flisa Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jeg ba Plutten om å hente et fat som sto på bordet i stua - så jeg fikk satt i gang oppvaska; "det er ikke jeg som har brukt det!" -repliserte den håpefulle 8-åring. "Ok, så da kan du ikke hjelpe til da?", svarer jeg. "jeg må jo nesten gjør ALT her i huset" svarer Plutten,- "jaså, sier jeg - ok da skal jeg begynne å bare lage mat til meg sjøl, det må vel være rettferdig at jeg ikke skal gjøre noe for andre?" - - da ser hun opp på meg som om jeg er det dummeste vesenet på Gud grønne jord; "Pøh,du er jo husmora!" ;I 0 Siter
Katt-ja Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Hvor tar de det fra, nå i våre dager? Har flere ganger fått høre noe lignende fra ungene (Kan en dame være pilot o.l.), men jeg hadde håpet at de gamle ideene ikke hang så godt fast i nye mennesker... *hulk* 0 Siter
flisa Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Hvor tar de det fra, nå i våre dager? Har flere ganger fått høre noe lignende fra ungene (Kan en dame være pilot o.l.), men jeg hadde håpet at de gamle ideene ikke hang så godt fast i nye mennesker... *hulk* Det er da vi må si; "Ikke gjør som jeg gjør - gjør som jeg SIER!" hehe Det at jeg elsker å lage mat - kan jo fort se ut som at det er en "kvinnesyssel", på den annen side, så vasker jeg ikke gulv 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Det var jo godt hun ikke sa du var hushora da. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Det er da vi må si; "Ikke gjør som jeg gjør - gjør som jeg SIER!" hehe Det at jeg elsker å lage mat - kan jo fort se ut som at det er en "kvinnesyssel", på den annen side, så vasker jeg ikke gulv Vaske gulv? Nei, for pokker,- det gjør ikke jeg heller ;-) Sønnen sa også en gang faren ikke var hjemme - og det var en fotballkamp i nærheten,- åååå er ikke pappa hjemme,- da får vi ikke gått på kampen... Her har jeg vært på hver eneste kamp som han selv har spilt, og også de andre kampene som han har vært og sett på, og så regner han med at hvis ikke faren er hjemme, så blir det ikke noen fotballkamp? Himmel og hav Jeg prøvde å få ham til å fortelle HVORFOR han kom på den ideen at jeg ikke ville dra på kamp med ham,- men han fant ikke på så mye fornuftig å si... 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 He he, de kan svare disse små håpefulle ja! Jeg stod og laget mat i går, og 4 åringen så på. Plutselig sier han -Pappa er best! Hvorfor det, spør jeg? -Du lager bare mat HELE tiden! 0 Siter
Gyda Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jaja. Der fikk du DEN! Vi må visst tåle en del kommentarer fra disse håpefulle ... ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.