Gjest har venøs sykdom Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Hvorfor i h* skal kompresjonsstrømper være så vannvittig dyre? Og hvorfor er det ikke mulig å få noe igjen på trygdekontoret? Jeg snakker ikke da om de vanlige knestrømpene i klasse 1 som man får på apoteket. Jeg snakker om de som er i klasse 2, som man må til bandagist eller fysioterapeut for å få. De jeg har brukt i det siste koster 400,- kroner paret! Og når jeg da bruker minst 5 par pr år, så blir det en stor utgift for meg. De dyreste jeg har brukt kostet nesten 700,- for paret! Forrige gang jeg kjøpte strømper bestilte jeg fra USA, for der er det bare halve prisen. Men det sparte jeg jo ingenting på, for med toll ble det dyrere enn om jeg hadde kjøpt dem her. Det er noe forbanna dritt at jeg må bruke slike strømper! Finnes det et annet sted jeg kan få tak i slike strømper, og som er billigere? 0 Siter
Gjest kronika Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Får du ikke dekket slike utgifter på trygdekontoret? 0 Siter
Gjest har venøs sykdom Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Får du ikke dekket slike utgifter på trygdekontoret? Nei, jeg fikk avslag. 0 Siter
Gemini Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Nei, jeg fikk avslag. Skriv en anke. Få anken grundig dokumentert av lege som kjenner deg godt. 0 Siter
Gjest har venøs sykdom Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Skriv en anke. Få anken grundig dokumentert av lege som kjenner deg godt. Fikk avslaget for snart fem år siden, så anke er nok for sent. Søker jeg igjen nå, så må jeg igjennom alle undersøkelser og hele papirmølla på nytt, og det makter jeg ikke. Er kronisk syk og har fått nok av leger og trygdevesen for lengst. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Kan du skrive det som fradrag på selvangivelsen? Hjelper jo litt på da. Er jo enkelte sykdommer som er kroniske og krever utgifter du må dekke selv, hvor en kan få fradrag. 0 Siter
Gemini Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Kjenner du noen som bor i USA? Som kan kjøpe de for deg, og så sende de, merket "gave"? I såfall slipper du toll. Det er mulig at det er beløpsgrenser på gaver også, så sjekk på www.toll.no Evt. om du bor så nære Sverige at du kan sende pakken med adresse "poste restante, postnr. poststed (fx strømstad eller arvika). Da kan du hente pakken i Sverige, lovlig og tollfritt. Dvs med de tollgrenser som gjelder for Sverige, så de må du undersøke, men tror de er mye bedre enn de norske. Evt. kan du jo finne ut om slike strømper er billigere i Sverige eller Danmark, eller et annet land det er billig å reise til, og så ta en liten shoppingtur? 0 Siter
Gjest her kanskje ? Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 http://www.kvinto.no/butikk.asp 0 Siter
Gjest amparro Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg fikk dekket både strømper og lymfedrenasje på trygdekontoret. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.