kvinne 44 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hei! Min samboer har nå fått fastslått lungebetennelse med mykosplasma, og får relevant behandling. Vi var på ferie i Italia da utbruddet kom, og det minnet mer om matforgiftning med kvalme og magesmerter i starten, deretter feber, luftveissymptomer, svimmelhet og lite energi. Det gikk en uke fra utbrudd til lege, pga av avvist fra legevakt da vi kom hjem (tlf.kontakt). Etter to døgn behandling er det ingen endring, hvor lang tid går før merker bedring? Hvis bedring ikke kommer, hva gjør vi da? Vi bor 4 stk i huset her: - en leieboer (19 år og russ) hadde lungebetennelse for ca 1 mnd siden (veit ikke hva slag) - min sønn (også 19 år og russ) hadde halsbetennelse rett etterpå (han fikk apocillin og blitt bra av det) - begge guttene men særlig leieboer har vært veldig mye luftveisplaget siste halvår - min samboer hadde øyekatarr for ca en mnd siden, med tilbakefall en uke etter behandling, da ble øyet sårt, lett verkende og det luktet rart av det - jeg føler meg sliten og har siste uka hatt en veldig merkelig smak i munnen, omtrent som møllkuler.. (tannbørste, tannpirkere og tanntråd brukes som normalt) Kan disse tingene ha en sammenheng? Så lenge ingen er akutt syke nå, annet enn han som er under behandling, er det nødvendig eller lurt å gjøre noe nå? Takk for et evt svar Med vennlig hilsen kvinne 44 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192073-mykoplasmalungebetennelse-og-andre-sammenfallende-tilfeller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.