Gjest oslogutt_1980 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Ei jente jeg dater har straks bursdag. Det er egentlig litt ubeleilig, siden jeg ikke vet hvordan det vil utvikle seg mellom oss. Men jeg må jo gi henne en oppmerksomhet, uten at det blir overkill. Jeg har tenkt å gi henne et fint kort og i det skrive et passende dikt, i tillegg til den sedvanlige gratulasjonen. Jeg leter etter et lite, fint dikt eller vers som kanskje er noe midt imellom vennskap og kjærlighetsdikt. Må ikke ta i for mye heller, men et lite, sjarmerende vers hadde gjort seg. Har noen tips om dette, ev. om steder på Internett jeg kan lete? 0 Siter
Gjest Love is in the air..... Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Halldis Moren Vesaas har skrevet et vakkert dikt LYSET Kjære, alt ditt som du viser meg no - så utenkt som mangt av det er - kan det vel hende eg ikkje forstod om du ikkje var meg så kjær. Eg stansa vel uviss, utan svar, som framfor eit ukjent land, om ikkje min kjærleik til deg var for meg som ei lykt i mi hand. Den lyser meg fram, så eg kan gå inn og gjere meg kjend i kvar krok. Det er ikkje sant at kjærleik gjer blind. Kjærleik gjer klok. Vil man at en ting skal vare, må man streve med å spare, men om kjærlighet på jord gjelder omvendt dette ord. Hvis man vil at den skal vare, må man gi og ikke spare...... av Arne Ruset Erling Christie Lengst inne Lengst inne der vår kjærlighet er ensom uten ord og ords bedrag Lengst inne der vår svakhet føder svakhets grenseløse styrke Ervi alltid sammen uten krav og løfters nederlag Lengst inne Er vi alltid sammen vergeløst og tryggere enn alt -------------- Eller denne av Astrid Hjertenæs Andersen Vandrersken Jeg vandre for å komme deg nærmere min elskede at du kan se mine kjærtegn langt borte fra at du kan kjenne min ømhet igjen som strender av skjønnhet som skinnende fugler som kommer og blir hos deg lenge jeg vandrer for å fravriste alder og årstider det blivende navnløse lys til ditt hus jeg vandrer for å være i din nærhet min elskede i knopper hav klipper lys som omgir deg bestandig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.