Gå til innhold

Hva feiler penis?

Anbefalte innlegg

frisk bergenser (?)

I lengre tid (over et år tror jeg) har jeg hatt røde felter på penishodet og på skaftet der man trekker forhuden tilbake. Har også hatt dette på skaftet utenpå, men har nå forsvunnet derfra. Penis blir stiv som normalt, og jeg føler heller ingen ubehag når jeg urinerer. Disse røde feltene klør heller ikke, men blir avogtil litt tørr, og da klør det litt, men ikke mye og kun når jeg evt har hatt samleie. Samboeren min virker å være fin, hun har ikke snakket om noen underlivsplager, så jeg tror ikke det er noe smittsomt. For noen måneder siden tok jeg mot til meg og gikk til legen. Det ble tatt standard klamydia og sopptest, men disse viste seg å være negative. Legen anbefalte likevel å prøve Canesten. Dette har heller ikke hjulpet, men de røde feltene har flyttet litt på seg, og nå er det kun på penishodet og under penishodet på oppsiden når man trekker forhuden tilbake. Det siste stedet det kom et rødt felt, kan se ut som om det er to små rifter, og disse blødde pittelitt idag, og det har ikke skjedd før. Sædkvaliteten virker normal. Hva kan dette være? Og hvem bør jeg evt gå til, en hudspesialist? Hvem har størst kompetanse på penis i Bergen?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192096-hva-feiler-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke lett å være "fjerndoktor" og stille noen diagnose uten undersøkelse. Selv med undersøkelse (hos din lege) ser ut til å være problematisk. Etter din beskrivelse tror jeg egentlig ikke så meget på at det er en infeksjon. Muligens kunne det være somm (Candida), men prøven på sopp var negativ. En fjern mulighet er bakterieinfeksjon, men den er også ganske fjern. Kan det være allergi? Tja, det er vanligvis ikke så markert begrenset lokalisert slik du beskriver. Jeg tror det er best du viser det til en hudspesielist. Mine lokalkunnskaper i Bergen er desvferre ikke så gode at jeg kan anbefale noe spesiell "penisekspert". Jeg regner med at det finnes poliklinikk for underlivssykdommer (ala Olafiaklinikken i Oslo). Volvat medisinsk senter har et omfattende tilbyd også hudleger (timebestilling 55112000)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192096-hva-feiler-penis/#findComment-1332185
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...