Gå til innhold

Behandling på et DPS


Gjest Kio

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart begynne å gå til en psykolog på DPS og lurer på hvor lenge man kan gå der? Er det bare utredning eller er det også behandling? Er det noen begrensning på hvor lenge pasienter får gå der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the girl

Har ikke så lang erfaring med DPS, er i en utgreiingsfase selv. Slik jeg forstår det vil psykologen snakke med meg noen ganger til før han anbefaler videre behandling der.

Han har allerede snakket om angstgruppe som mulig del av behandlingen.

Skal dit i morgen, forhåpentligvis greier jeg å huske alt jeg glemte å spør om sist..

Har ikke peilig på hvor lenge jeg kan gå der, kanskje noen andre som kan svare deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Det kommer an på hvilken filosofi de har på akkurat det DPS du tilhører. Noen plasser får du utredningstimer først, og så behandling etterpå. Noen plasser må du vente på behandlingen, andre plasser kommer den like etterpå. Det kan jo også være slik at behandleren etter utredning konkluderer med at du ikke har behov for behandling, eller at de ikke kan hjelpe deg. Da kan de f.eks. anbefale at du følges opp av fastlegen, at du trenger tilbud en annet steds fra, eller noe.

Lengden på behandlingen bestemmes av dine plager og behov, og også av behandlerens terapeutiske retning. Også mer administrative faktorer kan spille inn. Dersom det er to måneder til behandleren går ut i permisjon, kan det hende at to måneder er alt du får uansett.

Dess mer du vet om hva du trenger, og dess flinkere du er til å kommunisere dine behov til DPS - jo større er sjansen for at du vil få et tilbud som er best tilpasset deg. Ikke glem at det psykiatriske behandlingstilbudet bare er en gjeng mennesker som oss alle andre. Det vil si at det tilbudet man får som regel er langt fra perfekt. Det beste man kan håpe på, er å få i hvert fall LITT hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...