også problemer med kjeven og tannverk, pluss en del svimmelhet og hodepine. Får noenganger sikkelig hjertebank og hvilepuls på noen og hundre, men d går over etter max 12 timer men kommer plutselig. Kan noe av dette ha noe med blodtrykket å gjøre? Er det for høyt og bør jeg snakke med legen min om det? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192037-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...